SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Jaguar priniesol do Paríža vyvážený športový kabriolet F-Type

Napriek celo-hliníkovej karosérii môže kabriolet Jaguar F-TYPE vážiť až 1665 kg. Špičkové motory chcú ponúknuť dynamiku hodnú Jaguára.

F-TYPE ponúkne na výber z troch brzdových systémov: "Performance Brakes", "High Performance" a "Super Performance"F-TYPE ponúkne na výber z troch brzdových systémov: "Performance Brakes", "High Performance" a "Super Performance" (Zdroj: Jaguar)

PARÍŽ. Autosalón v Paríži priniesol viacero zaujímavých noviniek. Napriek výraznému zastúpeniu „ekológie“ sme našli aj premiéry športového charakteru. Takou je aj Jaguar s ľahkou hliníkovou konštrukciou, pričom automobilka rada vyzdvihuje vysokú tuhosť karosérie.

Jaguár F-TYPE, ktorý váži od 1 597 kg do 1 665 kg (podľa modelu) s celkovou dĺžkou 4 470 mm, kombinuje výkon s novými technológiami v trojlitrových motoroch V6, prepĺňanými kompresorom s celkovými výkonom od 250 kW (340 k) do 280 kW (380 k). Ten silnejší bude schovaný pod modelom označeným písmenom „S“. Šprint z 0 – 100 km/h zvládne za 4,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 275 km/h.

Čerešničkou na torte bude motor V8 S s objemom päť litrov, výkonom 364 kW (495 k) a krútiacim momentom 625 Nm. Na stovku sa dostane za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená, no nie na 250 km/h. Motor V8 to potiahne až na hranicu 300 km/h.

Automatická prevodovka „Quickshift“ v novom F-TYPE poháňajúca zadné kolesá, má osem prevodových stupňov tesne pri sebe a ako voľbu - režim sekvenčného radenia. Samozrejmosťou sú rôzne programy pre nastavenie auta na konkrétne podmienky.

Obe verzie „S“ majú diferenciál s obmedzenou svornosťou – „V6-ka“ mechanický a „V8-ka“ elektronicky ovládaný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 246
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 835
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 099
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 899
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 324
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 743
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 547
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 495
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 409
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 5 589
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 274
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 791
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 006
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 840
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 697
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu