Infiniti alebo Lexus? V teste hľadáme hybridné auto pre manažéra.

Hybridné preteky o najúspornejšiu, najzábavnejšiu a najpríjemnejšiu eko limuzínu vyššej strednej triedy rozpútali dve luxusné odnože japonských automobiliek. Dva rovnaké koncepty hybridných pohonov ale s rôznymi prevodovkami.

Infiniti alebo Lexus?

PRAHA, SOSNOVÁ. Tentoraz nebudem otravovať technickými prednosťami dvojice Infiniti M35hybrid a Lexus GS450h, lebo obe autá sú už istú dobu na trhu a používajú viac menej rovnaký a viackrát popísaný koncept. Atmosférický šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorému pomáha roztáčať zadné kolesá elektromotor, dopujú batérie zabudované v zadnej časti auta.

Jediným rozdielom v sedanoch je použitá prevodovka. Lexus používa osvedčený bezstupňový automat CVT, Infiniti si zvolilo cestu výkonu s klasickou sedemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá sa prispôsobuje šoférskemu štýlu.

A práve rozdielne prevodovky boli hlavným dôvodom, pre ktorý sme sa rozhodli postaviť tieto dva hybridy proti sebe. Zaujímalo nás, či je Infiniti M výkonnejší, rýchlejší, zábavnejší a zároveň, či dokáže konkurovať Lexusu v úspornosti, komforte a luxuse. Neskrývam, že mojim favoritom bolo Infiniti.

Infiniti M má fádny interiér

Bol som presvedčený, že M deklasuje Lexus GSv zrýchlení, na okruhu aj v zákrutách. Pripravená trasa s celkovou dĺžkou 250 kilometrov pozostávala približne z 20 kilometrov v meste, 80 kilometrov diaľnic, 80 kilometrov okresných a rýchlostných ciest a niekoľkých kôl na sosnovskom okruhu.

Aby bolo porovnanie regulárne, v polovici každej trasy som si autá vymenil. Porovnanie skončilo prekvapením.
Štartovali sme z redakčnej kancelárie s vynulovanými tachometrami a plnou zásobou energie v batériách. Prvé prišlo na rad nové GS450h.

Infiniti ostáva aj po nástupe hybridnej technológie samé sebou. Dravé.

Lexus na ňom poriadne zapracoval. Konečne pripravil pozerateľný exteriér a na maximálnu možnú mieru povýšil interiér kvalitou použitých materiálov a spracovania. Beztvárne Infiniti M tu nemá šancu. Od prvej chvíle to vyzeralo tak, akoby stáli vedľa seba Mercedes a Ford.

Lexus GS sa zameral na kokpit

Nové GS urobilo dojem najväčším plnofarebným displejom na svete s uhlopriečkou 12,3 palcov, ktorá sa obsluhuje pre mňa dobre známou „počítačovou“ myšou. Tí, čo nemajú šoférovanie na štrnástej koľaji, spozornejú pri pozícii za volantom, pretože sa veľmi priblížila k BMW.

Sedím nízko, takmer na podlahe, v rukách mám akurátne veľký veniec volantu s dobrým tvarovaním a prístrojová doska je zameraná priamo na mňa. Nejde o dôležité prvky pre mestskú premávku, ale teší ma, že GS robí radosť aj tomu, kto sa občas utrhne z reťaze. Rozjazd je veľmi plynulý, tichý a bez akýchkoľvek známok života.

Infiniti viac preferuje elektriku

V Lexuse GS pracuje zhruba do päťdesiatich kilometrov iba elektromotor, ktorého akceleračné schopnosti nie sú ktovieako oslnivé. Pokiaľ nechcem prebudiť k životu 292 koní atmosférického vidlicového šesťvalca. Trochu ma prekvapuje jeho využiteľnosť.

S plnou batériou vydrží ísť relatívne dlho, ale nesmiete to prehnať s akceleráciou. Stačí prekročiť polovicu cesty pedálu plynu k podlahe alebo 50 km/h a hneď prizve k spolupráci benzínový motor. Infiniti je na tom o trochu lepšie. Kým je k dispozícii „šťava“, elektromotor dokáže pracovať aj pri vyšších rýchlostiach ako 50 km/h.

Kokpit Infiniti vyzerá oproti Lexusu dosť zastaralo. jednoducho je to iná móda.

Jednoducho, kým je to možné, necháva pracovať elektromotor. Aj preto som nadobudol dojem, že musí byť nielen rýchlejší, ale aj úspornejší. Na druhej strane sa hneď prejavuje prvý neduh spolupráce hybridného systému s klasickým automatom.

