Systém eCall má ročne zachrániť na cestách 2 500 ľudí a 20 miliárd eur

Koncom septembra sa v Berlíne uskutočnila druhá medzinárodná konferencia celoeurópskeho projektu eCall.

Testovacie vozidlo Škoda Octavia – českej národnej implementačnej skupiny.(Zdroj: eCall)

Cieľom projektu je zabezpečiť plne automatizované volanie motorového vozidla v núdzi na najbližšiu centrálu linky 112 od roku 2015.

Ako bude fungovať eCall

Systém eCall má zabezpečiť, aby do operačného strediska integrovaných záchranných systémov boli prenesené súradnice polohy vozidla, z ktorého je volaná pomoc, jeho identifikácia, počet osôb vo vozidle (na základe počtu zapnutých bezpečnostných pásov v čase udalosti).

Ďalšie informácie o vozidle získa operačné stredisko prepojením s národným centrálnym registrom vozidiel. V prípade, že na území daného štátu havaruje vozidlo z inej krajiny, informácie budú prenesené z príslušného národného registra pomocou medzinárodnej siete pre výmenu informácií o vozidlách a vodičských oprávneniach EUCARIS (European Car and Driving Licence Information System, https://www.eucaris.net/).

Medzi vozidlom a operačným záchranným strediskom bude okamžite po nehode nastavený hlasový komunikačný kanál pomocou špecializovanej elektronickej jednotky umiestnenej vo vozidle.

Projekt sa testuje vo viacerých krajinách

V súčasnosti prebieha pilotný projekt implementácie a testovania HeERO (Harmonised eCall European Pilot), na ktorom sa zúčastňujú vybrané európske krajiny.

Cieľom pilotného projektu je odskúšať všetky technológie a postupy, získať skúsenosti, a tým zaistiť hladký priebeh následnej implementácie v celej Európe. Rok 2015 je medzníkom pre začatie povinného vybavenia všetkých novo dodávaných vozidiel na európsky trh komunikačnou jednotkou eCall.

Systém má fungovať nie len v členských krajinách Európskej únie, ale aj na Islande, v Nórsku a vo Švajčiarsku.

eCall má zachrániť zdravie, životy a peniaze

Okamžité upozornenie na nehodu a znalosť presnej polohy jej miesta skráti dobu potrebnú na poskytnutie účinnej pomoci o 50% mimo mesta a o 40% v mestách. Vďaka tejto časovej úspore sa očakáva, že systém eCall zachráni v Európskej únii každý rok až 2 500 ľudských životov a zníži závažné následky u desiatok tisícov zranených.

Včasným ošetrením účastníkov dopravnej nehody vďaka systému eCall dôjde k rýchlejšiemu zotaveniu zranených. Rýchlejším príjazdom na miesto nehody bude možné skôr likvidovať následky nehody, čím sa znižuje riziko sekundárnych nehôd. Znižujú sa dopravné kongescie, nezvyšuje sa spotreba pohonných hmôt a naopak sa znižujú emisie CO2.

Ekonomické straty Európskej únie spôsobené dopravnými nehodami predstavujú viac ako 160 miliárd eur ročne. Ak by všetky automobily boli vybavené systémom eCall, bolo by možné ročne ušetriť až 20 miliárd eur.

Na konferencii si zúčastnené štáty vymenili svoje poznatky a skúsenosti z oblastí telekomunikačných a informačných technológií, legislatívy a organizácie projektu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.