SME

Audi kombinuje „Q“ karosériu, trojvalcový motor a Plug-In hybrid

Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou.

Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy.Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy. (Zdroj: Audi)

Koncept Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km a v čisto elektrickom režime prejde 86 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou. V spojení s odnímateľnou strechou ukazuje koncept Coupe crosslane smer „Q“ modelov značky Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. Automobilka Audi ponúka pohľad do budúcnosti prostredníctvom hybridného konceptu Audi coupe crosslane.

Hybrid typu plug-in je založený z benzínového 1,5 litrového motora TFSI a dvoch elektromotorov. Automobilka vďaka tomuto systému hovorí o priemernej spotrebe paliva len 1,1 litra na 100 km. Podmienkou sú samozrejme - pred jazdou plne nabité batérie.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka použitiu kombinácii materiálov (Multimaterial Space Frame) ako je hliník, polymér spevnený uhlíkovým vláknom a skleneným vláknom, váži celé vozidlo vrátane veľkých lithium-ion batérií – 1 390 kg.

Výsledkom je kozmopolitné vozidlo presne namierené na úspešnú, športovo založenú mladú generáciu aj vďaka odnímateľnej streche.

Audi plní svoj slogan

Audi coupe crosslane je plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z elektrickej siete. Základom je trojvalcový motor 1,5 TFSI s výkonom 95 kW (130 k ) a krútiacim momentom 200 Nm. Spaľovací motor je spojený s elektromotorom EM1, ktorý je primárne štartér a alternátor. Do celkového výkonu auta prispieva 50 kW (68 k) a 210 Nm.

Hlavnú elektrickú trakciu zabezpečuje druhý elektromotor EM2. Ten disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Pripojenie spaľovacieho motora a elektromotora EM1 umožňuje špeciálna ozubená spojka.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový výkon sústavy je 130 kW (177 k) a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. V prípade použitia výhradne elektromotora sa to automobilu podarí za 9,8 sekundy. Celková kapacita batérií je 17,4 kWh s operačnou vzdialenosťou 86 km.

Od 0 do 55 km/h je použitý výhradne elektromotor EM2, ktorý čerpá energiu z batérií. Elektrický režim funguje do rýchlosti 130 km/h. Od približne 55 km/h systém zapne spaľovací motor, ktorý spolu s elektromotorom EM1 tvoria sekundárny zdroj elektrickej energie. Nad 130 km/h sa trojvalcový motor stane hlavnou hnacou silou, ale v prípade potreby ho EM1 môže podporiť.

Kupé 2+2 je dlhé 4 210 mm s rázvorom 2 560 mm. Jeho dizajn by mal byť predzvesťou nových modelov „Q“. Lichobežníkové svetlomety používajú Audi Matrix LED technológiu. Malé, individuálne kontrolovateľné svetlá z LED diód, plnia funkciu všetkých druhov osvetlenia a jeho presného smerovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 047
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 866
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 302
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 442
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 048
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 636
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 224
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 831
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  2. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  4. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  5. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 045
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 425
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 385
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 581
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 045
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 141
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 008
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 592
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu