V dopravnej špičke sú najrýchlejšie bicykle a korčule

V hlavnom meste ráno testovali, kto sa z Rače dostane skôr do centra mesta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

V hlavnom meste testovali ráno, kto sa z Rače dostane skôr do centra mesta. Test bol súčasťou Európskeho týždňa mobility.

Akcia "Kto skôr" odštartovala o 7.30 h a mala otestovať možnosti prejazdu mestom počas dopravnej špičky.

Z račianskych Krasňan sa mali účastníci akcie, zamestnanci magistrátu, Dopravného podniku i ministerstva dopravy dostať na Hlavné námestie použitím rôznych druhov dopravy.

Trasu v dĺžke 7,5 kilometra zdolávali na bicykli, korčuliach, verejnou dopravou aj autom.

Najrýchlejší boli cyklisti a korčuliar

Športový cyklista ju prišiel za 15 minút, športový korčuliar za 22 minút a mestský cyklista za 25 minút.

Vodič - pirát cestu prešiel za 27 minút, jazdil však cez vinice, kde je zákaz vjazdu a využil bus pruh.

Cestujúci električkou sa dostal do mesta za 28 minút, šofér v aute jazdiaci podľa predpisov za 30 minút aj s parkovaním a maratónsky bežec za 34 minút.

Posledný bol korčuliar v obleku a jazdkyňa na kolobežke, ktorí trasu zdolali za 37 minút, uvádza výsledky akcie na svojej facebookovej stránke bratislavský magistrát.

Najdrahšia bola jazda autom

"Náklady na cestu autom pri premietnutí cien pohonných látok, aktuálnej spotrebe a hodinovom parkovaní v centre metropoly, sa dostali na 2,65 eur," uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Jazda električkou vyšla pre cestujúceho s predplatným lístkom, ktorý ho využije aspoň dvakrát za deň, približne 60 centov. Najviac emisií pritom vyprodukovala jazda autom. "Cestou bolo napočítaných 358 áut a len v 14 z nich sedel so šoférom aj spolujazdec," dodal Andrassy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 949
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 942
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 801
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 600
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 469
  6. Splnený sen 1 433
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 318
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 179
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 983
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 926

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.