SME

Kia cee'd vyvažuje spotrebu interiérom

Počas dlhodobého testu podrobne sledujeme spotrebu a úžitkové danosti Kie vyrobenej na Slovensku. Interiér a kokpit šoféra sú hlavnými výhodami auta.

Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť.Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť. (Zdroj: Jaroslav Filgas)

BREZNO, ZLÍN. Do okolia moravského mesta Zlín sme sa vybrali otestovať spotrebu a hlavne klimatizáciu. Nekvalitné, ale krásne cesty, ktoré sa raz v roku zmenia na rýchlostné skúšky slávnej Barum Rallye, zvládol podvozok Kie so cťou. Nie je to krájač zákrut a ani to nikto od modelu cee'd nečaká. Avšak môžete brať jed na to, že Kia posádku na zlej ceste nevytrasie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ okolo päť litrov

Ani české "okresky" nám nepomohli stlačiť spotrebu nižšie než na 4,6 litra nafty. Kým mimo mesta nám ostáva výrobcom udávaná méta spotreby 3,7 litra na 100 kilometrov nedosiahnuteľná, paradoxne v meste Kia občas plní to, čo sľubuje.

SkryťVypnúť reklamu

Tam sa vieme dostať na spotrebu 4,9 litra na 100 kilometrov. Kia vyšla nad päť litrov akurát na hlavnom ťahu cez Zlín smerom na Otrokovice, kde je asi najdlhší rad semaforov na svete. Našu nedôveru k výkonu motora odstránilo až presné meranie zrýchlenia.

Chladí primerane

Video sme natáčali v krásnom prostredí ale v odpornom teple od 34 do 36 stupňov. To bol priestor na sledovanie klimatizácie a jej schopnosti vychladiť auto a zároveň nespôsobiť posádke zablokovanie krčných svalov.

Pri manuálne ovládanej klimatizácii je to v prvom rade o šoférovi, aby si ventiláciu citlivo a správne nastavil. Na základe tejto skúsenosti máme pocit, že niekedy je naozaj lepšie vybrať si do výbavy manuálne ovládanú klimatizáciu než automatickú s nie celkom podareným softvérom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 828
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 517
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 124
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 255
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 753
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 327
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  3. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  4. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  5. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  6. Štefan Šturdzík: Rakovina
  7. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 939
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 559
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 355
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 052
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 042
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 545
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 460
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu