Automobilka Porsche prvý krát vzbudila „rozruch“ uvedením modelu Cayenne. Druhý krát sa jej to podarilo štvordverovou limuzínou Panamera. V stánku Porsche na autosalóne v Paríži stojí hybridný kombík typu Shooting-brake.
PARÍŽ. Stuttgartská automobilka pripravila derivát modelu Panamera „nafúknutím“ batožinového priestoru a pridaním mena Sport Turismo. Panamera Sport Turismo sa tak stala skutočnou automobilovou premiérou v Paríži. Koncept chce ukázať smerovanie kam sa bude nová generácie uberať.
Nádherný a tak trochu opuchnutý kombík s takmer piatimi metrami ostáva stále srdcom Porsche no s batohom na ulovenú korisť.
Koncept Panamery kombi nemá spätné zrkadlá. Nahradili ich kamery. Veľké kolesá z ľahkej zliatiny sú, ako u nefalšovaného športového špeciálu, uchytené jedinou centrálou maticou. Zo zadnej časti sa vysúva prítlačné krídlo vyrobené z karbónu.
Panamera Sport Turismo tiež ukázala niekoľko konštrukčných prvkov, ktoré si nájdu cestu do faceliftovanej Panamery začiatkom budúceho roka. Predná časť je na koncepte oveľa viac tvarovaná, s ostrými záhybmi na kapote, novými svetlometmi a oveľa väčšou mriežkou chladiča.
Porsche s náskokom od Audi
V novom kabáte Panamery sa ukrýva príklad toho, čo Porsche nazýva „e-Hybrid“. Pohonné ústrojenstvo použité v hybridných modeloch Panamera a Cayenne, no s iným motorom. V tomto prípade je to kombinácia 241 kW (328 k) trojlitrového motora V6, ktorý je spojený s elektromotorom. Po pridaní „elektrických“ 69 kW (94 k) oba agregáty rozbehnú vozidlo z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd.
V čisto elektrickom režime, môže byť vozidlo poháňané elektromotorom až do rýchlosti 120 km/h. Batérie pokryjú rádius približne 32 km. Aj u automobilky Porsche sa hovorí o emisiách, ktoré sú nižšie ako 82 g na jeden kilometer. Pre väčšinu majiteľov zrejeme nebude spotreba prvým faktorom výberu, no spoločnosť uvádza priemer 3,5 l na 100 km.
Lítium-iónové akumulátory s kapacitou 9,4 kWh uložené na zadnej náprave sa nabijú za 2,5 hodiny z trojfázového 380 V rozvodu.
Zdá sa, že Porsche Panamera Sport Turismo by rado zachytilo vlnu exkluzívnych kombíkov typu Shooting-Brake v tesnom závese za Mercedesom SLS a Ferrari FF.