SME

Volvo V40 Cross Country atakuje SUV

Volvo V40 Cross Country prichádza ako alternatíva na cesty aj necesty. Karoséria je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40 (Zdroj: Volvo)

Volvo V40 Cross Country si prichádza podmaniť cesty aj necesty. Karoséria pripomínajúca typ Shooting-brake, je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

BRATISLAVA. Predstavením modelu V70 Cross Country v roku 1997 otvorila spoločnosť Volvo Car Corporation cestu úplne novému segmentu vozidiel. O 15 rokov neskôr, posúva nové Volvo V40 Cross Country spojenie výkonu a elegancie do kategórie vozidiel C- segmentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V novinke V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnej V40. Uvádzací medený odtieň karosérie Raw Copper nachádza uplatnenie aj v interiéri v podobe kontrastného šitia. Kožené čalúnenie sa dodáva v piatich rôznych verziách, vrátane zvýrazňujúcej farby Espresso Brown.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojdielne operadlá zadných sedadiel je možné sklopiť v pomere 60:40. Batožinový priestor disponuje praktickou visiacou sieťou na náklad. Za príplatok je dostupná aj mäkká bezpečnostná sieť i jej oceľová verzia.

Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, že pôsobí dojmom „divadelných reflektorov“. Jeho súčasťou sú LED svetlá slúžiace na osvietenie strategických oblastí.

Motory so schopnosťou dočasne zvýšiť krútiaci moment

Päťvalcový benzínový motor T5 s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 187 kW (254 k) a krútiaci moment 400 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 7,8 l/100 km.

V ponuke je zároveň 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hladine emisií CO2 na úrovni 129 g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy. Priemerná spotreba paliva a produkcia emisií CO2 predstavuje 4,4 l/100 km (117 g/km) u modelov s manuálnou prevodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) u modelov s automatickou prevodovkou.

Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia vozidla V40 Cross Country s motorom D2 produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km a potrebuje priemerne len 3,8 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 285 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 15 Nm. Motor D2 spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a disponuje funkciou štart/stop.

Vybavené Volvo podrží v kopci oboma smermi

Všetky verzie motorov sú vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie bez ohľadu na to, či sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

V novinke nechýba pohon všetkých kolies vybavený aj systémom regulácie zjazdu Hill Descent Control, ktorý automaticky reguluje rýchlosť vozidla počas jazdy dolu svahom. Vozidlo V40 Cross Country súčasne disponuje praktickou funkciu Hill Hold, ktorá uľahčuje rozbiehanie na svahu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V40 Cross Country sa bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom meste Gent. Výroba sa spustí v novembri 2012.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 23 584
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 718
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 231
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 148
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 921
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 298
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 913
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 818
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Posudzovanie liekov, ktoré majú byť preplácané z verejného zdravotného poistenia je veľmi citlivý proces. Ilustračné foto.

Šéf lekárnickej komory pripúšťa konflikt záujmov.


5
Sídlo NATO v Bruseli.

Predstava o neutralite umožňuje snívať, že v dnešnom svete sa dá byť niekde medzi.


12
Tomáš Valášek v Aréne

Naša diplomacia v zásadných chvíľach mlčí.


a 1 ďalší 10
Carlos Alcaraz vo finále Roland Garros 2025.

Sinner využíva systém 'všetko alebo nič'.


Jan Kamarád 1
reklama
  1. Ivan Čáni: Gustáv Husák o povaľačoch …
  2. Dávid Polák: Izrael ako lakmusový papierik NATO
  3. Jozef Javurek: Čierny obelisk
  4. Róbert Mačej: Prečo politici ľuďom kradnú sny
  5. Diana Atzmon Weinberg: Jadrový Irán? Nie je to paranoja, ale realita
  6. Milan Resutík: Kde by na to vzali?
  7. Otilia Horrocks: Putinov svet
  8. Tomáš Čajda: Nevzali vám v Novom Meste dieťa do škôlky? Tu je jeden z dôvodov.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 173 213
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 690
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 535
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 820
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 106
  6. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 521
  7. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 476
  8. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 3 650
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťZatvoriť reklamu