SME

V Nemecku pochybujú o rozmachu používania elektroáut

Nemecké automobilky stále rátajú s tým, že domáci trh s elektromobilmi zatiaľ zostane bez štátnych stimulov pre zákazníkov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Prezident Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann uviedol, že otázka prémie pre kupujúcich nie je v tejto chvíli rozhodujúca. Na dosiahnutie cieľa, aby v roku 2020 bolo na nemeckých cestách milión elektroautomobilov, bude oveľa dôležitejšie dopracovať sa k lepším výsledkom vo vývoji pohonov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na začiatku tohto roka bolo zaevidovaných v krajine 43 miliónov osobných áut, z nich malo elektrický motor asi 4500.

Pochybujú o milióne elektromobilov v roku 2020

Vo výrobnom sektore, ale aj v politických kruhoch, rastú pochybnosti, či je cieľ reálny. Predstaviteľ vedenia Daimleru Wilfried Porth pre dnešné vydanie denníka Tagesspiegel povedal, že priama subvencia zákazníkom by výdatne pomohla rýchlemu rastu záujmu o elektroautá. Avšak na konci procesu bude musieť byť cena vozidiel taká, že ju zákazníci dokážu zaplatiť z vlastných peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Pochybnosti o reálnosti cieľa výroby a predaja elektrických automobilov prenikli už aj do nemeckej spolkovej vlády. Veľkou brzdou je slimačie tempo vo vývoji nových batérií.

Spolkové ministerstvo vedy a výskumu v stanovisku uviedlo, že sa do dvoch rokov tento problém zrejme nevyrieši. Zásadný význam tejto záležitosti zdôraznil aj Wissmann.

O dva roky 15 modelov elektromobilov

Príprava sériovej výroby osobných elektrických vozidiel sa napriek tomu dostáva v Nemecku do záverečnej fázy. V roku 2014 ich má prísť na trh až 15 modelov. Budú sa už vyrábať sériovo.

Ani iné alternatívne pohony osobných áut sa ešte bez technologického pokroku nestanú masovou záležitosťou.

Auto s palivovými článkami by malo stáť podľa odborníkov Toyoty okolo 100.000 eur. Toľko stojí teraz luxusná verzia modelu Mercedes-Benz S 500. Šéf vývoja pohonov v spoločnosti Toyota Europa Gerald Killmann povedal, že cena takých vozidiel musí klesnúť najmenej o 30 až 40 %.

SkryťVypnúť reklamu

Očakáva sa, že z milióna elektromobilov na nemeckých cestách do roku 2020 by malo byť viac ako 50 % od domácich výrobcov. Wissmann dodal, že na odbyte vozidiel s klasickými motormi majú nemecké automobilky podiel 70 %. A podľa neho by sa tento pomer nemal zmeniť ani pri predaji elektromobilov.

O stratégii výroby elektromobilov v Nemecku bude dnes v Berlíne diskutovať spolková kancelárka Angela Merkelová s predstaviteľmi domáceho automobilového priemyslu.

Informovala o tom agentúra DPA.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 645
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 797
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 193
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 926
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 032
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu