Systém eCall má ročne zachrániť na cestách 2 500 ľudí a 20 miliárd eur

Koncom septembra sa v Berlíne uskutočnila druhá medzinárodná konferencia celoeurópskeho projektu eCall.

Testovacie vozidlo Škoda Octavia – českej národnej implementačnej skupiny.(Zdroj: eCall)

Cieľom projektu je zabezpečiť plne automatizované volanie motorového vozidla v núdzi na najbližšiu centrálu linky 112 od roku 2015.

Ako bude fungovať eCall

Systém eCall má zabezpečiť, aby do operačného strediska integrovaných záchranných systémov boli prenesené súradnice polohy vozidla, z ktorého je volaná pomoc, jeho identifikácia, počet osôb vo vozidle (na základe počtu zapnutých bezpečnostných pásov v čase udalosti).

Ďalšie informácie o vozidle získa operačné stredisko prepojením s národným centrálnym registrom vozidiel. V prípade, že na území daného štátu havaruje vozidlo z inej krajiny, informácie budú prenesené z príslušného národného registra pomocou medzinárodnej siete pre výmenu informácií o vozidlách a vodičských oprávneniach EUCARIS (European Car and Driving Licence Information System, https://www.eucaris.net/).

Medzi vozidlom a operačným záchranným strediskom bude okamžite po nehode nastavený hlasový komunikačný kanál pomocou špecializovanej elektronickej jednotky umiestnenej vo vozidle.

Projekt sa testuje vo viacerých krajinách

V súčasnosti prebieha pilotný projekt implementácie a testovania HeERO (Harmonised eCall European Pilot), na ktorom sa zúčastňujú vybrané európske krajiny.

Cieľom pilotného projektu je odskúšať všetky technológie a postupy, získať skúsenosti, a tým zaistiť hladký priebeh následnej implementácie v celej Európe. Rok 2015 je medzníkom pre začatie povinného vybavenia všetkých novo dodávaných vozidiel na európsky trh komunikačnou jednotkou eCall.

Systém má fungovať nie len v členských krajinách Európskej únie, ale aj na Islande, v Nórsku a vo Švajčiarsku.

eCall má zachrániť zdravie, životy a peniaze

Okamžité upozornenie na nehodu a znalosť presnej polohy jej miesta skráti dobu potrebnú na poskytnutie účinnej pomoci o 50% mimo mesta a o 40% v mestách. Vďaka tejto časovej úspore sa očakáva, že systém eCall zachráni v Európskej únii každý rok až 2 500 ľudských životov a zníži závažné následky u desiatok tisícov zranených.

Včasným ošetrením účastníkov dopravnej nehody vďaka systému eCall dôjde k rýchlejšiemu zotaveniu zranených. Rýchlejším príjazdom na miesto nehody bude možné skôr likvidovať následky nehody, čím sa znižuje riziko sekundárnych nehôd. Znižujú sa dopravné kongescie, nezvyšuje sa spotreba pohonných hmôt a naopak sa znižujú emisie CO2.

Ekonomické straty Európskej únie spôsobené dopravnými nehodami predstavujú viac ako 160 miliárd eur ročne. Ak by všetky automobily boli vybavené systémom eCall, bolo by možné ročne ušetriť až 20 miliárd eur.

Na konferencii si zúčastnené štáty vymenili svoje poznatky a skúsenosti z oblastí telekomunikačných a informačných technológií, legislatívy a organizácie projektu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 658
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 744
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 578
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 133
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 660
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 099
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 653

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.