SME

Audi kombinuje „Q“ karosériu, trojvalcový motor a Plug-In hybrid

Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou.

Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy.Audi coupe crossline koncept je plug-in hybrid "bez" strechy. (Zdroj: Audi)

Koncept Audi coupe crosslane si vystačí s 1,1 litrom benzínu na 100 km a v čisto elektrickom režime prejde 86 km. Kombinácia trojvalcového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov je u Audi novinkou. V spojení s odnímateľnou strechou ukazuje koncept Coupe crosslane smer „Q“ modelov značky Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. Automobilka Audi ponúka pohľad do budúcnosti prostredníctvom hybridného konceptu Audi coupe crosslane.

Hybrid typu plug-in je založený z benzínového 1,5 litrového motora TFSI a dvoch elektromotorov. Automobilka vďaka tomuto systému hovorí o priemernej spotrebe paliva len 1,1 litra na 100 km. Podmienkou sú samozrejme - pred jazdou plne nabité batérie.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka použitiu kombinácii materiálov (Multimaterial Space Frame) ako je hliník, polymér spevnený uhlíkovým vláknom a skleneným vláknom, váži celé vozidlo vrátane veľkých lithium-ion batérií – 1 390 kg.

Výsledkom je kozmopolitné vozidlo presne namierené na úspešnú, športovo založenú mladú generáciu aj vďaka odnímateľnej streche.

Audi plní svoj slogan

Audi coupe crosslane je plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z elektrickej siete. Základom je trojvalcový motor 1,5 TFSI s výkonom 95 kW (130 k ) a krútiacim momentom 200 Nm. Spaľovací motor je spojený s elektromotorom EM1, ktorý je primárne štartér a alternátor. Do celkového výkonu auta prispieva 50 kW (68 k) a 210 Nm.

Hlavnú elektrickú trakciu zabezpečuje druhý elektromotor EM2. Ten disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Pripojenie spaľovacieho motora a elektromotora EM1 umožňuje špeciálna ozubená spojka.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový výkon sústavy je 130 kW (177 k) a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. V prípade použitia výhradne elektromotora sa to automobilu podarí za 9,8 sekundy. Celková kapacita batérií je 17,4 kWh s operačnou vzdialenosťou 86 km.

Od 0 do 55 km/h je použitý výhradne elektromotor EM2, ktorý čerpá energiu z batérií. Elektrický režim funguje do rýchlosti 130 km/h. Od približne 55 km/h systém zapne spaľovací motor, ktorý spolu s elektromotorom EM1 tvoria sekundárny zdroj elektrickej energie. Nad 130 km/h sa trojvalcový motor stane hlavnou hnacou silou, ale v prípade potreby ho EM1 môže podporiť.

Kupé 2+2 je dlhé 4 210 mm s rázvorom 2 560 mm. Jeho dizajn by mal byť predzvesťou nových modelov „Q“. Lichobežníkové svetlomety používajú Audi Matrix LED technológiu. Malé, individuálne kontrolovateľné svetlá z LED diód, plnia funkciu všetkých druhov osvetlenia a jeho presného smerovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 263
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 102
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 384
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 058
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 848
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 692
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 445
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 105
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 607
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 686
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 196
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 389
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 596
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 067
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 973
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 114
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu