SME

Audi A3 Sportback vynikne kufrom a S3 výkonom

Automobilka Audi v stredu v online prezentácii predstavila nový praktický model A3 Sportback. Na autosalóne v Paríži sa k nemu pripojí aj novinka S3 s výkonom 300 koní.

Trojkové Audi majú nových potomkov A3 Sportback a S3Trojkové Audi majú nových potomkov A3 Sportback a S3 (Zdroj: AUDI)

BRATISLAVA. Audi vysiela na trh nový päťdverový model A3 Sportback. S rázvorom dlhším o 58 mm od svojho predchodcu a 35 mm oproti trojdverovej verzii, nepotvrdil pribratie na váhe. S motorom 1,4 TFSI má hmotnosť 1 205 kg, čo je o 90 kg menej voči verzii, ktorú nahrádza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponúkne veľký kufor

Multimediálny a ovládací systém MMI s elektricky výsuvným monitorom je súčasťou vybavenia. Tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy nahrádza páku ručnej brzdy.

Batožinový priestor má základný objem 380 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 220 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 60:40.

SkryťVypnúť reklamu

Aj Audi bude dvojvalec

Všetky motory kombinujú niekoľko technológií ako priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom, inovatívny tepelný manažment a systém Štart-Stop.

V druhej verzii, ktorá sa začne do Audi A3 Sportback montovať trocha neskôr, má motor 1.4 TFSI zvýšený výkon na 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Inovatívnym prvkom tohto motora je systém cylinder on demand (COD), ktorý pri nízkom a strednom zaťažení, ako aj pri dobiehaní vozidla zotrvačnosťou deaktivuje druhý a tretí valec motora. Vďaka tomu sa výkonný štvorvalec s objemom 1,4 litra priemerne uspokojí so 4,7 litra benzínu na 100 km.

Všetky motory v novom Audi A3 Sportback sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre všetky agregáty je alternatívne k dispozícii prevodovka S tronic s dvoma spojkami, ktorá má podľa motora 6 alebo 7 prevodových stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Pri motoroch do výkonu 103 kW (140 k) sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá. Pri motoroch 1.8 TFSI a 2.0 TDI Audi na želanie dodáva permanentný pohon všetkých kolies quattro, ktorý využíva novo vyvinutú lamelovú spojku.

S3 má výkon 300 koní

Výkon nového modelu S3, ktorý stojí ma modulárne platforme koncernu VW s názvom MQB, ľahko prekročí výkon svojho predchodcu. So základnou cenou 38 900 eur v Nemecku je predaj plánovaný na začiatok budúceho roka.

Srdcom vozidla je novo vyvinutý, turbodúchadlom prepĺňaný motor s objemom dva litre - TFSI s priamym vstrekovaním, ktorý patrí do rodiny s označením EA888. Nová pohonná jednotka je ľahšia približne o päť kilogramov ako motor, ktorý nahrádza (EA113 2,0 TFSI).

Zároveň však dodá vyšší výkon, ktorý je na úrovni 220kW (300 k) pri 5 500 otáčkach za minútu s krútiacim momentom 380 Nm v rozsahu medzi 1800 – 5500 za minútu. Od svojho predchodcu si tak polepší o 26 kW (35 k) a 30 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Audi S3 je schopné s prevodovkou S-tronic zrýchliť na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť dosiahne 250 km/h bez ohľadu na typ prevodovej skrine. Automobil s váhou 1 395 kg schudol o 60 kg oproti predchodcovi.

Znížený podvozok a vkusné sedadlá

Odlišností voči štandardnému trojdverovému modelu A3 je viacero. Znížené športové pruženie o 25 mm, nová sada bŕzd a nastaviteľné elektromagnetické tlmiče (Audi magnetic ride) sú hlavné zmeny na podvozku.

Automobil S3 sa od svojich „obyčaných“ bratov líši balíčkom stylingu, ktorý obsahuje špecifickú mriežku chladiča s hliníkovým vzhľadom, LED denným svietením, iným predným nárazníkom, hliníkovým vzhľadom spätných zrkadiel, strešným spojlerom, prepracovaným zadným nárazníkom s difúzorom a štvorhlavňovými koncovkami výfuku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Audi S3 roluje na 18 palcových pneumatikách s rozmermi 225/40. Liečba „S“ vo vnútri prinesie plochú spodnú časť venca volantu, ozdobné lišty z matného hliníka, športové sedadlá so strieborným prešívaním, ale aj logami „S“ v kabíne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 182
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 185
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 445
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 963
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 429
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 364
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 350
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  2. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  3. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  4. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  5. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  6. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  7. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  8. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 165
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 007
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 662
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 711
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 755
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 912
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 391
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 696
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu