SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Autosalón Paríž: Nový Renault Clio prinesie nielen nový dizajn

Automobilka Renault prináša dôkaz o obnove dizajnu značky. Centrom stánku v Paríži je nové Clio, ktoré prinesie aj komplexný rad nových motorov.

Renault predstavil v Paríži nové Clio i Clio GrandTour spolu s novými motormi.Renault predstavil v Paríži nové Clio i Clio GrandTour spolu s novými motormi. (Zdroj: Renault)

Automobilka Renault na parížskom autosalóne prináša dôkaz o obnove dizajnu značky. Centrom stánku v Paríži sa stalo nové Clio, ktoré okrem čerstvého dizajnu prinesie komplexný rad nových motorov.

PARÍŽ. Renault sľúbil, že štýl a emócie prenesie z konceptov na sériový model a Clio je toho dôkazom. Nové Clio je v porovnaní s predchodcom Clio III o 45 mm nižšie (výška: 1 448 mm) a jeho svetlá výška sa zmenšila o 10 mm.

Širší rozchod (o 34 až 36 mm v porovnaní s Clio III) spolu s nižšou svetlou výškou by mala dať vozidlu nielen väčšiu stabilitu, ale zlepšiť aj jeho aerodynamické vlastnosti.

Nové Clio prinesie motoristovi rozšírené možnosti personalizácie vozidla.

Stánok Renault priniesol aj Grandtour verziu, ktorá je pre automobilku veľmi dôležitou premiérou. Rázvor verzie kombi je identický ako u hatchbacku, hoci previsy sa predĺžili o 201 mm na 823 mm. Celková dĺžka automobilu je 4 262 mm. Kombi verzia prevyšuje o 130 litrov batožinový priestor hatchbacku s celkovým objemom 443 l a zníženou výškou nakladacej hrany.

Do auta zabudoval tablet s navigáciou a internetom

Popri samotných automobiloch, svetovú premiéru v stánku Renault zažil aj nový zabudovaný multimediálny tablet s uhlopriečkou 18 cm - „R-Link“ pripojený k dátam o jazde vozidla a vozidlu samotnému, internetu so štandardnými prvkami (mobilné pripojenie EDGE), vrátane navigácie TomTom a intuitívneho hlasového ovládania telefónu a navigačného systému. R-Link bude spočiatku dostupný pre Nové Clio (za príplatok) a ZOE (štandard), postupne sa však rozšíri na celý modelový rad značky Renault.

Novinkou v Renaulte bude aj vylepšený systém zvukovej aparatúry - Renault Bass Reflex. Celý modelový rad Nové Clio ponúka rádia s pripojením Bluetooth®, ktoré umožňuje telefonovanie hands-free a prehrávanie hudby z prenosných zariadení.

Celý modelový rad ponúka v štandardnej výbave tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS, ESC, trakčná kontrola ASR, brzdový asistent a riadenie s variabilným elektrickým posilňovačom, bezkľúčové zamykanie (s elektronickou kartou), pozdĺžne a priečne nastaviteľný volant, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel.

Pod kapotu sa dostane päť nových motorov a dvojspojková prevodovka

Úplne nový je benzínový prepĺňaný trojvalec Renault Energy TCe 90 s objemom 898 cm3, so systémom Stop-Štart. Hlavnými vlastnosťami motora je hliníkový blok, výkon 66 kW (90 k), krútiaci moment 135 Nm a údajne je zvukovo tak vyladený, že pripomína šesťvalec. (pozn.red.: na toto sme najviac zvedaví)

Aj naftové agregáty sa dočkali nového prírastku. Nový motor z radu Renault Energy - 1,5 dCi 66 kW (90 k) s turbodúchadlom s pevnou geometriou lopatiek, by na papieri mal mať kombinovanú spotrebu 3,2 l/100 km. Vstupným modelom je dCi 75 bez systému Stop-Štart, ktorý dosahuje výkon 55 kW (75 k) a maximálny krútiaci moment 180 Nm.

S modelom Nové Clio prichádza na trh aj nový motor Renault TCe 120 v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou Renault EDC (na jar 2013). Prepĺňaný 1,2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) s priamym vstrekovaním a maximálnym krútiacim momentom 190 Nm dostupným už od 2 200 ot/min.

Do tretice pridáme informácie o novom „poštípanom“ Cliu R.S. 200 EDC, ktoré poháňa nový prepĺňaný motor 1,6T Renault Sport 200 výlučne v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC a ovládaním radenia pod volantom. Nový 16-ventilový štvorvalec má výkon 147 kW (200 k) pri 6 000 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 240 Nm (o 25 Nm viac ako Clio III R.S.) a dostupný už od 1 750 ot/min.

Ovládanie radenia na stĺpiku riadenia sa v modeli Renault Clio R.S. objavuje prvýkrát. Preraďovanie rýchlostí v režime „race” je možné v intervaloch 150 milisekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 13 701
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 324
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 244
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 940
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 931
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 755
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 841
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Traja poslanci zo strany Život nehlasovali za Matovičovo odvolanie.

Po hlasovaní o Matovičovi tarabovcom prešli tri návrhy.


a 1 ďalší 7 h
Peter Tkačenko

Čo nevyšlo pri Matovičovi, mohlo by sa podariť s Hegerom.


10 h
Reťazec Nay dlhé roky kraľuje rebríčkom najväčších nepotravinových reťazcov u nás.

Na prvých miestach sú známe mená.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


12 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Sama na samote
  2. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  3. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  4. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  5. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  6. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  7. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 708
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 297
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 338
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 052
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 954
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 765
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 979
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu