Nakrútil dopravný priestupok, sám však porušil pravidlá

Na cestách nesmie ísť vodič rýchlejšie, ako dovoľuje konštrukčná rýchlosť jeho auta alebo prívesu, ktorý ťahá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Igor nám poslal videozáber z ciest, ku ktorému napísal: "Najrýchlejšie auto na R1 - VW Touran s prívesom idúci cca 150-160 km/h v rýchlom pruhu. Príves je otypovaný na 80 km/h."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Auto s prívesom išlo príliš rýchlo

Na ukážke vidno, ako auto s prívesom jazdí v ľavom jazdnom pruhu. Pravdepodobne predbieha autá idúce v pravom pruhu. Na základe tachometra v Igorovom aute vidno, že najvyššiu povolenú rýchlosť prekračuje o menej ako 30 km/h. Ak by išiel bez prívesu, nemohol by dostať viac ako 60-eurovú pokutu na mieste.

Na rýchlostnej ceste alebo na diaľnici mimo obce, kde sa smie ísť rýchlosťou 130 km/h, by ste museli ísť aspoň 160-kou, aby ste riskovali zákaz šoférovania.

Ak najväčšia konštrukčná rýchlosť prívesu má hodnotu 80 km/h, vodič jazdnej súpravy na videu by mohol prísť až na tri roky o vodičský preukaz a ešte by mu mohli pridať pokutu až do výšky 800 eur. Viac ako 80-kou ísť nesmel.

A keďže na diaľniciach a rýchlostných cestách sa nesmie ísť pomalšie ako 80 km/h, mal by vodič s prívesom problém. Musel by tam totiž jazdiť len 80-kou. Ani rýchlejšie a ani pomalšie.

Vodič jazdnej súpravy sa na ceste zachoval mimoriadne nebezpečne. Pri tak naloženom prívese, ako sme to mali možnosť vidieť, sa pri jeho rýchlosti ľahko mohlo stať, že z prívesu niečo spadne. O poškodení samotného prívesu vplyvom neprimeranej rýchlosti, prípadne jeho prevrátení v zákrute ani nehovoriac.

Predpisy porušil aj autor videa

Dopravné predpisy porušil aj auto videa. Sedel za volantom, ale nevenoval sa dostatočne riadeniu. "Vodič je povinný venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke," píše sa v zákone.

Držať v ruke nahrávacie zariadenie, či kameru alebo mobil, je nebezpečné. Najmä, ak sa vodič sústredí na to, ako natočiť auto pred ním a aj rýchlosť na tachometri svojho vozidla. Reakčná doba sa vtedy výrazne predlžuje.

Predpisy tiež uvádzajú, že "vodič nesmie počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému 'voľné ruky' alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Okrem toho, autor videa svojim záznamom dokázal, že porušil aj predpisy o najvyššej povolenej rýchlosti.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 562
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 110
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 385
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 455
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 872
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop