Volvo V40 Cross Country si prichádza podmaniť cesty aj necesty. Karoséria pripomínajúca typ Shooting-brake, je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.
BRATISLAVA. Predstavením modelu V70 Cross Country v roku 1997 otvorila spoločnosť Volvo Car Corporation cestu úplne novému segmentu vozidiel. O 15 rokov neskôr, posúva nové Volvo V40 Cross Country spojenie výkonu a elegancie do kategórie vozidiel C- segmentu.
V novinke V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnej V40. Uvádzací medený odtieň karosérie Raw Copper nachádza uplatnenie aj v interiéri v podobe kontrastného šitia. Kožené čalúnenie sa dodáva v piatich rôznych verziách, vrátane zvýrazňujúcej farby Espresso Brown.
Dvojdielne operadlá zadných sedadiel je možné sklopiť v pomere 60:40. Batožinový priestor disponuje praktickou visiacou sieťou na náklad. Za príplatok je dostupná aj mäkká bezpečnostná sieť i jej oceľová verzia.
Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, že pôsobí dojmom „divadelných reflektorov“. Jeho súčasťou sú LED svetlá slúžiace na osvietenie strategických oblastí.
Motory so schopnosťou dočasne zvýšiť krútiaci moment
Päťvalcový benzínový motor T5 s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 187 kW (254 k) a krútiaci moment 400 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 7,8 l/100 km.
V ponuke je zároveň 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hladine emisií CO2 na úrovni 129 g/km.
Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy. Priemerná spotreba paliva a produkcia emisií CO2 predstavuje 4,4 l/100 km (117 g/km) u modelov s manuálnou prevodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) u modelov s automatickou prevodovkou.
Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Verzia vozidla V40 Cross Country s motorom D2 produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km a potrebuje priemerne len 3,8 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 285 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 15 Nm. Motor D2 spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a disponuje funkciou štart/stop.
Vybavené Volvo podrží v kopci oboma smermi
Všetky verzie motorov sú vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie bez ohľadu na to, či sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
V novinke nechýba pohon všetkých kolies vybavený aj systémom regulácie zjazdu Hill Descent Control, ktorý automaticky reguluje rýchlosť vozidla počas jazdy dolu svahom. Vozidlo V40 Cross Country súčasne disponuje praktickou funkciu Hill Hold, ktorá uľahčuje rozbiehanie na svahu.
V40 Cross Country sa bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom meste Gent. Výroba sa spustí v novembri 2012.