McLaren P1 chce byť najrýchlejším vozidlom na svete

McLaren by chcel opäť prepísať históriu, teraz s prototypom vozidla P1, ktorý má 963-koňový motor.

Zapísať sa do histórie nie je jednoduché, no McLarenu sa to už raz podarilo.(Zdroj: McLaren)

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1. Na Parížsky autosalón sa chystá s prototypom vozidla P1, ktorého motor vyprodukuje 963 koní.

BRATISLAVA. Dvadsať rokov ubehlo od vtedy, čo McLaren prvýkrát vstúpil do motoršportu. V týchto dňoch sa internetové stránky zaplnili prototypom vozidla – novej vlajkovej lode, alebo skôr rakety McLaren-u, ktorá bude debutovať v Paríži.

Produkčná verzia by mala byť dostupná v roku 2013 a vyrábať ju začnú do roka. Pripojí sa k modelom MP4-12C a Spider. Spolu tak budú tvoriť sériu vozidiel, ktoré sa započítajú do 4 000 predaných v polovici tohto desaťročia.

Pracovný názov „P1“ označuje prototyp vozidla, ktorý následne ponesie názov slávnej F1 – MP4, ktorým boli značené všetky F1 od roku 1981. Vozidlo by malo byť poháňané inovovanou verziou motora s objemom 3,8l s ôsmimi valcami prepĺňaný twin-turbom, doplnený o rekuperáciu energie vo svete F1 známu ako KERS - Kinetic energy recovery system.

Prototyp P1 je založený na modifikovanej platforme z uhlíkových vlákien, použitej aj pre model MP4-12C. Jedinečný rám na prednej a zadnej náprave ešte vylepšuje jazdné vlastnosti vozidla.

Nepustí pred seba nikoho

McLaren chce zaútočiť na viac komerčne etablované značky ako Bugatti, Ferrari, Lamborghini či Porsche a stať sa najvyhľadávanejším „supercar“ s odkazom na históriu pretekov F1. Jeho cieľ je jednoduchý: „Byť najlepším vozidlom sveta na pretekárskej dráhe i na ceste.“

Dvojsedadlové vozidlo už má za sebou množstvo testovacích kilometrov na menej i viac známych okruhoch, napríklad aj na britskom okruhu Silverstone. Automobilka však uviedla, že napriek enormnému úsiliu potrebujú ešte minimálne rok, aby bolo vozidlo hotové a pripravené do cestnej premávky.

Prototyp bude disponovať technikou F1

Zdroj blízky vývojovému tímu McLaren uvádza, že prepĺňaný benzínový 3,8 l agregát vyprodukuje 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to bude vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac. Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Podvozok bol koncipovaný tak, aby spolupracoval s aktívnymi aerodynamickými prvkami a umožnil zvýšiť alebo znížiť svetlú výšku tak, aby bol na trati zabezpečený čo najlepší prítlak vozidla a zároveň čo najnižšie ťažisko.

Napriek udávanému výkonu a pohotovostnej hmotnosti 1315 kg McLaren uvádza, že jeho snahou nie je byť prvým v tabuľke „top speed“.

„Našim cieľom nie je byť najrýchlejší v absolútnej najvyššej rýchlosti, ale byť najrýchlejším sériovým cestným automobilom na okruhu.“ Konateľ spoločnosti Antony Sheriff ďalej povedal: „Bude to najvzrušujúcejšie, najschopnejšie, technologicky najvyspelejšie a najdynamickejšie vozidlo typu SuperCar aké sme kedy vyrobili.“

Super športový vzhľad napísaný perom dizajnéra Franka Stephensona je jedinečný rovnako ako MP4-12C. Jeho výsledný tvar bol ladený v aerodynamickom tuneli spoločnosti McLaren s cieľom zabezpečiť nielen potrebný prítlak vozidla, ale aj dostatočné chladenie motorového priestoru.

Šéf Ron Denis: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 326
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 143
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 136
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 635
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 873
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 176
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 122
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 118
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 038
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 930

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.