SME

Autosalón Paríž: Peugeot ukázal medené plechy a brutálnu 208 Type R5

Ťažko sa automobilkám v kríze predvádza, ale domáci salón je domáci. Peugeot pripravil povinný trojlístok - pretekárske auto, akože honosný koncept a auto pre masy.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Francúzske automobilky to nemajú v súčasnosti ľahké, avšak držia sa zubami nechtami. Peugeot stále ukazuje srdce športovej značky so zmyslom pre rely.

Ďalším prírastkom po rely verzii R2 je ešte brutálnejšia vízia budúcej triedy R5 v podobe konceptu Peugeot 208 Type R5. Karoséria s aerodynamickými prvkami vyzerá úžasne a v človeku so vzťahom rely oživí spomienky na 205 GTi a vyvolá najzvrhlejšie predstavy o tom, ako bude špeciál jazdiť.

Peugeot bude zrejme sledovať obdobný cieľ ako Citroen Racing. Pripravovať pretekárske autá pre pohárové súťaže a tiež zákaznícky servis. To je motoristický šport, ktorý vie pre značku zarobiť peniaze. Aj preto Peugeot opustil série vytrvalostných pretekov a obrátil sa na kráľovskú disciplínu, v ktorej aj v minulosti istý čas kraľoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Model Type R5 poháňa 1,6 litrový motor prepĺňaný turbodúchadlom. Záchranným kolesom automobilky medzi osobnými autami má byť sedan 301, ktorý štartuje po boku Citroenu Elysée. Ich najväčším konkurentom je Renault Fluence a prípadne nová Škoda Rapid. Zvonku sa nám Peugeot 301 nie veľmi páči, ale prístrojový panel má ozaj pekný.

Podobne ako pri Škode Rapid bude základnú pohonnú jednotku tvoriť trojvalcový motor s objemom 1,2 litra. Komu nestačí 71 koní základnej motorizácie, môže siahnuť po benzínovom motore 1,6 Vti s výkonom 110 koní.

Rovnaký objem bude mať aj známy diesel 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Po technickej stránke jednoduché auto má kufor s objemom 504 litrov. Pozrite si, ako na nás zapôsobilo auto s rázvorom 2650 milimetrov. Podľa nemenovaného zdroja by sa mohla cena pohybovať okolo 10 000 eur.

Peugeot

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 7
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu