SME

Na jednom aute zarobí Kia viac ako Škoda, najziskovejšie je Ferrari

Car Institute z nemeckej Univerzity Duisburg-Essen porovnal európske automobilky. Zisťoval, aký zisk v priemere majú z každého predaného auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Portál idnes.cz napísal, že to nie sú čísla, ktorými sa budú chcieť výrobcovia automobilov chváliť pred zákazníkmi pri rozhodovaní o nákupe nového vozidla.

"Počas krízy sa množstvu výrobcov darí veľmi dobre," hovorí šéf Car Insitute, Ferdinand Dudenhöffer, v narážke na zverejnené čísla. Podľa neho majú najnižší zisk na auto predovšetkým veľkoobjemoví výrobcovia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedie Ferrari

Zisk na jedno predané auto
Ferrari 41 485 €
Porsche 16 826 €
BMW 4 325 €
Audi 4 242 €
Mercedes 3 621 €
Chrysler 1 436 €
Hyundai/Kia 1 386 €
Škoda Auto 1 100 €
Nissan 985 €
VW 916 €

Zdroj: Car Institute; zisk pred zdanením

V absolútnom porovnaní vyhrala automobilka Ferrari. Z každého auta jej zostane viac ako 40 tisíc eur. Vykazuje zisk, za ktorý sa dá kúpiť niekoľko vozidiel strednej triedy iného výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu

Druhú najvyššiu maržu má Porsche s takmer 17-tisíc eurami.

Tabuľka má však aj svoje ťažko vysvetliteľné údaje. Napríklad u veľkoobjemových má najväčší zisk na auto Chrysler, ktorý v Európe patrí k najmenším automobilkám.

Škoda, Hyundai a Kia na tom nie sú zle

Škoda je so ziskom pred zdanením a úrokmi vo výške 1 100 eur na auto v celkovom poradí ôsma, medzi najväčšími výrobcami tretia. V porovnaní marží v percentách je dokonca druhá, hneď za kórejskými automobilkami Hyundai a Kia.

"Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," vysvetlil Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Auto zarába na každom aute v priemere o takmer tristo eur viac ako materský Volkswagen. V rámci celého koncernu si viedlo lepšie len Audi. Škoda Auto výsledky nechcela komentovať.

Dudenhöffer tvrdí v štúdii, že najmä Hyundai a Kia môžu svoju ziskovosť ešte zvýšiť. "Majú najväčšiu šancu predstihnúť do roku 2018 v predajoch Volkswagen." Volkswagen a jeho značky však v Európe predávajú približne päťkrát viac áut ako Hyundai a Kia dohromady.

Nadprodukcia vozidiel automobilkám škodí

Európsky automobilový trh trápi niekoľko rokov nadprodukcia. Tá výrazne zhoršuje situáciu viacerých výrobcov.

Z porovnania vyšla najhoršie automobilka Opel. Každé jedno auto predáva v priemere takmer s tisíceurovou stratou.

Car Institute porovnával výsledky pätnástich značiek za prvý polrok tohto roka. Z porovnania vyplýva, že najvyššiu ziskovosť dosahujú výrobcovia najdrahších áut. Po Ferrari a Porsche nasleduje trio BMW, Mercedes a Audi, všetci s niekoľkonásobne vyšším ziskom na auto v porovnaní s masovými značkami.

SkryťVypnúť reklamu

"Úspešní výrobcovia luxusných vozidiel musia vedieť predať aj prémiový charakter vozidla a jeho image. Za vozidlo ako symbol statusu si potom nechajú zaplatiť vyššiu cenu," vysvetľuje vyššie zisky Jan Malý z expertnej skupiny PwC ČR.

Kríza zatiaľ predaj luxusných značiek nepoznamenala. Naopak, stále ide rastúci segment. Podľa Jana Linharta z KPMG je dôvodom vyššej marže na auto u luxusných značiek aj fakt, že musia vysoké náklady na vývoj rozložiť na menej áut.

Autor: idnes.cz

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  2. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  3. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  6. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  7. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  8. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 261
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 688
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 202
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 588
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 389
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 206
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 821
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 741
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jolana Čuláková: Medvedev ako "ne/bezpečný" aktivista a Hašek ako "ne/slávny" hokejový vzor
  2. Marianna Guzmanová: AI - dobrý sluha, ale zlý pán
  3. Nika Göthová: Ako jeleň budeš si tam chodiť – O čom to vlastne je?
  4. Simona Koršňáková: Osem typov učenia – cesta ku kvalitnejším vedomostiam
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Miroslav Ferkl: Fico a Masaryk
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Ida Tittelová: Islandské príbehy
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 629
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 455
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 327
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 179
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 136
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 616
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 891
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 307
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu