McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1. Na Parížsky autosalón sa chystá s prototypom vozidla P1, ktorého motor vyprodukuje 963 koní.
BRATISLAVA. Dvadsať rokov ubehlo od vtedy, čo McLaren prvýkrát vstúpil do motoršportu. V týchto dňoch sa internetové stránky zaplnili prototypom vozidla – novej vlajkovej lode, alebo skôr rakety McLaren-u, ktorá bude debutovať v Paríži.
Produkčná verzia by mala byť dostupná v roku 2013 a vyrábať ju začnú do roka. Pripojí sa k modelom MP4-12C a Spider. Spolu tak budú tvoriť sériu vozidiel, ktoré sa započítajú do 4 000 predaných v polovici tohto desaťročia.
Pracovný názov „P1“ označuje prototyp vozidla, ktorý následne ponesie názov slávnej F1 – MP4, ktorým boli značené všetky F1 od roku 1981. Vozidlo by malo byť poháňané inovovanou verziou motora s objemom 3,8l s ôsmimi valcami prepĺňaný twin-turbom, doplnený o rekuperáciu energie vo svete F1 známu ako KERS - Kinetic energy recovery system.
Prototyp P1 je založený na modifikovanej platforme z uhlíkových vlákien, použitej aj pre model MP4-12C. Jedinečný rám na prednej a zadnej náprave ešte vylepšuje jazdné vlastnosti vozidla.
Nepustí pred seba nikoho
McLaren chce zaútočiť na viac komerčne etablované značky ako Bugatti, Ferrari, Lamborghini či Porsche a stať sa najvyhľadávanejším „supercar“ s odkazom na históriu pretekov F1. Jeho cieľ je jednoduchý: „Byť najlepším vozidlom sveta na pretekárskej dráhe i na ceste.“
Dvojsedadlové vozidlo už má za sebou množstvo testovacích kilometrov na menej i viac známych okruhoch, napríklad aj na britskom okruhu Silverstone. Automobilka však uviedla, že napriek enormnému úsiliu potrebujú ešte minimálne rok, aby bolo vozidlo hotové a pripravené do cestnej premávky.
Prototyp bude disponovať technikou F1
Zdroj blízky vývojovému tímu McLaren uvádza, že prepĺňaný benzínový 3,8 l agregát vyprodukuje 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to bude vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac. Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Podvozok bol koncipovaný tak, aby spolupracoval s aktívnymi aerodynamickými prvkami a umožnil zvýšiť alebo znížiť svetlú výšku tak, aby bol na trati zabezpečený čo najlepší prítlak vozidla a zároveň čo najnižšie ťažisko.
Napriek udávanému výkonu a pohotovostnej hmotnosti 1315 kg McLaren uvádza, že jeho snahou nie je byť prvým v tabuľke „top speed“.
„Našim cieľom nie je byť najrýchlejší v absolútnej najvyššej rýchlosti, ale byť najrýchlejším sériovým cestným automobilom na okruhu.“ Konateľ spoločnosti Antony Sheriff ďalej povedal: „Bude to najvzrušujúcejšie, najschopnejšie, technologicky najvyspelejšie a najdynamickejšie vozidlo typu SuperCar aké sme kedy vyrobili.“
Super športový vzhľad napísaný perom dizajnéra Franka Stephensona je jedinečný rovnako ako MP4-12C. Jeho výsledný tvar bol ladený v aerodynamickom tuneli spoločnosti McLaren s cieľom zabezpečiť nielen potrebný prítlak vozidla, ale aj dostatočné chladenie motorového priestoru.
Šéf Ron Denis: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“