SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Audi kombinuje „Q“ karosériu, trojvalcový motor a Plug-In hybrid

Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou.

Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy.Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy. (Zdroj: Audi)

Koncept Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km a v čisto elektrickom režime prejde 86 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou. V spojení s odnímateľnou strechou ukazuje koncept Coupe crosslane smer „Q“ modelov značky Audi.

PARÍŽ. Automobilka Audi ponúka pohľad do budúcnosti prostredníctvom hybridného konceptu Audi coupe crosslane.

Hybrid typu plug-in je založený z benzínového 1,5 litrového motora TFSI a dvoch elektromotorov. Automobilka vďaka tomuto systému hovorí o priemernej spotrebe paliva len 1,1 litra na 100 km. Podmienkou sú samozrejme - pred jazdou plne nabité batérie.

Vďaka použitiu kombinácii materiálov (Multimaterial Space Frame) ako je hliník, polymér spevnený uhlíkovým vláknom a skleneným vláknom, váži celé vozidlo vrátane veľkých lithium-ion batérií – 1 390 kg.

Výsledkom je kozmopolitné vozidlo presne namierené na úspešnú, športovo založenú mladú generáciu aj vďaka odnímateľnej streche.

Audi plní svoj slogan

Audi coupe crosslane je plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z elektrickej siete. Základom je trojvalcový motor 1,5 TFSI s výkonom 95 kW (130 k ) a krútiacim momentom 200 Nm. Spaľovací motor je spojený s elektromotorom EM1, ktorý je primárne štartér a alternátor. Do celkového výkonu auta prispieva 50 kW (68 k) a 210 Nm.

Hlavnú elektrickú trakciu zabezpečuje druhý elektromotor EM2. Ten disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Pripojenie spaľovacieho motora a elektromotora EM1 umožňuje špeciálna ozubená spojka.

Celkový výkon sústavy je 130 kW (177 k) a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. V prípade použitia výhradne elektromotora sa to automobilu podarí za 9,8 sekundy. Celková kapacita batérií je 17,4 kWh s operačnou vzdialenosťou 86 km.

Od 0 do 55 km/h je použitý výhradne elektromotor EM2, ktorý čerpá energiu z batérií. Elektrický režim funguje do rýchlosti 130 km/h. Od približne 55 km/h systém zapne spaľovací motor, ktorý spolu s elektromotorom EM1 tvoria sekundárny zdroj elektrickej energie. Nad 130 km/h sa trojvalcový motor stane hlavnou hnacou silou, ale v prípade potreby ho EM1 môže podporiť.

Kupé 2+2 je dlhé 4 210 mm s rázvorom 2 560 mm. Jeho dizajn by mal byť predzvesťou nových modelov „Q“. Lichobežníkové svetlomety používajú Audi Matrix LED technológiu. Malé, individuálne kontrolovateľné svetlá z LED diód, plnia funkciu všetkých druhov osvetlenia a jeho presného smerovania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 13 701
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 324
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 244
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 940
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 931
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 755
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 841
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Traja poslanci zo strany Život nehlasovali za Matovičovo odvolanie.

Po hlasovaní o Matovičovi tarabovcom prešli tri návrhy.


a 1 ďalší 7 h
Peter Tkačenko

Čo nevyšlo pri Matovičovi, mohlo by sa podariť s Hegerom.


10 h
Reťazec Nay dlhé roky kraľuje rebríčkom najväčších nepotravinových reťazcov u nás.

Na prvých miestach sú známe mená.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


12 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Sama na samote
  2. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  3. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  4. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  5. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  6. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  7. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 708
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 297
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 338
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 052
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 952
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 765
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 979
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu