SME
Nedeľa, 17. október, 2021 | Meniny má HedvigaKrížovkyKrížovky

Kamionisti si z cesty spravili parkovisko a zakrývajú značky

Kamióny obsadili kraj cesty pri závode Kia pri Žiline. Zakryli dopravné značky. Jedna z nich však znižuje maximálnu povolenú rýchlosť na 60 km/h.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Juraj: "Chcel by som sa opýtať na dopravnú situáciu na ulici Svätého Jána Nepomuckého, ktorá spája cestu č. 583 a č. 583A za obcou Teplička nad Váhom. Táto ulica (spojnica) prechádza popred závod Kia v Tepličke.

V každom smere má cesta 2 pruhy, pričom pravý pruh v každom smere je pravidelne obsadený kamiónmi čakajúcimi na vybavenie v závode KIA (čakajú na naloženie, alebo čakajú už s naloženými autami na návesoch). Nie som si istý, ako dlho zotrvávajú jednotlivé kamióny na tejto ceste, ale niektoré majú napr. na strechách vytiahnuté satelity, vodiči sa tam premávajú v trenírkach, varia si tam a podobne.

Na ceste je osadené rôzne zvislé dopravné značenie (napríklad obmedzenie maximálnej rýchlosti na 60 km/h, koniec hlavnej cesty, informačné smerové tabule pred križovatkou). Stojace kamióny tieto dopravné značky často úplne zakrývajú, prípadne ich človek zazrie, len ak prestane venovať pozornosť riadeniu vozidla a situácii na ceste a uprene sa snaží tieto značky nájsť medzi stojacimi kamiónmi (ale musí o nich vedieť, aby ich vôbec pohľadom hľadal).

Vodič, ktorý nie je miestny, by sa tak veľmi rýchlo mohol dostať do režimu porušenia dopravných predpisov, obzvlášť v prípade prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti, keďže cesta nie je v obci.

Je dovolené, aby kamióny takýmto zásadným spôsobom systematicky používali jeden z dvoch jazdných pruhov cesty v každom smere ako svoje parkovisko a trvalým spôsobom v týchto pruhoch vytvárali prekážku dopravy? Smú vozidlá (kamióny) stáť na ceste spôsobom, ktorým zakrývajú zvislé dopravné značenie?"


Zväčšiť mapu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Základné pravidlá parkovania

Na akejkoľvek ceste, kde nie je upravené parkovanie dopravným značením, smie vodič zaparkovať mimo obce na kraji obojsmernej cesty, ak dodrží nasledovné podmienky:

  • musí stáť v smere jazdy rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty,
  • musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy.

Na rozdiel od obce smú vozidlá stáť len za sebou v jednom rade.

Kamióny parkujú na kraji cesty, ktorá nie je zaradená medzi cesty I. triedy. Za nezníženej viditeľnosti tam kamionisti parkovať smú.

Pri zníženej viditeľnosti by tam nemalo stáť žiadne vozidlo, keďže nejde o núdzové státie. "Na cestách I. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko s výnimkou núdzového státia," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Znížená viditeľnosť nastáva, keď sa účastníci cestnej premávky dostatočne zreteľne navzájom nevidia, ani keď nevidia predmety na ceste. Najmä od súmraku do svitania, za hmly, sneženia, dažďa a v tuneli.

Kamionisti tam smú parkovať len cez deň, ak nezakrývajú značky

V súvislosti s dopravným značením platí nasledovné: "Vodič nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by vozidlo zakrývalo zvislú dopravnú značku, vodorovnú dopravnú značku vyznačujúcu spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku alebo vyjadrujúcu doplňujúci údaj nápisom alebo svetelné signály."

Kamionisti teda za istých okolností smú stáť na ulici pri továrni na výrobu automobilov. Keďže je ale cesta mimo obce, večer a ani v noci tam stáť nesmú. Ani keď prší, sneží alebo je hmla. A aj keď je dobrá viditeľnosť, nesmú stáť tak, že zakryjú dopravné značky.

V prípade, že vodiči idúcich áut nevidia zvislé značky pre kamióny alebo iné vozidlá, nesmú ich policajti potrestať, ak sa týmito značkami neriadia.

Zakrytá značka pre vodičov akoby neexistovala. "Použité zvislé dopravné značky, dopravné zariadenia a vodorovné dopravné značky v cestnej premávke musia byť včas viditeľné z dostatočnej vzdialenosti a počas celej doby použitia musia poskytovať úplný a jednoznačný výklad," uvádzajú predpisy.

Pomôžu len policajti

Zakryté značky môžu pre cestnú premávku znamenať zdržanie alebo nebezpečenstvo. Môže sa ľahko stať, že vodič vyhodnotí situáciu na ceste inak so značkou a inak bez nej. Riziko havárie sa následne zvyšuje.

Jedinou možnosťou, ako podobným situáciám zabrániť, je policajná kontrola. Prax ukazuje, že vodičom kamiónov sú dopravné pravidlá "ukradnuté". Pravidelné kontroly a pokutovanie vodičov na mieste by s veľkou pravdepodobnosťou vyriešili problém na spomínanej ceste.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  5. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  6. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  7. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  10. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  8. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 19 415
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 768
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 7 391
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 401
  5. Bratislavu bude sprevádzať luxus 5 054
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 451
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 015
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 751
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 321
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Majský

Život Jozefa Majského bol plný vzletov a pádov.


15. okt
Dominika Nevrlová

Príbeh Dominiky Nevrlovej.


15. okt

Časť pacientov evakuovali.


a 1 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt
Peugeot 308 GT

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in hybrid.


12. okt

Blogy SME

  1. Ján Marton: Aký otec taký syn - agrobarón Becík a 59 zmanipulovaných starostov pred úradom vlády.
  2. Marián Kozák: S Mariánom Kozákom hovoríme o 6. svetovom kongrese zdravotne postihnutých občanov v Japonsku
  3. Anna Milanová: Ako sviece... 2021
  4. Rudolfa Vallová: Globsec, globalizácia, glokalizácia
  5. Peter Slamenik: Otužovačka v plnom prúde
  6. Kristína Jakubičková: Podporovateľ očkovania sa volá vaxer?
  7. Emil Lobotka: Sloboda a realita
  8. Štefan Vidlár: Robove já
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 19 491
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 601
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 062
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 207
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 314
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 4 595
  7. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 382
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 358
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu