SME

Volvo V40 Cross Country atakuje SUV

Volvo V40 Cross Country prichádza ako alternatíva na cesty aj necesty. Karoséria je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40Nové Volvo V40 Cross Country zvýšilo použiteľnosť modelu V40 (Zdroj: Volvo)

Volvo V40 Cross Country si prichádza podmaniť cesty aj necesty. Karoséria pripomínajúca typ Shooting-brake, je zvýšená a doplnená o pohon všetkých kolies s ponukou motorov až do výkonu 254 koní.

BRATISLAVA. Predstavením modelu V70 Cross Country v roku 1997 otvorila spoločnosť Volvo Car Corporation cestu úplne novému segmentu vozidiel. O 15 rokov neskôr, posúva nové Volvo V40 Cross Country spojenie výkonu a elegancie do kategórie vozidiel C- segmentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V novinke V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnej V40. Uvádzací medený odtieň karosérie Raw Copper nachádza uplatnenie aj v interiéri v podobe kontrastného šitia. Kožené čalúnenie sa dodáva v piatich rôznych verziách, vrátane zvýrazňujúcej farby Espresso Brown.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojdielne operadlá zadných sedadiel je možné sklopiť v pomere 60:40. Batožinový priestor disponuje praktickou visiacou sieťou na náklad. Za príplatok je dostupná aj mäkká bezpečnostná sieť i jej oceľová verzia.

Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, že pôsobí dojmom „divadelných reflektorov“. Jeho súčasťou sú LED svetlá slúžiace na osvietenie strategických oblastí.

Motory so schopnosťou dočasne zvýšiť krútiaci moment

Päťvalcový benzínový motor T5 s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 187 kW (254 k) a krútiaci moment 400 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 7,8 l/100 km.

V ponuke je zároveň 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hladine emisií CO2 na úrovni 129 g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy. Priemerná spotreba paliva a produkcia emisií CO2 predstavuje 4,4 l/100 km (117 g/km) u modelov s manuálnou prevodovkou a 5,2 l/100 km (137 g/km) u modelov s automatickou prevodovkou.

Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia vozidla V40 Cross Country s motorom D2 produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km a potrebuje priemerne len 3,8 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 285 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 15 Nm. Motor D2 spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a disponuje funkciou štart/stop.

Vybavené Volvo podrží v kopci oboma smermi

Všetky verzie motorov sú vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie bez ohľadu na to, či sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

V novinke nechýba pohon všetkých kolies vybavený aj systémom regulácie zjazdu Hill Descent Control, ktorý automaticky reguluje rýchlosť vozidla počas jazdy dolu svahom. Vozidlo V40 Cross Country súčasne disponuje praktickou funkciu Hill Hold, ktorá uľahčuje rozbiehanie na svahu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V40 Cross Country sa bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom meste Gent. Výroba sa spustí v novembri 2012.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 828
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 517
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 124
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 255
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 753
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 327
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  3. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  4. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  5. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  6. Štefan Šturdzík: Rakovina
  7. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 939
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 559
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 355
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 052
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 042
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 545
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 460
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu