Audi A3 Sportback vynikne kufrom a S3 výkonom

Automobilka Audi v stredu v online prezentácii predstavila nový praktický model A3 Sportback. Na autosalóne v Paríži sa k nemu pripojí aj novinka S3 s výkonom 300 koní.

Trojkové Audi majú nových potomkov A3 Sportback a S3(Zdroj: AUDI)

BRATISLAVA. Audi vysiela na trh nový päťdverový model A3 Sportback. S rázvorom dlhším o 58 mm od svojho predchodcu a 35 mm oproti trojdverovej verzii, nepotvrdil pribratie na váhe. S motorom 1,4 TFSI má hmotnosť 1 205 kg, čo je o 90 kg menej voči verzii, ktorú nahrádza.

Ponúkne veľký kufor

Multimediálny a ovládací systém MMI s elektricky výsuvným monitorom je súčasťou vybavenia. Tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy nahrádza páku ručnej brzdy.

Batožinový priestor má základný objem 380 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 220 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 60:40.

Aj Audi bude dvojvalec

Všetky motory kombinujú niekoľko technológií ako priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom, inovatívny tepelný manažment a systém Štart-Stop.

V druhej verzii, ktorá sa začne do Audi A3 Sportback montovať trocha neskôr, má motor 1.4 TFSI zvýšený výkon na 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Inovatívnym prvkom tohto motora je systém cylinder on demand (COD), ktorý pri nízkom a strednom zaťažení, ako aj pri dobiehaní vozidla zotrvačnosťou deaktivuje druhý a tretí valec motora. Vďaka tomu sa výkonný štvorvalec s objemom 1,4 litra priemerne uspokojí so 4,7 litra benzínu na 100 km.

Všetky motory v novom Audi A3 Sportback sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre všetky agregáty je alternatívne k dispozícii prevodovka S tronic s dvoma spojkami, ktorá má podľa motora 6 alebo 7 prevodových stupňov.

Pri motoroch do výkonu 103 kW (140 k) sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá. Pri motoroch 1.8 TFSI a 2.0 TDI Audi na želanie dodáva permanentný pohon všetkých kolies quattro, ktorý využíva novo vyvinutú lamelovú spojku.

S3 má výkon 300 koní

Výkon nového modelu S3, ktorý stojí ma modulárne platforme koncernu VW s názvom MQB, ľahko prekročí výkon svojho predchodcu. So základnou cenou 38 900 eur v Nemecku je predaj plánovaný na začiatok budúceho roka.

Srdcom vozidla je novo vyvinutý, turbodúchadlom prepĺňaný motor s objemom dva litre - TFSI s priamym vstrekovaním, ktorý patrí do rodiny s označením EA888. Nová pohonná jednotka je ľahšia približne o päť kilogramov ako motor, ktorý nahrádza (EA113 2,0 TFSI).

Zároveň však dodá vyšší výkon, ktorý je na úrovni 220kW (300 k) pri 5 500 otáčkach za minútu s krútiacim momentom 380 Nm v rozsahu medzi 1800 – 5500 za minútu. Od svojho predchodcu si tak polepší o 26 kW (35 k) a 30 Nm.

Audi S3 je schopné s prevodovkou S-tronic zrýchliť na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť dosiahne 250 km/h bez ohľadu na typ prevodovej skrine. Automobil s váhou 1 395 kg schudol o 60 kg oproti predchodcovi.

Znížený podvozok a vkusné sedadlá

Odlišností voči štandardnému trojdverovému modelu A3 je viacero. Znížené športové pruženie o 25 mm, nová sada bŕzd a nastaviteľné elektromagnetické tlmiče (Audi magnetic ride) sú hlavné zmeny na podvozku.

Automobil S3 sa od svojich „obyčaných“ bratov líši balíčkom stylingu, ktorý obsahuje špecifickú mriežku chladiča s hliníkovým vzhľadom, LED denným svietením, iným predným nárazníkom, hliníkovým vzhľadom spätných zrkadiel, strešným spojlerom, prepracovaným zadným nárazníkom s difúzorom a štvorhlavňovými koncovkami výfuku.

Audi S3 roluje na 18 palcových pneumatikách s rozmermi 225/40. Liečba „S“ vo vnútri prinesie plochú spodnú časť venca volantu, ozdobné lišty z matného hliníka, športové sedadlá so strieborným prešívaním, ale aj logami „S“ v kabíne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Používate make-up? Potom spozornite
  6. Legendárna Transsibírska magistrála
  7. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  8. Vianočný bázar chalaňov
  9. Vianočné mecheche 2017
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 599
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 111
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 001
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 076
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 147
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 137
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 124
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 965
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 952
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 739

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.