SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Kia cee'd vyvažuje spotrebu interiérom

Počas dlhodobého testu podrobne sledujeme spotrebu a úžitkové danosti Kie vyrobenej na Slovensku. Interiér a kokpit šoféra sú hlavnými výhodami auta.

Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť.Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť. (Zdroj: Jaroslav Filgas)

BREZNO, ZLÍN. Do okolia moravského mesta Zlín sme sa vybrali otestovať spotrebu a hlavne klimatizáciu. Nekvalitné, ale krásne cesty, ktoré sa raz v roku zmenia na rýchlostné skúšky slávnej Barum Rallye, zvládol podvozok Kie so cťou. Nie je to krájač zákrut a ani to nikto od modelu cee'd nečaká. Avšak môžete brať jed na to, že Kia posádku na zlej ceste nevytrasie.

Zatiaľ okolo päť litrov

Ani české "okresky" nám nepomohli stlačiť spotrebu nižšie než na 4,6 litra nafty. Kým mimo mesta nám ostáva výrobcom udávaná méta spotreby 3,7 litra na 100 kilometrov nedosiahnuteľná, paradoxne v meste Kia občas plní to, čo sľubuje.

Tam sa vieme dostať na spotrebu 4,9 litra na 100 kilometrov. Kia vyšla nad päť litrov akurát na hlavnom ťahu cez Zlín smerom na Otrokovice, kde je asi najdlhší rad semaforov na svete. Našu nedôveru k výkonu motora odstránilo až presné meranie zrýchlenia.

Chladí primerane

Video sme natáčali v krásnom prostredí ale v odpornom teple od 34 do 36 stupňov. To bol priestor na sledovanie klimatizácie a jej schopnosti vychladiť auto a zároveň nespôsobiť posádke zablokovanie krčných svalov.

Pri manuálne ovládanej klimatizácii je to v prvom rade o šoférovi, aby si ventiláciu citlivo a správne nastavil. Na základe tejto skúsenosti máme pocit, že niekedy je naozaj lepšie vybrať si do výbavy manuálne ovládanú klimatizáciu než automatickú s nie celkom podareným softvérom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 937
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 820
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 292
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 770
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 088
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 319
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálnym riaditeľom Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VŠZP) je Richard Strapko. Do funkcie ho menoval bývalý minister zdravotníctva Marek Krajčí (OĽaNO).

Dlh poisťovne presahoval ku koncu júna 131 miliónov eur.


10 h
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


13 h
Hotelový komplex Borová Sihoť posielajú daniari do konkurzu.

Hotelový biznis sa trápi a najbližšie mesiace neprinesú úľavu.


17 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako do bezvýznamnej strany nalákali množstvo ľudí.


a 2 ďalší 47m

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


22 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  2. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  3. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  4. Erik Kriššák: Dotyk rán
  5. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  6. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  7. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  8. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 630
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 052
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 830
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 245
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 959
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 818
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 806
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu