PARÍŽ. Francúzske automobilky to nemajú v súčasnosti ľahké, avšak držia sa zubami nechtami. Peugeot stále ukazuje srdce športovej značky so zmyslom pre rely.
Ďalším prírastkom po rely verzii R2 je ešte brutálnejšia vízia budúcej triedy R5 v podobe konceptu Peugeot 208 Type R5. Karoséria s aerodynamickými prvkami vyzerá úžasne a v človeku so vzťahom rely oživí spomienky na 205 GTi a vyvolá najzvrhlejšie predstavy o tom, ako bude špeciál jazdiť.
Peugeot bude zrejme sledovať obdobný cieľ ako Citroen Racing. Pripravovať pretekárske autá pre pohárové súťaže a tiež zákaznícky servis. To je motoristický šport, ktorý vie pre značku zarobiť peniaze. Aj preto Peugeot opustil série vytrvalostných pretekov a obrátil sa na kráľovskú disciplínu, v ktorej aj v minulosti istý čas kraľoval.
Model Type R5 poháňa 1,6 litrový motor prepĺňaný turbodúchadlom. Záchranným kolesom automobilky medzi osobnými autami má byť sedan 301, ktorý štartuje po boku Citroenu Elysée. Ich najväčším konkurentom je Renault Fluence a prípadne nová Škoda Rapid. Zvonku sa nám Peugeot 301 nie veľmi páči, ale prístrojový panel má ozaj pekný.
Podobne ako pri Škode Rapid bude základnú pohonnú jednotku tvoriť trojvalcový motor s objemom 1,2 litra. Komu nestačí 71 koní základnej motorizácie, môže siahnuť po benzínovom motore 1,6 Vti s výkonom 110 koní.
Rovnaký objem bude mať aj známy diesel 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Po technickej stránke jednoduché auto má kufor s objemom 504 litrov. Pozrite si, ako na nás zapôsobilo auto s rázvorom 2650 milimetrov. Podľa nemenovaného zdroja by sa mohla cena pohybovať okolo 10 000 eur.