V Nemecku pochybujú o rozmachu používania elektroáut

Nemecké automobilky stále rátajú s tým, že domáci trh s elektromobilmi zatiaľ zostane bez štátnych stimulov pre zákazníkov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Prezident Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann uviedol, že otázka prémie pre kupujúcich nie je v tejto chvíli rozhodujúca. Na dosiahnutie cieľa, aby v roku 2020 bolo na nemeckých cestách milión elektroautomobilov, bude oveľa dôležitejšie dopracovať sa k lepším výsledkom vo vývoji pohonov.

Na začiatku tohto roka bolo zaevidovaných v krajine 43 miliónov osobných áut, z nich malo elektrický motor asi 4500.

Pochybujú o milióne elektromobilov v roku 2020

Vo výrobnom sektore, ale aj v politických kruhoch, rastú pochybnosti, či je cieľ reálny. Predstaviteľ vedenia Daimleru Wilfried Porth pre dnešné vydanie denníka Tagesspiegel povedal, že priama subvencia zákazníkom by výdatne pomohla rýchlemu rastu záujmu o elektroautá. Avšak na konci procesu bude musieť byť cena vozidiel taká, že ju zákazníci dokážu zaplatiť z vlastných peňazí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pochybnosti o reálnosti cieľa výroby a predaja elektrických automobilov prenikli už aj do nemeckej spolkovej vlády. Veľkou brzdou je slimačie tempo vo vývoji nových batérií.

Spolkové ministerstvo vedy a výskumu v stanovisku uviedlo, že sa do dvoch rokov tento problém zrejme nevyrieši. Zásadný význam tejto záležitosti zdôraznil aj Wissmann.

O dva roky 15 modelov elektromobilov

Príprava sériovej výroby osobných elektrických vozidiel sa napriek tomu dostáva v Nemecku do záverečnej fázy. V roku 2014 ich má prísť na trh až 15 modelov. Budú sa už vyrábať sériovo.

Ani iné alternatívne pohony osobných áut sa ešte bez technologického pokroku nestanú masovou záležitosťou.

Auto s palivovými článkami by malo stáť podľa odborníkov Toyoty okolo 100.000 eur. Toľko stojí teraz luxusná verzia modelu Mercedes-Benz S 500. Šéf vývoja pohonov v spoločnosti Toyota Europa Gerald Killmann povedal, že cena takých vozidiel musí klesnúť najmenej o 30 až 40 %.

Očakáva sa, že z milióna elektromobilov na nemeckých cestách do roku 2020 by malo byť viac ako 50 % od domácich výrobcov. Wissmann dodal, že na odbyte vozidiel s klasickými motormi majú nemecké automobilky podiel 70 %. A podľa neho by sa tento pomer nemal zmeniť ani pri predaji elektromobilov.

O stratégii výroby elektromobilov v Nemecku bude dnes v Berlíne diskutovať spolková kancelárka Angela Merkelová s predstaviteľmi domáceho automobilového priemyslu.

Informovala o tom agentúra DPA.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 931
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 221
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 752
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 945
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 840
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 344
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 110
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 520
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 777
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 685

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.