McLaren P1 chce byť najrýchlejším vozidlom na svete

McLaren by chcel opäť prepísať históriu, teraz s prototypom vozidla P1, ktorý má 963-koňový motor.

Zapísať sa do histórie nie je jednoduché, no McLarenu sa to už raz podarilo.(Zdroj: McLaren)

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1. Na Parížsky autosalón sa chystá s prototypom vozidla P1, ktorého motor vyprodukuje 963 koní.

BRATISLAVA. Dvadsať rokov ubehlo od vtedy, čo McLaren prvýkrát vstúpil do motoršportu. V týchto dňoch sa internetové stránky zaplnili prototypom vozidla – novej vlajkovej lode, alebo skôr rakety McLaren-u, ktorá bude debutovať v Paríži.

Produkčná verzia by mala byť dostupná v roku 2013 a vyrábať ju začnú do roka. Pripojí sa k modelom MP4-12C a Spider. Spolu tak budú tvoriť sériu vozidiel, ktoré sa započítajú do 4 000 predaných v polovici tohto desaťročia.

Pracovný názov „P1“ označuje prototyp vozidla, ktorý následne ponesie názov slávnej F1 – MP4, ktorým boli značené všetky F1 od roku 1981. Vozidlo by malo byť poháňané inovovanou verziou motora s objemom 3,8l s ôsmimi valcami prepĺňaný twin-turbom, doplnený o rekuperáciu energie vo svete F1 známu ako KERS - Kinetic energy recovery system.

Prototyp P1 je založený na modifikovanej platforme z uhlíkových vlákien, použitej aj pre model MP4-12C. Jedinečný rám na prednej a zadnej náprave ešte vylepšuje jazdné vlastnosti vozidla.

Nepustí pred seba nikoho

McLaren chce zaútočiť na viac komerčne etablované značky ako Bugatti, Ferrari, Lamborghini či Porsche a stať sa najvyhľadávanejším „supercar“ s odkazom na históriu pretekov F1. Jeho cieľ je jednoduchý: „Byť najlepším vozidlom sveta na pretekárskej dráhe i na ceste.“

Dvojsedadlové vozidlo už má za sebou množstvo testovacích kilometrov na menej i viac známych okruhoch, napríklad aj na britskom okruhu Silverstone. Automobilka však uviedla, že napriek enormnému úsiliu potrebujú ešte minimálne rok, aby bolo vozidlo hotové a pripravené do cestnej premávky.

Prototyp bude disponovať technikou F1

Zdroj blízky vývojovému tímu McLaren uvádza, že prepĺňaný benzínový 3,8 l agregát vyprodukuje 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to bude vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac. Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Podvozok bol koncipovaný tak, aby spolupracoval s aktívnymi aerodynamickými prvkami a umožnil zvýšiť alebo znížiť svetlú výšku tak, aby bol na trati zabezpečený čo najlepší prítlak vozidla a zároveň čo najnižšie ťažisko.

Napriek udávanému výkonu a pohotovostnej hmotnosti 1315 kg McLaren uvádza, že jeho snahou nie je byť prvým v tabuľke „top speed“.

„Našim cieľom nie je byť najrýchlejší v absolútnej najvyššej rýchlosti, ale byť najrýchlejším sériovým cestným automobilom na okruhu.“ Konateľ spoločnosti Antony Sheriff ďalej povedal: „Bude to najvzrušujúcejšie, najschopnejšie, technologicky najvyspelejšie a najdynamickejšie vozidlo typu SuperCar aké sme kedy vyrobili.“

Super športový vzhľad napísaný perom dizajnéra Franka Stephensona je jedinečný rovnako ako MP4-12C. Jeho výsledný tvar bol ladený v aerodynamickom tuneli spoločnosti McLaren s cieľom zabezpečiť nielen potrebný prítlak vozidla, ale aj dostatočné chladenie motorového priestoru.

Šéf Ron Denis: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.