Úspešná malá Fiesta dostala novú tvár, pár technologických vylepšení a do svojich útrob motor roka 1,0 Eco Boost. Nabrúsená verzia ST ukrýva elektronicky ovládaný diferenciál s obmedzenou svornosťou.
PARÍŽ. Výraznou, hoci nie celkovou zmenou prešli predné svetlomety s denným LED svietením. Väčší je aj gril na prednej maske, ktorý má pripomínať nový Ford Mondeo. Zmeny sa dotknú päť aj trojdverovej verzie Fiesta.
Tabuľka evidenčného čísla sa presunula pod mriežku chladiča. Spodná časť predného nárazníka má teraz aj druhú, menšie mriežku, ktorú na oboch koncoch uzatvárajú hmlové svetlá.
Čistá zadná časť ostáva nezmenená, rovnako ako dvere a strecha. Ford sa však snaží tlačiť do svojich automobilov rôzne technické „zázraky“, aby bol aj naďalej známy ako technologická spoločnosť.
Automobil dostane napríklad systém „MyKey“, ktorý už je nejaký časť známy vo Veľkej Británii. Tento systém umožní majiteľom novej Fiesty naprogramovať maximálnu rýchlosť vozidla, alebo maximálnu hlasitosť multimediálneho systému. Slúžiť by mal vtedy, ak sa rozhodnete požičať Fiestu svojim deťom.
Ford chce byť technologickým lídrom
Automobil bude možné štartovať tlačidlom a v ponuke je aj bezkľúčový vstup. K dispozícii je tiež „Ford SYNC“, ktorý zahŕňa hlasové ovládanie pre hudbu a funkcie mobilného telefónu. Multimediálny systém bude obsahovať napríklad aplikáciu Pandora, ktorá dokáže vytvoriť hudobné playlisty, alebo softvér komunikujúci so sociálnou sieťou Twitter – rovnako hlasovým ovládaním.
Z bezpečnostného hľadiska prinesie systém Ford SYNC možnosť automatického odoslanie hlásenia do záchranných služieb, v prípade dopravnej nehody. Nie sme pesimisti, ale o reálnej funkčnosti tejto funkcionality na Slovensku, zatiaľ pochybujeme.
Vo faceliftovanej Fieste sa prvý krát objaví, aj mnoho krát spomínaný, trojvalcový benzínový motor Ford 1,0l EcoBoost v rôznych výkonových verziách.
Fiesta už má päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Facelift však umožní priplatiť si za okenné a kolenné airbagy, ale aj systém Active City Stop, ktorý je v tomto vozidle tiež novinkou. Bezpečnostný systém umožní úplne zastaviť vozidlo pri tzv. „mestských“ rýchlostiach – väčšinou je aktívny do rýchlosti 30 km/h – v prípade hroziacej zrážky.
Fiesta ST bude ostrejšia s technikou Focusu
Autosalón v Paríži ukázal aj Fiestu na steroidoch – ST. Dopovaná 1,6 l motorom EcoBoost s priamym vstrekovaním a dvojitým nezávislým časovaním ventilov (TiVCT). Motorári Fordu ho vyladili na 132 kW (180 k) pri 5 750 ot/min a 240 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1 500 ot/min.
Nová Fiesta ST ponúkne techniku z väčšieho Focusu. Objaví sa v nej napríklad aj systém eTVC - Enhanced Torque Vectoring Control, čo chápeme ako elektronickú variantu obmedzenej svornosti diferenciálu.