Na jednom aute zarobí Kia viac ako Škoda, najziskovejšie je Ferrari

Car Institute z nemeckej Univerzity Duisburg-Essen porovnal európske automobilky. Zisťoval, aký zisk v priemere majú z každého predaného auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Portál idnes.cz napísal, že to nie sú čísla, ktorými sa budú chcieť výrobcovia automobilov chváliť pred zákazníkmi pri rozhodovaní o nákupe nového vozidla.

"Počas krízy sa množstvu výrobcov darí veľmi dobre," hovorí šéf Car Insitute, Ferdinand Dudenhöffer, v narážke na zverejnené čísla. Podľa neho majú najnižší zisk na auto predovšetkým veľkoobjemoví výrobcovia.

Vedie Ferrari

Zisk na jedno predané auto
Ferrari 41 485 €
Porsche 16 826 €
BMW 4 325 €
Audi 4 242 €
Mercedes 3 621 €
Chrysler 1 436 €
Hyundai/Kia 1 386 €
Škoda Auto 1 100 €
Nissan 985 €
VW 916 €

Zdroj: Car Institute; zisk pred zdanením

V absolútnom porovnaní vyhrala automobilka Ferrari. Z každého auta jej zostane viac ako 40 tisíc eur. Vykazuje zisk, za ktorý sa dá kúpiť niekoľko vozidiel strednej triedy iného výrobcu.

Druhú najvyššiu maržu má Porsche s takmer 17-tisíc eurami.

Tabuľka má však aj svoje ťažko vysvetliteľné údaje. Napríklad u veľkoobjemových má najväčší zisk na auto Chrysler, ktorý v Európe patrí k najmenším automobilkám.

Škoda, Hyundai a Kia na tom nie sú zle

Škoda je so ziskom pred zdanením a úrokmi vo výške 1 100 eur na auto v celkovom poradí ôsma, medzi najväčšími výrobcami tretia. V porovnaní marží v percentách je dokonca druhá, hneď za kórejskými automobilkami Hyundai a Kia.

"Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," vysvetlil Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

Škoda Auto zarába na každom aute v priemere o takmer tristo eur viac ako materský Volkswagen. V rámci celého koncernu si viedlo lepšie len Audi. Škoda Auto výsledky nechcela komentovať.

Dudenhöffer tvrdí v štúdii, že najmä Hyundai a Kia môžu svoju ziskovosť ešte zvýšiť. "Majú najväčšiu šancu predstihnúť do roku 2018 v predajoch Volkswagen." Volkswagen a jeho značky však v Európe predávajú približne päťkrát viac áut ako Hyundai a Kia dohromady.

Nadprodukcia vozidiel automobilkám škodí

Európsky automobilový trh trápi niekoľko rokov nadprodukcia. Tá výrazne zhoršuje situáciu viacerých výrobcov.

Z porovnania vyšla najhoršie automobilka Opel. Každé jedno auto predáva v priemere takmer s tisíceurovou stratou.

Car Institute porovnával výsledky pätnástich značiek za prvý polrok tohto roka. Z porovnania vyplýva, že najvyššiu ziskovosť dosahujú výrobcovia najdrahších áut. Po Ferrari a Porsche nasleduje trio BMW, Mercedes a Audi, všetci s niekoľkonásobne vyšším ziskom na auto v porovnaní s masovými značkami.

"Úspešní výrobcovia luxusných vozidiel musia vedieť predať aj prémiový charakter vozidla a jeho image. Za vozidlo ako symbol statusu si potom nechajú zaplatiť vyššiu cenu," vysvetľuje vyššie zisky Jan Malý z expertnej skupiny PwC ČR.

Kríza zatiaľ predaj luxusných značiek nepoznamenala. Naopak, stále ide rastúci segment. Podľa Jana Linharta z KPMG je dôvodom vyššej marže na auto u luxusných značiek aj fakt, že musia vysoké náklady na vývoj rozložiť na menej áut.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.