SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Na jednom aute zarobí Kia viac ako Škoda, najziskovejšie je Ferrari

Car Institute z nemeckej Univerzity Duisburg-Essen porovnal európske automobilky. Zisťoval, aký zisk v priemere majú z každého predaného auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Portál idnes.cz napísal, že to nie sú čísla, ktorými sa budú chcieť výrobcovia automobilov chváliť pred zákazníkmi pri rozhodovaní o nákupe nového vozidla.

"Počas krízy sa množstvu výrobcov darí veľmi dobre," hovorí šéf Car Insitute, Ferdinand Dudenhöffer, v narážke na zverejnené čísla. Podľa neho majú najnižší zisk na auto predovšetkým veľkoobjemoví výrobcovia.

Vedie Ferrari

Zisk na jedno predané auto
Ferrari 41 485 €
Porsche 16 826 €
BMW 4 325 €
Audi 4 242 €
Mercedes 3 621 €
Chrysler 1 436 €
Hyundai/Kia 1 386 €
Škoda Auto 1 100 €
Nissan 985 €
VW 916 €

Zdroj: Car Institute; zisk pred zdanením

V absolútnom porovnaní vyhrala automobilka Ferrari. Z každého auta jej zostane viac ako 40 tisíc eur. Vykazuje zisk, za ktorý sa dá kúpiť niekoľko vozidiel strednej triedy iného výrobcu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Druhú najvyššiu maržu má Porsche s takmer 17-tisíc eurami.

Tabuľka má však aj svoje ťažko vysvetliteľné údaje. Napríklad u veľkoobjemových má najväčší zisk na auto Chrysler, ktorý v Európe patrí k najmenším automobilkám.

Škoda, Hyundai a Kia na tom nie sú zle

Škoda je so ziskom pred zdanením a úrokmi vo výške 1 100 eur na auto v celkovom poradí ôsma, medzi najväčšími výrobcami tretia. V porovnaní marží v percentách je dokonca druhá, hneď za kórejskými automobilkami Hyundai a Kia.

"Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," vysvetlil Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Auto zarába na každom aute v priemere o takmer tristo eur viac ako materský Volkswagen. V rámci celého koncernu si viedlo lepšie len Audi. Škoda Auto výsledky nechcela komentovať.

Dudenhöffer tvrdí v štúdii, že najmä Hyundai a Kia môžu svoju ziskovosť ešte zvýšiť. "Majú najväčšiu šancu predstihnúť do roku 2018 v predajoch Volkswagen." Volkswagen a jeho značky však v Európe predávajú približne päťkrát viac áut ako Hyundai a Kia dohromady.

Nadprodukcia vozidiel automobilkám škodí

Európsky automobilový trh trápi niekoľko rokov nadprodukcia. Tá výrazne zhoršuje situáciu viacerých výrobcov.

Z porovnania vyšla najhoršie automobilka Opel. Každé jedno auto predáva v priemere takmer s tisíceurovou stratou.

Car Institute porovnával výsledky pätnástich značiek za prvý polrok tohto roka. Z porovnania vyplýva, že najvyššiu ziskovosť dosahujú výrobcovia najdrahších áut. Po Ferrari a Porsche nasleduje trio BMW, Mercedes a Audi, všetci s niekoľkonásobne vyšším ziskom na auto v porovnaní s masovými značkami.

Skryť Vypnúť reklamu

"Úspešní výrobcovia luxusných vozidiel musia vedieť predať aj prémiový charakter vozidla a jeho image. Za vozidlo ako symbol statusu si potom nechajú zaplatiť vyššiu cenu," vysvetľuje vyššie zisky Jan Malý z expertnej skupiny PwC ČR.

Kríza zatiaľ predaj luxusných značiek nepoznamenala. Naopak, stále ide rastúci segment. Podľa Jana Linharta z KPMG je dôvodom vyššej marže na auto u luxusných značiek aj fakt, že musia vysoké náklady na vývoj rozložiť na menej áut.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  1. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  9. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 19 127
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 314
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 6 022
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 921
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 349
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 3 907
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 720
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 375
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 828
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 706
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Zdôvodnenie opisuje detaily podozrení voči inšpekcii.


a 1 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


23 h
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj

Blogy SME

  1. Mária Szegfüová: 20 vyhratých súdov, 20 kg papierov, 11 rokov boja za spravodlivosť
  2. Adriana Boysová: Mladá láska
  3. Július Kovács: Prešlo 20 mesiacov od volieb a my voliči Oľano prehrávame
  4. INEKO: Finančné zdravie žúp sa kvôli koronakríze začalo zhoršovať, významne im narástol dlh
  5. Štefan Vidlár: V schránkách
  6. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha".
  7. Rudolf Pado: Podtatranské metastázy. TANAP i Budaj mlčia
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.10.1921)
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 859
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 11 580
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 327
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 871
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 726
  6. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 759
  7. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 4 748
  8. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 380
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu