Mazda osviežila SUV CX-9, ale nepredstaví ho v Paríži. Pripravila ho na október do austrálskeho Sydney. Facelifotvané SUV sa ukáže s novou maskou chladiča, siedmimi sedadlami a novými bezpečnostnými systémami.
BRATISLAVA. Od chvíle, keď debutoval nový štylistický jazyk značky Mazda – Kodo na koncepte Minagi minulý rok, japonská spoločnosť postupne aplikuje tento štýl na všetky modely. Prvým sa stal crossover Mazda CX-5 za ktorým pomerne rýchlo pribudol šestkový sedan.
Teraz prichádza Mazda CX-9 2013 a Kodo aplikuje ešte viac.
Väčšina automobiliek je pripravená ukázať svoje novinky v Paríži, no Mazda sa rozhodla inak. Debut SUV – Mazda CX-9 model 2013 je pripravený pre autosalón v Sydney, ktorý svoje brány otvorí 18. októbra tohto roka. Pred tým do sveta vypustila balík informácií spolu s troma fotografiami.
Zmeny na CX-9 sú malé, ale efektívne. Mazda dostala úplne novú prednú masku a niekoľko interiérových zmien. Počnúc kozmetickými úpravami, cez vkusnú pentagonálnu masku a elegantné svetlomety vytvorila Mazda nový vzhľad pre CX-9.
Myslíme si, že SUV CX-9 bol automobil patriaci medzi tie krajšie vozidlá so siedmimi sedadlami. Štýl „Kodo – Soul of Motion“ však dodal novinke čerstvý vzhľad tak, aby model nezostarol.
Okrem príjemného stylingu, Mazda toho veľa na vozidle nezmenila. Vo vnútri dominuje nový informačný displej s rovnakým ovládaním HMI (Human Machine Interface) ako v Mazda 6 sedan. Ten zahŕňa audio, navigáciu a systém hlasového ovládania.
Motory sa nezmenili, no pribudli bezpečnostné systémy
Mazda do vozidla doplnila nový systém rekuperácie energie pri brzdení i-ELOOP, ktorý ukladá zachytenú energiu do tzv. „Supercapacitor-a“ (kondenzátor). Ten následne pomáha živiť elektroniku v automobile.
Hirošimská automobilka by rada tromfla svojich konkurentov novými bezpečnostnými systémami ako sú: varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, inteligentné stretávacie svetlá s dynamickým svetelným lúčom, alebo systém upozornenia pred prekážkou na vozovke.
Mazdu CX-9 bude podľa dostupný informácií poháňať aj naďalej 3,7 litrový šesťvalcový motor (pôvodne vyvinutý Fordom) s výkonom 200 kW (273 k). Ako prevodovka prichádza do úvahy šesťstupňová automatika s pohonom prednej alebo oboch náprav.