SME
reklama

Volvo V40 Cross Country atakuje SUV

Volvo V40 Cross Country prichádza ako alternatíva na cesty aj necesty. Karoséria je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40 (Zdroj: Volvo)

Volvo V40 Cross Country si prichádza podmaniť cesty aj necesty. Karoséria pripomínajúca typ Shooting-brake, je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

BRATISLAVA. Predstavením modelu V70 Cross Country v roku 1997 otvorila spoločnosť Volvo Car Corporation cestu úplne novému segmentu vozidiel. O 15 rokov neskôr, posúva nové Volvo V40 Cross Country spojenie výkonu a elegancie do kategórie vozidiel C- segmentu.

V novinke V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnej V40. Uvádzací medený odtieň karosérie Raw Copper nachádza uplatnenie aj v interiéri v podobe kontrastného šitia. Kožené čalúnenie sa dodáva v piatich rôznych verziách, vrátane zvýrazňujúcej farby Espresso Brown.

Dvojdielne operadlá zadných sedadiel je možné sklopiť v pomere 60:40. Batožinový priestor disponuje praktickou visiacou sieťou na náklad. Za príplatok je dostupná aj mäkká bezpečnostná sieť i jej oceľová verzia.

Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, že pôsobí dojmom „divadelných reflektorov“. Jeho súčasťou sú LED svetlá slúžiace na osvietenie strategických oblastí.

Motory so schopnosťou dočasne zvýšiť krútiaci moment

Päťvalcový benzínový motor T5 s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 187 kW (254 k) a krútiaci moment 400 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 7,8 l/100 km.

V ponuke je zároveň 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hladine emisií CO2 na úrovni 129 g/km.

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy. Priemerná spotreba paliva a produkcia emisií CO2 predstavuje 4,4 l/100 km (117 g/km) u modelov s manuálnou prevodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) u modelov s automatickou prevodovkou.

Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Verzia vozidla V40 Cross Country s motorom D2 produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km a potrebuje priemerne len 3,8 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 285 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 15 Nm. Motor D2 spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a disponuje funkciou štart/stop.

Vybavené Volvo podrží v kopci oboma smermi

Všetky verzie motorov sú vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie bez ohľadu na to, či sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

V novinke nechýba pohon všetkých kolies vybavený aj systémom regulácie zjazdu Hill Descent Control, ktorý automaticky reguluje rýchlosť vozidla počas jazdy dolu svahom. Vozidlo V40 Cross Country súčasne disponuje praktickou funkciu Hill Hold, ktorá uľahčuje rozbiehanie na svahu.

V40 Cross Country sa bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom meste Gent. Výroba sa spustí v novembri 2012.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 106
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 15 509
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 989
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 575
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 483
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 982
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 408
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 625
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 428
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 363
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 544
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu