Automobilka Renault na parížskom autosalóne prináša dôkaz o obnove dizajnu značky. Centrom stánku v Paríži sa stalo nové Clio, ktoré okrem čerstvého dizajnu prinesie komplexný rad nových motorov.
PARÍŽ. Renault sľúbil, že štýl a emócie prenesie z konceptov na sériový model a Clio je toho dôkazom. Nové Clio je v porovnaní s predchodcom Clio III o 45 mm nižšie (výška: 1 448 mm) a jeho svetlá výška sa zmenšila o 10 mm.
Širší rozchod (o 34 až 36 mm v porovnaní s Clio III) spolu s nižšou svetlou výškou by mala dať vozidlu nielen väčšiu stabilitu, ale zlepšiť aj jeho aerodynamické vlastnosti.
Nové Clio prinesie motoristovi rozšírené možnosti personalizácie vozidla.
Stánok Renault priniesol aj Grandtour verziu, ktorá je pre automobilku veľmi dôležitou premiérou. Rázvor verzie kombi je identický ako u hatchbacku, hoci previsy sa predĺžili o 201 mm na 823 mm. Celková dĺžka automobilu je 4 262 mm. Kombi verzia prevyšuje o 130 litrov batožinový priestor hatchbacku s celkovým objemom 443 l a zníženou výškou nakladacej hrany.
Do auta zabudoval tablet s navigáciou a internetom
Popri samotných automobiloch, svetovú premiéru v stánku Renault zažil aj nový zabudovaný multimediálny tablet s uhlopriečkou 18 cm - „R-Link“ pripojený k dátam o jazde vozidla a vozidlu samotnému, internetu so štandardnými prvkami (mobilné pripojenie EDGE), vrátane navigácie TomTom a intuitívneho hlasového ovládania telefónu a navigačného systému. R-Link bude spočiatku dostupný pre Nové Clio (za príplatok) a ZOE (štandard), postupne sa však rozšíri na celý modelový rad značky Renault.
Novinkou v Renaulte bude aj vylepšený systém zvukovej aparatúry - Renault Bass Reflex. Celý modelový rad Nové Clio ponúka rádia s pripojením Bluetooth®, ktoré umožňuje telefonovanie hands-free a prehrávanie hudby z prenosných zariadení.
Celý modelový rad ponúka v štandardnej výbave tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS, ESC, trakčná kontrola ASR, brzdový asistent a riadenie s variabilným elektrickým posilňovačom, bezkľúčové zamykanie (s elektronickou kartou), pozdĺžne a priečne nastaviteľný volant, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel.
Pod kapotu sa dostane päť nových motorov a dvojspojková prevodovka
Úplne nový je benzínový prepĺňaný trojvalec Renault Energy TCe 90 s objemom 898 cm3, so systémom Stop-Štart. Hlavnými vlastnosťami motora je hliníkový blok, výkon 66 kW (90 k), krútiaci moment 135 Nm a údajne je zvukovo tak vyladený, že pripomína šesťvalec. (pozn.red.: na toto sme najviac zvedaví)
Aj naftové agregáty sa dočkali nového prírastku. Nový motor z radu Renault Energy - 1,5 dCi 66 kW (90 k) s turbodúchadlom s pevnou geometriou lopatiek, by na papieri mal mať kombinovanú spotrebu 3,2 l/100 km. Vstupným modelom je dCi 75 bez systému Stop-Štart, ktorý dosahuje výkon 55 kW (75 k) a maximálny krútiaci moment 180 Nm.
S modelom Nové Clio prichádza na trh aj nový motor Renault TCe 120 v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou Renault EDC (na jar 2013). Prepĺňaný 1,2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) s priamym vstrekovaním a maximálnym krútiacim momentom 190 Nm dostupným už od 2 200 ot/min.
Do tretice pridáme informácie o novom „poštípanom“ Cliu R.S. 200 EDC, ktoré poháňa nový prepĺňaný motor 1,6T Renault Sport 200 výlučne v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC a ovládaním radenia pod volantom. Nový 16-ventilový štvorvalec má výkon 147 kW (200 k) pri 6 000 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 240 Nm (o 25 Nm viac ako Clio III R.S.) a dostupný už od 1 750 ot/min.
Ovládanie radenia na stĺpiku riadenia sa v modeli Renault Clio R.S. objavuje prvýkrát. Preraďovanie rýchlostí v režime „race” je možné v intervaloch 150 milisekúnd.