Audi kombinuje „Q“ karosériu, trojvalcový motor a Plug-In hybrid

Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou.

Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy.(Zdroj: Audi)

Koncept Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km a v čisto elektrickom režime prejde 86 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou. V spojení s odnímateľnou strechou ukazuje koncept Coupe crosslane smer „Q“ modelov značky Audi.

PARÍŽ. Automobilka Audi ponúka pohľad do budúcnosti prostredníctvom hybridného konceptu Audi coupe crosslane.

Hybrid typu plug-in je založený z benzínového 1,5 litrového motora TFSI a dvoch elektromotorov. Automobilka vďaka tomuto systému hovorí o priemernej spotrebe paliva len 1,1 litra na 100 km. Podmienkou sú samozrejme - pred jazdou plne nabité batérie.

Vďaka použitiu kombinácii materiálov (Multimaterial Space Frame) ako je hliník, polymér spevnený uhlíkovým vláknom a skleneným vláknom, váži celé vozidlo vrátane veľkých lithium-ion batérií – 1 390 kg.

Výsledkom je kozmopolitné vozidlo presne namierené na úspešnú, športovo založenú mladú generáciu aj vďaka odnímateľnej streche.

Audi plní svoj slogan

Audi coupe crosslane je plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z elektrickej siete. Základom je trojvalcový motor 1,5 TFSI s výkonom 95 kW (130 k ) a krútiacim momentom 200 Nm. Spaľovací motor je spojený s elektromotorom EM1, ktorý je primárne štartér a alternátor. Do celkového výkonu auta prispieva 50 kW (68 k) a 210 Nm.

Hlavnú elektrickú trakciu zabezpečuje druhý elektromotor EM2. Ten disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Pripojenie spaľovacieho motora a elektromotora EM1 umožňuje špeciálna ozubená spojka.

Celkový výkon sústavy je 130 kW (177 k) a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. V prípade použitia výhradne elektromotora sa to automobilu podarí za 9,8 sekundy. Celková kapacita batérií je 17,4 kWh s operačnou vzdialenosťou 86 km.

Od 0 do 55 km/h je použitý výhradne elektromotor EM2, ktorý čerpá energiu z batérií. Elektrický režim funguje do rýchlosti 130 km/h. Od približne 55 km/h systém zapne spaľovací motor, ktorý spolu s elektromotorom EM1 tvoria sekundárny zdroj elektrickej energie. Nad 130 km/h sa trojvalcový motor stane hlavnou hnacou silou, ale v prípade potreby ho EM1 môže podporiť.

Kupé 2+2 je dlhé 4 210 mm s rázvorom 2 560 mm. Jeho dizajn by mal byť predzvesťou nových modelov „Q“. Lichobežníkové svetlomety používajú Audi Matrix LED technológiu. Malé, individuálne kontrolovateľné svetlá z LED diód, plnia funkciu všetkých druhov osvetlenia a jeho presného smerovania.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.