McLaren P1 chce byť najrýchlejším vozidlom na svete

McLaren by chcel opäť prepísať históriu, teraz s prototypom vozidla P1, ktorý má 963-koňový motor.

Zapísať sa do histórie nie je jednoduché, no McLarenu sa to už raz podarilo.(Zdroj: McLaren)

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1. Na Parížsky autosalón sa chystá s prototypom vozidla P1, ktorého motor vyprodukuje 963 koní.

BRATISLAVA. Dvadsať rokov ubehlo od vtedy, čo McLaren prvýkrát vstúpil do motoršportu. V týchto dňoch sa internetové stránky zaplnili prototypom vozidla – novej vlajkovej lode, alebo skôr rakety McLaren-u, ktorá bude debutovať v Paríži.

Produkčná verzia by mala byť dostupná v roku 2013 a vyrábať ju začnú do roka. Pripojí sa k modelom MP4-12C a Spider. Spolu tak budú tvoriť sériu vozidiel, ktoré sa započítajú do 4 000 predaných v polovici tohto desaťročia.

Pracovný názov „P1“ označuje prototyp vozidla, ktorý následne ponesie názov slávnej F1 – MP4, ktorým boli značené všetky F1 od roku 1981. Vozidlo by malo byť poháňané inovovanou verziou motora s objemom 3,8l s ôsmimi valcami prepĺňaný twin-turbom, doplnený o rekuperáciu energie vo svete F1 známu ako KERS - Kinetic energy recovery system.

Prototyp P1 je založený na modifikovanej platforme z uhlíkových vlákien, použitej aj pre model MP4-12C. Jedinečný rám na prednej a zadnej náprave ešte vylepšuje jazdné vlastnosti vozidla.

Nepustí pred seba nikoho

McLaren chce zaútočiť na viac komerčne etablované značky ako Bugatti, Ferrari, Lamborghini či Porsche a stať sa najvyhľadávanejším „supercar“ s odkazom na históriu pretekov F1. Jeho cieľ je jednoduchý: „Byť najlepším vozidlom sveta na pretekárskej dráhe i na ceste.“

Dvojsedadlové vozidlo už má za sebou množstvo testovacích kilometrov na menej i viac známych okruhoch, napríklad aj na britskom okruhu Silverstone. Automobilka však uviedla, že napriek enormnému úsiliu potrebujú ešte minimálne rok, aby bolo vozidlo hotové a pripravené do cestnej premávky.

Prototyp bude disponovať technikou F1

Zdroj blízky vývojovému tímu McLaren uvádza, že prepĺňaný benzínový 3,8 l agregát vyprodukuje 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to bude vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac. Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Podvozok bol koncipovaný tak, aby spolupracoval s aktívnymi aerodynamickými prvkami a umožnil zvýšiť alebo znížiť svetlú výšku tak, aby bol na trati zabezpečený čo najlepší prítlak vozidla a zároveň čo najnižšie ťažisko.

Napriek udávanému výkonu a pohotovostnej hmotnosti 1315 kg McLaren uvádza, že jeho snahou nie je byť prvým v tabuľke „top speed“.

„Našim cieľom nie je byť najrýchlejší v absolútnej najvyššej rýchlosti, ale byť najrýchlejším sériovým cestným automobilom na okruhu.“ Konateľ spoločnosti Antony Sheriff ďalej povedal: „Bude to najvzrušujúcejšie, najschopnejšie, technologicky najvyspelejšie a najdynamickejšie vozidlo typu SuperCar aké sme kedy vyrobili.“

Super športový vzhľad napísaný perom dizajnéra Franka Stephensona je jedinečný rovnako ako MP4-12C. Jeho výsledný tvar bol ladený v aerodynamickom tuneli spoločnosti McLaren s cieľom zabezpečiť nielen potrebný prítlak vozidla, ale aj dostatočné chladenie motorového priestoru.

Šéf Ron Denis: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.