SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Volvo V40 Cross Country atakuje SUV

Volvo V40 Cross Country prichádza ako alternatíva na cesty aj necesty. Karoséria je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40 (Zdroj: Volvo)

Volvo V40 Cross Country si prichádza podmaniť cesty aj necesty. Karoséria pripomínajúca typ Shooting-brake, je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

BRATISLAVA. Predstavením modelu V70 Cross Country v roku 1997 otvorila spoločnosť Volvo Car Corporation cestu úplne novému segmentu vozidiel. O 15 rokov neskôr, posúva nové Volvo V40 Cross Country spojenie výkonu a elegancie do kategórie vozidiel C- segmentu.

V novinke V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnej V40. Uvádzací medený odtieň karosérie Raw Copper nachádza uplatnenie aj v interiéri v podobe kontrastného šitia. Kožené čalúnenie sa dodáva v piatich rôznych verziách, vrátane zvýrazňujúcej farby Espresso Brown.

Dvojdielne operadlá zadných sedadiel je možné sklopiť v pomere 60:40. Batožinový priestor disponuje praktickou visiacou sieťou na náklad. Za príplatok je dostupná aj mäkká bezpečnostná sieť i jej oceľová verzia.

Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, že pôsobí dojmom „divadelných reflektorov“. Jeho súčasťou sú LED svetlá slúžiace na osvietenie strategických oblastí.

Motory so schopnosťou dočasne zvýšiť krútiaci moment

Päťvalcový benzínový motor T5 s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 187 kW (254 k) a krútiaci moment 400 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 7,8 l/100 km.

V ponuke je zároveň 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hladine emisií CO2 na úrovni 129 g/km.

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy. Priemerná spotreba paliva a produkcia emisií CO2 predstavuje 4,4 l/100 km (117 g/km) u modelov s manuálnou prevodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) u modelov s automatickou prevodovkou.

Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Verzia vozidla V40 Cross Country s motorom D2 produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km a potrebuje priemerne len 3,8 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 285 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 15 Nm. Motor D2 spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a disponuje funkciou štart/stop.

Vybavené Volvo podrží v kopci oboma smermi

Všetky verzie motorov sú vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie bez ohľadu na to, či sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

V novinke nechýba pohon všetkých kolies vybavený aj systémom regulácie zjazdu Hill Descent Control, ktorý automaticky reguluje rýchlosť vozidla počas jazdy dolu svahom. Vozidlo V40 Cross Country súčasne disponuje praktickou funkciu Hill Hold, ktorá uľahčuje rozbiehanie na svahu.

V40 Cross Country sa bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom meste Gent. Výroba sa spustí v novembri 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  2. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  6. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 244
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 390
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 102
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 805
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 704
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 394
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 251
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 000
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušana Kováčika berú do väzenia.

Dušan Kováčik ide do väzenia na osem rokov. Pôvodný verdikt bol 14 rokov.


12 h
Lokalita, v ktorej vlastní pozemky spoločnosť Vamax-X.

Majetok podnikateľa stále rozpredávajú, do dražby idú pozemky v Budči.


7 h
Švédska premiérka Magdalena Anderssonová je na čele menšinovej vlády.

Čo si o sebe myslí? Švédi reagujú na trúfalosť tureckých požiadaviek.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


5 h

Neprehliadnite tiež

Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


9 h
BMW radu 3 po facelifte.

Z ponuky zmizli laserové svetlá.


19. máj
Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  2. Vlasta Žampová: Dušan Kováčik bral úplatky nie len v tomto jednom prípade, ale v desiatkách prípadov. Slovenské súdy sú totálna žumpa.
  3. Tupou Ceruzou: Ako Dán
  4. Alec Borový: Môže umelá inteligencia sama zabíjať?
  5. Martina Paulenová: Veď rezne jedávam, tak prečo ho mám málo? (o príčinách nedostatku železa)
  6. Irena Šimuneková: Zvolen - čriepky z mesta
  7. Matúš Šutaj Eštok: Bezprecedentný nátlak alebo ovplyvňovanie sudcov je zjavne dovolené?
  8. Ján Škerko: Teraz sa všetci predháňajú, čo by nám dali. Nakoniec nedostaneme nič, čo myslíte?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 420
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 892
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 998
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 483
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 871
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 670
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 226
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 123
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu