Opozícia kritizuje Zmajkovičovú za snahu obmedziť bilboardy

Obmedzenie billboardov je podľa Martina Chrena škodlivé. Zmajkovičová ho nazvala hovorcom bilboardových spoločností.

Renáta Zmajkovičová.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Obmedzenie billboardov je podľa poslanca SaS Martina Chrena zlé a škodlivé. Zmajkovičová ho nazvala hovorcom billboardových spoločností.

BRATISLAVA. Novela cestného zákona, ktorou chce podpredsedníčka Národnej rady Renáta Zmajkovičová (Smer) obmedziť billboardy pri cestách, je podľa Martina Chrena (SaS) zlá, škodlivá a v niektorých ustanoveniach je v rozpore s ústavou.

Negatívny dopad na rozpočet

Ako uviedol Chren v rozprave k zákonu, o ktorom rokoval parlament na záver jedenásteho dňa 7. schôdze, návrh Zmajkovičovej likviduje celý segment podnikania.

Bude mať negatívny dopad na rozpočet samospráv i štátu. „Je pripravený bez znalosti problematiky. Je škodlivý, lebo poškodzuje veľkú skupinu subjektov práva,“ povedal Chren.

Návrh je podľa Chrena pripravený povrchne. Súhlasí s bojom s načierno umiestnenými bilboardmi ale podľa neho stavebný zákon pozná spôsoby ako to dosiahnuť.

Upozornil, že v doložke vplyvov je napísané, že sa nepredpokladá negatívny vplyv na podnikateľské prostredie a zamestnanosť.

„Toto nie je pravda. Ak sa 20 rokov rozvíja odvetvie podnikania a potom má byť vygumované, určite neplatí, že nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie. Išlo by o likvidáciu 95 percent propagačných zariadení, došlo by k prepúšťaniu, zníženiu príjmov do štátneho rozpočtu a rozpočtu miest a obcí. Zaniklo by 25 000 reklamných zariadení, ktorých hodnota je 100 miliónov eur,“ vyhlásil Chren.

Novela zlikviduje odvetvie, tvrdí Most

Poslanca za SaS v kritike podporil aj Andrej Hrnčiar (Most-Híd), ktorý je zároveň primátorom Martina. Podľa neho je to likvidačná novela pre jedno odvetvie biznisu.

Zdôraznil, že ak je problém v mestách s reklamou, tak je to pre neschopnosť samospráv sa s tým vyrovnať. „Vo väčšine miest problém s propagačnými nosičmi neexistuje,“ uviedol.

Podľa neho v Martine by po prijatí zákona boli odstránené všetky nosiče s informáciami o dianí v meste, odstránené budú nosiče s informáciami o športových a kultúrnych podujatiach.

Hrnčiar tvrdí, že Martin po schválení zákona stratí na nájomnom 6 276 eur. Bude musieť vybudovať prístrešky na zastávkach autobusov, čo stojí 8 000 eur za kus, spolu v Martine 270 000 eur. Servis týchto prístreškov by stál ročne 21 500 eur.

Zmajkovičovej ide o bezpečnejšiu dopravu

Zmajkovičová predpokladala tlaky billboardových spoločností cez opozíciu. „Dnes bol Chren ich hovorcom,“ povedala na záver rozpravy.

Uviedla, že novelou zákona sleduje bezpečnosť cestnej premávky a čisté Slovensko.

„Niektoré krajiny obmedzili vonkajšiu reklamu a niektoré ju zakázali,“ povedala, pričom uviedla, že je to tak napríklad na Novom Zélande či v Belgicku.

Zmajkovičová chce, aby billboardy boli mimo miest a obcí vzdialené od ciest najmenej 250 metrov a v mestách a obciach minimálne 80 metrov.

Oznámila však, že je pripravená prijať, aby sa jej návrh v druhom čítaní zmenil pozmeňujúcimi návrhmi. O tom, či návrh prejde do ďalšieho legislatívneho procesu, rozhodnú poslanci v piatok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 201
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 756
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 142
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 891
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 478
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 914
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 136
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 000
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 152
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 929

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

stĺpček petra tkačenka

Vojak aby riskoval život?

Podľa Fica Slovensko občas do cudziny pošle vojakov, ale len tam, kde im nehrozí žiadne riziko.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.