Infiniti chýba jemnosť Lexusu v pripojení motora. Dochádza k drobnému šklbnutiu. Ešte viac to poznať po ubratí a následnom pridaní plynu vo vyšších rýchlostiach. V laickom preklade, motor sa odpojí a zastaví. M-ko plachtí, rekuperuje, prípadne ho poháňa elektromotor.

V prípade potreby vyššej rýchlosti zošľapujem plyn, motor sa zo stavu pokoja naštartuje a pripojí k prevodovke a rozdielne otáčky spôsobia spomenuté šklbnutie. S vyššou rýchlosťou rastie i jeho intenzita, ale nie je to otravné.

Mŕtvy eco pedál v Infiniti

Za neznesiteľný považujem eco pedál v eco režime. Neskutočná hlúposť, ktorá sa zahráva s vašou nervovou sústavou. Akokoľvek málo pridáte plyn, pedál ide proti vám. Akoby bol pod ním malý „černoch“, ktorý ho dvíha späť proti vašej nohe. A výsledok?

Ak to psychicky vydržíte, tak sa začnete plaziť. Ak nie, prepadnete hystérii, zmeníte režim jazdy na Normal alebo budete pravou nohou zašľapávať plyn do podlahy ako ohorok cigarety do asfaltu. A to bol ešte len začiatok. Vymotali sme sa z mesta a po pražskom obchvate sme zamierili diaľnicou na Mladú Boleslav. Dodržiavali sme maximálnu povolenú rýchlosť.

Zhruba v polovici diaľnice sme zastavili, vymenili autá a porovnali priemerné spotreby. Zrejme sa už tu začala prejavovať špičková aerodynamika Lexusu. Pri rovnakej rýchlosti a konštantnej jazde bol Lexus úspornejší. Dosiahol priemernú spotrebu 6,4 l/100 km pri priemernej rýchlosti 80 km/h.

Infiniti M35hybrid to zvládlo za 6,8 l/100 km s nižšou priemernou rýchlosťou 79 km/h. V každom prípade si oba hybridy zaslúžia poklonu. Hlavne GS, lebo predchádzajúca generácia by sa k tomuto výsledku ani nepriblížila. Diaľnice jej väčšinou „zlomili väz.“

Lexus dominuje na diaľnici

Aj napriek tomu, že elektromotor pracoval na diaľnici efektívnejšie v Infiniti, palubný počítač tvrdil niečo iné. Pripisujem to apetítu šesťvalca v M-ku, ktorý potreboval viac benzínu pre svojich 306 koní. Na konci diaľnice sa výsledok príliš nezmenil.

Lexus GS450h dorazil s rovnakou spotrebou, Infiniti ju dokázalo o 0,1 l znížiť a priemernou rýchlosťou sa Lexusu vyrovnalo. S oboma hybridmi je jazda po diaľnici príjemná, pohodlná a bezstarostná. Lexus je o niečo tichší, Infiniti poteší jemnejšie nastaveným podvozkom a väčším komfortom vďaka výrazne väčšiemu profilu pneumatík.

Na kľukatých okreskách vykázalo Infiniti nižšiu spotrebu ako Lexus. Obe autá sú cestovateľské koráby ale nie len na diaľnicu.

Na okreskách z Mladej Boleslavi do Sosnovej sa Infiniti spotrebou priblížilo Lexusu. Rozdiel bol minimálny, obe autá delilo iba 0,1 litra (6,45 vs 6,55 l/100 km). Čakal som však, že tu bude sedan Infiniti vo svojom živle.

Nebol. Napriek papierovo menej výhodným parametrom a horším rozmerovým charakteristikám fungoval Lexus na cestách a v zákrutách lepšie. Jednako bol vo výhode pre tuhšie naladenie podvozka verzie F Sport. Infiniti sa aj napriek ostrému motorovému charakteru príliš nakláňalo.

Infiniti ide v priamke dobre

Športovému strihu nesedel ani posed za volantom s príliš vysoko posadenou sedačkou a typickým ázijským sklonom volantu, ku ktorému sa nejako nedokážem posadiť. Nie je kolmo k telu ale mierne sa zakláňa smerom k prístrojovke. Je to drobnosť, ktorá mení celkový dojem z jazdy.

Naopak milujem sedemstupňový automat, ktorý hltá reakcie vašej pravej nohy a chce sa jej vyrovnať. Sotva párkrát vytočíte motor do otáčok, automaticky radí až v červenom poli a veľmi rýchlo. Jedinou oblasťou, v ktorej Infiniti vyčnieva a deklasuje japonského konkurenta je zrýchlenie v priamke.

Batožinový priestor Infiniti nesie so sebou negatívum prídavných batérií. Lexus to po skúsenostiach s minulou generáciou prestaval a má podstatne väčší kufor.

Z nuly s využitím oboch motorov zrýchľuje famózne so sprievodom hlbokého symfonického orchestra dvojice koncoviek. GS450h chýba jeho agresivita, je tak podmanivo uhladený, až vám začiatočná lenivosť prestane prekážať.

Keď sme dorazili k okruhu, skontrolovali sme pred zábavnou vložkou spotreby. Opäť bol Lexus lepší o pár deci pri vyššej priemernej rýchlosti. Aj tu sa muselo Infiniti skloniť.
Ešte nás čakali tri kolá na okruhu.

Lexus ukázal nenápadnú rýchlosť

Prvý šiel opäť Lexus. Deaktivoval som stabilizáciu, vynuloval palubný počítač a prepol otočný ovládač do režimu Sport. Ruky si chystám k páčkam a noha tlačí pedál na podlahu. Lexus si užíva moju snahu vyprovokovať ho k agresivite.

Aj na okruhu sa správa ako neskutočný „pohoďák“. Žiadne výkyvy v správaní, žiadne ustrelenie zadku. Po pomalších zatáčkach prichádza cieľová rovinka, kde sa GS konečne trochu rozbehlo. Potom na brzdy a nájazd do prvej zatáčky. Mierna nedotáčavosť a opäť rovinka. Rýchla pravá.

Lexus urobil veľké a pozitívne zmeny v kokpite. Vysokú stredovú konzolu z minulosti nahradil širokým a horizontálne členeným kokpitom.

V nájazde do nej zadok mierne naznačil kĺzanie, ale iba decentne, žiaden prechod do šmyku. A rýchly prejazd. Lexus GS bol prekvapivo komunikatívny. Aj keď v každom okamžiku dával najavo svoju hmotnosť blížiacu sa k dvom tonám. Vláčne správanie, ktoré bolo na začiatku strašiakom sa ukázalo ako veľké pozitívum.

Na výjazdoch prichádzal výkon plynulo a nedochádzalo k žiadnym preklzom. Jazda síce nebola zábavná, čistý jazdný štýl bol maximálne efektívny a rýchly. Všetky reakcie GS450h boli na okruhu vyrovnané a ako celok pôsobil dobre. Dve kolá zašiel za 1:39:59 s priemernou spotrebou 45,2 l/100 km.

Infiniti je divoch

Potom prišlo na rad Infiniti. Aj tu som deaktivoval stabilizáciu, ovládač dal na režim Sport a minivolič automatu do manuálneho režimu. Pravou nohou som M-ko rozdráždil. Stačila jedna zatáčka a M-ko rozdráždilo mňa, lebo zadok sa nečakane utrhol.

Taký výjazd bokom s dymovým efektom a prehodením doľava som po pokojnom Lexuse nečakal. Z mäkkého Infiniti sa za sekundu vykľul nevychovaný hulvát. A po rovinke zase. Na brzdy, zatočiť a zadok začal šmýkať. V pravý moment na plyn a nádherný dlhý drift.

Keby ste ma videli za volantom, tak by ste sa nasmiali. Zábavnejší hybrid som ešte nešoféroval a hlavne som tomu nechcel uveriť. Ale v rýchlej pravej to bolo dokonalé.

Infiniti M35hybrid bolo ako nejaká štvorkolka. Už v nájazde šiel zadok krásne zo stopy. Potom už stačilo iba reagovať volantom a plynom. Bolo to tak zábavné, že sa ma kolegovia po dvoch kolách spýtali, prečo som nešiel na čas. Len som sa smial a odvetil, že sa to s ním nedá.

Láka aj baby

Dôkaz o zábave pridala dievčina, ktorá sledovala moju jazdu. Po príjazde na parkovisko pribehla a prosila, aby som ju v Infiniti previezol. Tak prišlo na ďalšie dve kolá a potešenie zástupkyne nežného pohlavia, ktorá bola z Infiniti vedľa. M35hybrid bol takmer o sedem sekúnd pomalší (1:46:52) než Lexus, ale aj s driftovaním bola spotreba takmer rovnaká.

Obe autá majú pod kapotou podobné benzínové šesťvalce a tiež napohľad vyzerá hybridná technológia rovnako. Najväčší rozdiel je v použitých prevodovkách.

Po adrenalínovej vložke na okruhu sme znovu vynulovali palubné počítače a vyrazili sme po okreskách späť do Prahy. Druhá časť okresiek bola podstatne pomalšia a tu už pre seba Infiniti získalo víťazstvo.

Zistili sme, že pri nižších rýchlostiach dokáže konečne využiť svoj potenciál elektromotora a jeho spotreba sa pri priemernej rýchlosti 58,9 km/h dostala až na 5,2 litra, čo je vynikajúca úroveň. Keď sme dorazili späť do redakcie, došlo na hodnotenie zážitkov.

Jasný záver testu

Na rovinu bez akejkoľvek osobnej náklonnosti musíme za víťaza vyhlásiť Lexus GS450h. Je jednoducho lepší, vo všetkých oblastiach špičkový a vyladený do jedinečného a hlavne fungujúceho celku. Ide o obrovskú zmenu oproti predchádzajúcej generácii.

Lexus konečne dokázal, že hybridná technológia má svoje miesto na trhu. Lexus GS450h je úsporný, veľmi dobre jazdí a konečne atraktívne vyzerá. Hoci má bezstupňovú prevodovku, ktorá môže pôsobiť horšie pre svoj rozvážny charakter. Na druhej strane musíme zdôrazniť niekoľko detailov na Infiniti. Za Lexusom v spotrebe vôbec nezaostáva.

Navyše to sprevádza divokým prejavom atmosférického šesťvalca, športovým charakterom sedemstupňovej automatickej prevodovky a k tomu dynamické schopnosti v priamom smere. Body mu uberá rozhádzaná brzda, strašný eco pedál a absencia nápadov v dizajne.

KUPUJEM NEKUPUJEM

Osobne som priaznivcom športovejšieho naturelu a v prípade motora je u mňa vo výhode Infiniti M35hybrid. Bohužiaľ je to jediná vec, ktorou prevláda nad Lexusom. Všetko ostatné hovorí za novú generáciu GS450h. Keď sa vžijem do role moderného manažéra so zelenými myšlienkami v hlave, kupujem Lexus GS450h. A ak budem mať dosť veľký rozpočet, určite si zaškrtnem verziu F Sport. Hoci je zhruba o 300 tisíc korún drahšia, tuhší podvozok a agresívnejší výzor za to stoja.

(Jakub Rejlek - Faster)

Model

Lexus GS 450h

Infiniti M35h AT

Motor

-

-

Typ

V6/24V,benzínový VVTi

V6/24V, benzínový

Zdvihový objem (cm3)

3456

3498

Výkon (kw/k)

215 (292)

225(306)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

6800

Krútiaci moment (Nm)

352

350

Pri otáčkach (ot./min)

4500

5000

Prevodovka

hybridná E-CVT

7-stupňová automatická

Hybridný pohon

-

-

Max. výkon systému (kW(k))

254(345)

268(364)

Typ elektromotora

AC synchrónny

AC synchrónny

Max. výkon elektromotora (kW(k))

200/147

50 (68)

Max. krút. m. elektromotora (Nm)

275

270

Typ vysokonapäťového akumulátora

nikl-metal hydrid (Ni-MH)

Li-ion (1,4 kWh)

Menovité napätie vysokonap. akum. (V)

650

346

Prevádzkové hodnoty

-

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

5,5

Maximálna rýchlosť (km/h)

250

250

Kombinovaná spotreba

6,2

6,9

Rozmery

-

-

Rázvor náprav (mm)

2740

2900

Dĺžka (mm)

4770

4945

Šírka (mm)

1885

1845

Výška (mm)

1685

1500

Pohotovostná hmot (kg)

1820

1830

Objem palivovej nádrže (l)

66

70

Objem batož. priestoru (l)

482

350

Cena modelu od (eur)

55900

55490

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 263
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 790
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 510
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 250
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 598
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 552
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 435
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 968
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 773
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 723

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Superpočítač kúpili za milióny. Nevyužívali ho, o chvíľu zostarne

Slovenskí vedci vyčíslili škody za nepoužívanie počítača na viac ako milión. Dnes už funguje v poriadku, no čoskoro ho bude treba vymeniť.

KOMENTÁRE

Danko to možno myslel dobre. Nech vysvetlí, ako presne

Naozaj Dankovi nik iný ako Volodin číslo nedal?

KULTÚRA

Slovenská hudba 2017: Náš letný hit je z Ukrajiny, hiphop už nemlčí

Vybrali sme najlepšie domáce nahrávky roka.

Neprehliadnite tiež

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.