Audi kombinuje „Q“ karosériu, trojvalcový motor a Plug-In hybrid

Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou.

Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy.(Zdroj: Audi)

Koncept Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km a v čisto elektrickom režime prejde 86 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou. V spojení s odnímateľnou strechou ukazuje koncept Coupe crosslane smer „Q“ modelov značky Audi.

PARÍŽ. Automobilka Audi ponúka pohľad do budúcnosti prostredníctvom hybridného konceptu Audi coupe crosslane.

Hybrid typu plug-in je založený z benzínového 1,5 litrového motora TFSI a dvoch elektromotorov. Automobilka vďaka tomuto systému hovorí o priemernej spotrebe paliva len 1,1 litra na 100 km. Podmienkou sú samozrejme - pred jazdou plne nabité batérie.

Vďaka použitiu kombinácii materiálov (Multimaterial Space Frame) ako je hliník, polymér spevnený uhlíkovým vláknom a skleneným vláknom, váži celé vozidlo vrátane veľkých lithium-ion batérií – 1 390 kg.

Výsledkom je kozmopolitné vozidlo presne namierené na úspešnú, športovo založenú mladú generáciu aj vďaka odnímateľnej streche.

Audi plní svoj slogan

Audi coupe crosslane je plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z elektrickej siete. Základom je trojvalcový motor 1,5 TFSI s výkonom 95 kW (130 k ) a krútiacim momentom 200 Nm. Spaľovací motor je spojený s elektromotorom EM1, ktorý je primárne štartér a alternátor. Do celkového výkonu auta prispieva 50 kW (68 k) a 210 Nm.

Hlavnú elektrickú trakciu zabezpečuje druhý elektromotor EM2. Ten disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Pripojenie spaľovacieho motora a elektromotora EM1 umožňuje špeciálna ozubená spojka.

Celkový výkon sústavy je 130 kW (177 k) a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. V prípade použitia výhradne elektromotora sa to automobilu podarí za 9,8 sekundy. Celková kapacita batérií je 17,4 kWh s operačnou vzdialenosťou 86 km.

Od 0 do 55 km/h je použitý výhradne elektromotor EM2, ktorý čerpá energiu z batérií. Elektrický režim funguje do rýchlosti 130 km/h. Od približne 55 km/h systém zapne spaľovací motor, ktorý spolu s elektromotorom EM1 tvoria sekundárny zdroj elektrickej energie. Nad 130 km/h sa trojvalcový motor stane hlavnou hnacou silou, ale v prípade potreby ho EM1 môže podporiť.

Kupé 2+2 je dlhé 4 210 mm s rázvorom 2 560 mm. Jeho dizajn by mal byť predzvesťou nových modelov „Q“. Lichobežníkové svetlomety používajú Audi Matrix LED technológiu. Malé, individuálne kontrolovateľné svetlá z LED diód, plnia funkciu všetkých druhov osvetlenia a jeho presného smerovania.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.