Prvá jazda: Ford Focus ST funguje

V bezpečí uzatvorenej cesty na trati pretekov automobilov do vrchu sme vyskúšali nový Ford Focus ST. Novinka ukázala talent pre zábavnú a presnú jazdu.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

V bezpečí uzatvorenej cesty na trati pretekov automobilov do vrchu sme vyskúšali nový Ford Focus ST. Napriek rodinnému zameraniu ukázala novinka talent pre zábavnú a presnú jazdu. Takúto radosť z jazdy sme pred prvým zoznámením nečakali.

JANKOV VŔŠOK. Ford urobil dve veci dobre. Prvou je samotný Focus ST a druhou spôsob prezentácie. Stará cesta z Uhrovca na Jankov vŕšok má šmykľavý asfalt, zvláštnu geometriu prechodnicových oblúkov v zákrutách a meniaci sa charakter.

Nie nadarmo sem chodia pretekárske tímy testovať autá a zároveň sa tu každoročne konajú významné automobilové preteky. Ford za pomoci Koiš Racing oficiálne uzatvoril cestu, aby sme mohli auto vyskúšať v razantnejšom tempe, užiť si jazdu, ale aby sme samozrejme nikoho neohrozili.

Ford Focus ST prvé dojmy


Zbytočne masívny dizajn
Neprehľadný prístrojový panel
Perfektný zvuk v kabíne
Zábavné jazdné vlastnosti
Prepracovaný podvozok
Pekné laky karosérie
Výborné riadenie v ostrých zákrutách

Na rozdiel od okruhov tu sa viac šetrili pneumatiky a vynikli danosti auta. Navyše domáci pretekár a absolútny Majster Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, Martin Koiš, ukázal ako tadiaľ jazdiť a tiež to, čo dokáže nový Focus ST. Napríklad podvozok vie celkom slušne odfiltrovať kmity karosérie pri obsadení štvoricou dospelých.

Navonok neprovokuje

Ford od premiéry modelov ST vo verzii hatchback aj kombi šíril okolo seba alibistické reči o príliš rodinnom zameraní, aby sa vyhol spojeniu a konfrontácie s poslaním doterajších modelov RS. Samotné úpravy na aute v podobe kratšej prevodovky, trojstupňového ESP, riadenia s variabilným prevodom a väčších bŕzd naznačovali, že ST bude viac ako bežný rýchly kompakt.

Najvýraznejším detailom zmeneného interiéru sú sedadlá s dobrou kombináciou kože a látky. Futuristická prístrojová doska nám nevonia. Aj budíky by to chcelo krajšie. FOTO - TIBOR SZABOSI.

Oproti bežnému Focusu má ST dvojlitrový motor EcoBoost s výkonom 184 kW (250 koní), športové sedadlá Recaro, 18 palcové disky kolies v Y dizajne, masívnejšie nárazníky, koncovky výfuku v strede, zadné krídlo, upravený podvozok so športovým pružením a elektronicky riadenú trakciu predných kolies.

Z ponuky dvoch lakov karosérie zaujme viac žltý lak Tangerine Scream a rozdiel oproti iným modelom vidieť aj na vrchu prístrojového panelu, kde pribudla trojica ukazovateľov. Napriek všetkým popísaným zmenám Focus ST navonok neprovokuje a tvári sa, akoby ho ani Golf GTI neprovokoval. Realita za volantom je úplne iná.

Nahadzuje zadok do zákruty

Namiesto dlhého komplikovaného opisu jazdných zážitkov by stačilo chladne poznamenať: "Focus ST funguje". To je prvé, čo nám napadlo po jazde. Pre milovníkov rýchlej jazdy to znamená veľa. Okrem toho, že pri bežnom jazdení ST nijako užívateľa neobmedzuje a nevytriasa na takejto trati, robí, čo šofér chce.

Jazde na zradnom šmykľavom asfalte ťažko niečo vytknúť, lebo Focus až nečakane dobre zatáča a jemným natočením zadnej časti smeruje auto dnu do zákruty. Ford posunul značku ST o stupeň vyššie. FOTO - TIBOR SZABOSI.

To, že sa na výjazdoch z ostrých zákrut prejavila absencia klasického mechanického samosvoru je len dobrá vizitka, lebo Focus ST sa dotiahol až do takého levelu jazdy, v ktorom by sa to hodilo. On ostáva presne pred bránou, kde začínajú ostré hot hatch ako Megane R.S..

Avšak oproti nim má jednu drobnú výhodu. Zadok sa ľahšie a pre menej skúseného šoféra čitateľnejšie "nahadzuje" do zákruty, pomáha predku zatočiť a robí šoférovi radosť aj pri nižších rýchlostiach, než to robia surovci v triede.

Focus ST v päťdverovej karosérii váži ešte prijateľných 1362 kilogramov. Zvonku vyzerá ťažší ako je v skutočnosti. Aj ľahšie jazdí, než by kto čakal. FOTO - TIBOR SZABOSI

Navyše Ford pripojil k jazde aj veľmi dravý a príjemný zvuk vo vysokých otáčkach. Jazda je tak zábavná a brzdy ostré, že zabudnete vnímať motor. Iba ho počujete, ale nebudete sa zaoberať tým, či je silný alebo nie. Akurát podľa papierov vieme, že dosahuje krútiaci moment 360 Nm a krátkodobo vie zo seba dať ešte trochu viac. Päťdverová verzia ST začína s cenou od 27 400 eur a to je za auto, ktoré v zákrutách naozaj funguje, dobrá cena.

Ford Focus ST - technické riešenia

Predná náprava - vzpery Macpherson s izolovanou nápravnicou, elektrický posilňovač riadenia s variabilným prevodovým pomerom. Tlmiče, pružiny, priečne stabilizátory a dorazy pružín prispôsobené špecifikáciám ST

Zadná náprava - typu Control Blade odvodená z modelu Focus RS. Tlmiče, pružiny, priečne stabilizátory a dorazy pružín prispôsobené špecifikáciám ST

Motor - benzínový štvorvalec s hliníkovým blokom Glass Core a zaliatymi vložkami valcov, rozvod DOHC TiVCT s mechanickým vymedzením vôle ventilov, liatinový kľukový hriadeľ, turbodúchadlo Borg Warner, náplň 5,4 litra oleja

Prevodovka - šesťstupňová MMT6 so stálym prevodom 2.95, 1. stupeň - 3.23, 2. stupeň -1.95 , 3. stupeň - 1.32, 4. stupeň -1.029, 5. stupeň -1,129, 6. stupeň-0.94


Ford Focus ST - základné parametre

Cena modelu Focus ST od (eur) 27400
Motor 2,0 EcoBoost
Objem (cm3) 1999
Výkon (kW(k)) 184 (250)
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 360
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-4500
Priemerná spotreba (l/100km) 7,2
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 6,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 248
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Goodyear Eagle
Rozmer a index pneumatík 235/40 R18
Brzdy vpredu/priemer (mm) kotúčové / 320
Brzdy vzadu/priemer (mm) kotúčové /271
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1362
Rezervné koleso bez alebo 135/80 R16, 205/55R16
Dĺžka (mm) 4362
Rázvor náprav (mm) 2648
Šírka (mm) 1823
Výška (mm) 1484
Základný objem kufra (l) 363

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 622
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 547
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 531
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 155
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 031
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 904
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 687
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.