V Nemecku pochybujú o rozmachu používania elektroáut

Nemecké automobilky stále rátajú s tým, že domáci trh s elektromobilmi zatiaľ zostane bez štátnych stimulov pre zákazníkov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Prezident Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann uviedol, že otázka prémie pre kupujúcich nie je v tejto chvíli rozhodujúca. Na dosiahnutie cieľa, aby v roku 2020 bolo na nemeckých cestách milión elektroautomobilov, bude oveľa dôležitejšie dopracovať sa k lepším výsledkom vo vývoji pohonov.

Na začiatku tohto roka bolo zaevidovaných v krajine 43 miliónov osobných áut, z nich malo elektrický motor asi 4500.

Pochybujú o milióne elektromobilov v roku 2020

Vo výrobnom sektore, ale aj v politických kruhoch, rastú pochybnosti, či je cieľ reálny. Predstaviteľ vedenia Daimleru Wilfried Porth pre dnešné vydanie denníka Tagesspiegel povedal, že priama subvencia zákazníkom by výdatne pomohla rýchlemu rastu záujmu o elektroautá. Avšak na konci procesu bude musieť byť cena vozidiel taká, že ju zákazníci dokážu zaplatiť z vlastných peňazí.

Pochybnosti o reálnosti cieľa výroby a predaja elektrických automobilov prenikli už aj do nemeckej spolkovej vlády. Veľkou brzdou je slimačie tempo vo vývoji nových batérií.

Spolkové ministerstvo vedy a výskumu v stanovisku uviedlo, že sa do dvoch rokov tento problém zrejme nevyrieši. Zásadný význam tejto záležitosti zdôraznil aj Wissmann.

O dva roky 15 modelov elektromobilov

Príprava sériovej výroby osobných elektrických vozidiel sa napriek tomu dostáva v Nemecku do záverečnej fázy. V roku 2014 ich má prísť na trh až 15 modelov. Budú sa už vyrábať sériovo.

Ani iné alternatívne pohony osobných áut sa ešte bez technologického pokroku nestanú masovou záležitosťou.

Auto s palivovými článkami by malo stáť podľa odborníkov Toyoty okolo 100.000 eur. Toľko stojí teraz luxusná verzia modelu Mercedes-Benz S 500. Šéf vývoja pohonov v spoločnosti Toyota Europa Gerald Killmann povedal, že cena takých vozidiel musí klesnúť najmenej o 30 až 40 %.

Očakáva sa, že z milióna elektromobilov na nemeckých cestách do roku 2020 by malo byť viac ako 50 % od domácich výrobcov. Wissmann dodal, že na odbyte vozidiel s klasickými motormi majú nemecké automobilky podiel 70 %. A podľa neho by sa tento pomer nemal zmeniť ani pri predaji elektromobilov.

O stratégii výroby elektromobilov v Nemecku bude dnes v Berlíne diskutovať spolková kancelárka Angela Merkelová s predstaviteľmi domáceho automobilového priemyslu.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 425
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 194
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 480
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 529
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 408
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 828
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 527
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 428
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 370
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 837

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop