SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Audi A3 Sportback vynikne kufrom a S3 výkonom

Automobilka Audi v stredu v online prezentácii predstavila nový praktický model A3 Sportback. Na autosalóne v Paríži sa k nemu pripojí aj novinka S3 s výkonom 300 koní.

Trojkové Audi majú nových potomkov A3 Sportback a S3Trojkové Audi majú nových potomkov A3 Sportback a S3 (Zdroj: AUDI)

BRATISLAVA. Audi vysiela na trh nový päťdverový model A3 Sportback. S rázvorom dlhším o 58 mm od svojho predchodcu a 35 mm oproti trojdverovej verzii, nepotvrdil pribratie na váhe. S motorom 1,4 TFSI má hmotnosť 1 205 kg, čo je o 90 kg menej voči verzii, ktorú nahrádza.

Ponúkne veľký kufor

Multimediálny a ovládací systém MMI s elektricky výsuvným monitorom je súčasťou vybavenia. Tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy nahrádza páku ručnej brzdy.

Batožinový priestor má základný objem 380 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 220 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 60:40.

Aj Audi bude dvojvalec

Všetky motory kombinujú niekoľko technológií ako priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom, inovatívny tepelný manažment a systém Štart-Stop.

V druhej verzii, ktorá sa začne do Audi A3 Sportback montovať trocha neskôr, má motor 1.4 TFSI zvýšený výkon na 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Inovatívnym prvkom tohto motora je systém cylinder on demand (COD), ktorý pri nízkom a strednom zaťažení, ako aj pri dobiehaní vozidla zotrvačnosťou deaktivuje druhý a tretí valec motora. Vďaka tomu sa výkonný štvorvalec s objemom 1,4 litra priemerne uspokojí so 4,7 litra benzínu na 100 km.

Všetky motory v novom Audi A3 Sportback sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre všetky agregáty je alternatívne k dispozícii prevodovka S tronic s dvoma spojkami, ktorá má podľa motora 6 alebo 7 prevodových stupňov.

Pri motoroch do výkonu 103 kW (140 k) sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá. Pri motoroch 1.8 TFSI a 2.0 TDI Audi na želanie dodáva permanentný pohon všetkých kolies quattro, ktorý využíva novo vyvinutú lamelovú spojku.

S3 má výkon 300 koní

Výkon nového modelu S3, ktorý stojí ma modulárne platforme koncernu VW s názvom MQB, ľahko prekročí výkon svojho predchodcu. So základnou cenou 38 900 eur v Nemecku je predaj plánovaný na začiatok budúceho roka.

Srdcom vozidla je novo vyvinutý, turbodúchadlom prepĺňaný motor s objemom dva litre - TFSI s priamym vstrekovaním, ktorý patrí do rodiny s označením EA888. Nová pohonná jednotka je ľahšia približne o päť kilogramov ako motor, ktorý nahrádza (EA113 2,0 TFSI).

Zároveň však dodá vyšší výkon, ktorý je na úrovni 220kW (300 k) pri 5 500 otáčkach za minútu s krútiacim momentom 380 Nm v rozsahu medzi 1800 – 5500 za minútu. Od svojho predchodcu si tak polepší o 26 kW (35 k) a 30 Nm.

Audi S3 je schopné s prevodovkou S-tronic zrýchliť na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť dosiahne 250 km/h bez ohľadu na typ prevodovej skrine. Automobil s váhou 1 395 kg schudol o 60 kg oproti predchodcovi.

Znížený podvozok a vkusné sedadlá

Odlišností voči štandardnému trojdverovému modelu A3 je viacero. Znížené športové pruženie o 25 mm, nová sada bŕzd a nastaviteľné elektromagnetické tlmiče (Audi magnetic ride) sú hlavné zmeny na podvozku.

Automobil S3 sa od svojich „obyčaných“ bratov líši balíčkom stylingu, ktorý obsahuje špecifickú mriežku chladiča s hliníkovým vzhľadom, LED denným svietením, iným predným nárazníkom, hliníkovým vzhľadom spätných zrkadiel, strešným spojlerom, prepracovaným zadným nárazníkom s difúzorom a štvorhlavňovými koncovkami výfuku.

Audi S3 roluje na 18 palcových pneumatikách s rozmermi 225/40. Liečba „S“ vo vnútri prinesie plochú spodnú časť venca volantu, ozdobné lišty z matného hliníka, športové sedadlá so strieborným prešívaním, ale aj logami „S“ v kabíne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  3. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  5. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  6. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  7. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  8. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 491
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 296
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 216
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 725
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 334
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 597
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 591
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 467
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Unikajúci plyn v Baltskom mori.

Metán rýchlo otepľuje ovzdušie.


16 h
Peter Tkačenko

Pol druhej miliardy nájde minister financií hocikedy.


17 h
Odvolávanie ministra financií Matoviča.

Sedem výrokov Matoviča, ktorými sa obhajoval pred odvolaním.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo sa stalo na plynovodoch Nord Stream 1 a 2.


a 2 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  2. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  3. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  4. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  5. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  6. Maria Greitzer: Odberatelia plynu z Nord Stream
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 507
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 966
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 033
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 576
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 583
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 483
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 281
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 071
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu