SME
reklama

Autosalón Paríž: Nový Renault Clio prinesie nielen nový dizajn

Automobilka Renault prináša dôkaz o obnove dizajnu značky. Centrom stánku v Paríži je nové Clio, ktoré prinesie aj komplexný rad nových motorov.

Renault predstavil v Paríži nové Clio i Clio GrandTour spolu s novými motormi.Renault predstavil v Paríži nové Clio i Clio GrandTour spolu s novými motormi. (Zdroj: Renault)

Automobilka Renault na parížskom autosalóne prináša dôkaz o obnove dizajnu značky. Centrom stánku v Paríži sa stalo nové Clio, ktoré okrem čerstvého dizajnu prinesie komplexný rad nových motorov.

PARÍŽ. Renault sľúbil, že štýl a emócie prenesie z konceptov na sériový model a Clio je toho dôkazom. Nové Clio je v porovnaní s predchodcom Clio III o 45 mm nižšie (výška: 1 448 mm) a jeho svetlá výška sa zmenšila o 10 mm.

Širší rozchod (o 34 až 36 mm v porovnaní s Clio III) spolu s nižšou svetlou výškou by mala dať vozidlu nielen väčšiu stabilitu, ale zlepšiť aj jeho aerodynamické vlastnosti.

Nové Clio prinesie motoristovi rozšírené možnosti personalizácie vozidla.

Stánok Renault priniesol aj Grandtour verziu, ktorá je pre automobilku veľmi dôležitou premiérou. Rázvor verzie kombi je identický ako u hatchbacku, hoci previsy sa predĺžili o 201 mm na 823 mm. Celková dĺžka automobilu je 4 262 mm. Kombi verzia prevyšuje o 130 litrov batožinový priestor hatchbacku s celkovým objemom 443 l a zníženou výškou nakladacej hrany.

Do auta zabudoval tablet s navigáciou a internetom

Popri samotných automobiloch, svetovú premiéru v stánku Renault zažil aj nový zabudovaný multimediálny tablet s uhlopriečkou 18 cm - „R-Link“ pripojený k dátam o jazde vozidla a vozidlu samotnému, internetu so štandardnými prvkami (mobilné pripojenie EDGE), vrátane navigácie TomTom a intuitívneho hlasového ovládania telefónu a navigačného systému. R-Link bude spočiatku dostupný pre Nové Clio (za príplatok) a ZOE (štandard), postupne sa však rozšíri na celý modelový rad značky Renault.

Novinkou v Renaulte bude aj vylepšený systém zvukovej aparatúry - Renault Bass Reflex. Celý modelový rad Nové Clio ponúka rádia s pripojením Bluetooth®, ktoré umožňuje telefonovanie hands-free a prehrávanie hudby z prenosných zariadení.

Celý modelový rad ponúka v štandardnej výbave tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS, ESC, trakčná kontrola ASR, brzdový asistent a riadenie s variabilným elektrickým posilňovačom, bezkľúčové zamykanie (s elektronickou kartou), pozdĺžne a priečne nastaviteľný volant, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel.

Pod kapotu sa dostane päť nových motorov a dvojspojková prevodovka

Úplne nový je benzínový prepĺňaný trojvalec Renault Energy TCe 90 s objemom 898 cm3, so systémom Stop-Štart. Hlavnými vlastnosťami motora je hliníkový blok, výkon 66 kW (90 k), krútiaci moment 135 Nm a údajne je zvukovo tak vyladený, že pripomína šesťvalec. (pozn.red.: na toto sme najviac zvedaví)

Aj naftové agregáty sa dočkali nového prírastku. Nový motor z radu Renault Energy - 1,5 dCi 66 kW (90 k) s turbodúchadlom s pevnou geometriou lopatiek, by na papieri mal mať kombinovanú spotrebu 3,2 l/100 km. Vstupným modelom je dCi 75 bez systému Stop-Štart, ktorý dosahuje výkon 55 kW (75 k) a maximálny krútiaci moment 180 Nm.

S modelom Nové Clio prichádza na trh aj nový motor Renault TCe 120 v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou Renault EDC (na jar 2013). Prepĺňaný 1,2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) s priamym vstrekovaním a maximálnym krútiacim momentom 190 Nm dostupným už od 2 200 ot/min.

Do tretice pridáme informácie o novom „poštípanom“ Cliu R.S. 200 EDC, ktoré poháňa nový prepĺňaný motor 1,6T Renault Sport 200 výlučne v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC a ovládaním radenia pod volantom. Nový 16-ventilový štvorvalec má výkon 147 kW (200 k) pri 6 000 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 240 Nm (o 25 Nm viac ako Clio III R.S.) a dostupný už od 1 750 ot/min.

Ovládanie radenia na stĺpiku riadenia sa v modeli Renault Clio R.S. objavuje prvýkrát. Preraďovanie rýchlostí v režime „race” je možné v intervaloch 150 milisekúnd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 691
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 112
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 599
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 535
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 260
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 754
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 077
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 887
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu