Opozícia kritizuje Zmajkovičovú za snahu obmedziť bilboardy

Obmedzenie billboardov je podľa Martina Chrena škodlivé. Zmajkovičová ho nazvala hovorcom bilboardových spoločností.

Renáta Zmajkovičová.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Obmedzenie billboardov je podľa poslanca SaS Martina Chrena zlé a škodlivé. Zmajkovičová ho nazvala hovorcom billboardových spoločností.

BRATISLAVA. Novela cestného zákona, ktorou chce podpredsedníčka Národnej rady Renáta Zmajkovičová (Smer) obmedziť billboardy pri cestách, je podľa Martina Chrena (SaS) zlá, škodlivá a v niektorých ustanoveniach je v rozpore s ústavou.

Negatívny dopad na rozpočet

Ako uviedol Chren v rozprave k zákonu, o ktorom rokoval parlament na záver jedenásteho dňa 7. schôdze, návrh Zmajkovičovej likviduje celý segment podnikania.

Bude mať negatívny dopad na rozpočet samospráv i štátu. „Je pripravený bez znalosti problematiky. Je škodlivý, lebo poškodzuje veľkú skupinu subjektov práva,“ povedal Chren.

Návrh je podľa Chrena pripravený povrchne. Súhlasí s bojom s načierno umiestnenými bilboardmi ale podľa neho stavebný zákon pozná spôsoby ako to dosiahnuť.

Upozornil, že v doložke vplyvov je napísané, že sa nepredpokladá negatívny vplyv na podnikateľské prostredie a zamestnanosť.

„Toto nie je pravda. Ak sa 20 rokov rozvíja odvetvie podnikania a potom má byť vygumované, určite neplatí, že nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie. Išlo by o likvidáciu 95 percent propagačných zariadení, došlo by k prepúšťaniu, zníženiu príjmov do štátneho rozpočtu a rozpočtu miest a obcí. Zaniklo by 25 000 reklamných zariadení, ktorých hodnota je 100 miliónov eur,“ vyhlásil Chren.

Novela zlikviduje odvetvie, tvrdí Most

Poslanca za SaS v kritike podporil aj Andrej Hrnčiar (Most-Híd), ktorý je zároveň primátorom Martina. Podľa neho je to likvidačná novela pre jedno odvetvie biznisu.

Zdôraznil, že ak je problém v mestách s reklamou, tak je to pre neschopnosť samospráv sa s tým vyrovnať. „Vo väčšine miest problém s propagačnými nosičmi neexistuje,“ uviedol.

Podľa neho v Martine by po prijatí zákona boli odstránené všetky nosiče s informáciami o dianí v meste, odstránené budú nosiče s informáciami o športových a kultúrnych podujatiach.

Hrnčiar tvrdí, že Martin po schválení zákona stratí na nájomnom 6 276 eur. Bude musieť vybudovať prístrešky na zastávkach autobusov, čo stojí 8 000 eur za kus, spolu v Martine 270 000 eur. Servis týchto prístreškov by stál ročne 21 500 eur.

Zmajkovičovej ide o bezpečnejšiu dopravu

Zmajkovičová predpokladala tlaky billboardových spoločností cez opozíciu. „Dnes bol Chren ich hovorcom,“ povedala na záver rozpravy.

Uviedla, že novelou zákona sleduje bezpečnosť cestnej premávky a čisté Slovensko.

„Niektoré krajiny obmedzili vonkajšiu reklamu a niektoré ju zakázali,“ povedala, pričom uviedla, že je to tak napríklad na Novom Zélande či v Belgicku.

Zmajkovičová chce, aby billboardy boli mimo miest a obcí vzdialené od ciest najmenej 250 metrov a v mestách a obciach minimálne 80 metrov.

Oznámila však, že je pripravená prijať, aby sa jej návrh v druhom čítaní zmenil pozmeňujúcimi návrhmi. O tom, či návrh prejde do ďalšieho legislatívneho procesu, rozhodnú poslanci v piatok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 384
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 551
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 154
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 045
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 285
  7. Kam do tepla v januári? 2 288
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.