SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Systém eCall má ročne zachrániť na cestách 2 500 ľudí a 20 miliárd eur

Koncom septembra sa v Berlíne uskutočnila druhá medzinárodná konferencia celoeurópskeho projektu eCall.

Testovacie vozidlo Škoda Octavia – českej národnej implementačnej skupiny.Testovacie vozidlo Škoda Octavia – českej národnej implementačnej skupiny. (Zdroj: eCall)

Cieľom projektu je zabezpečiť plne automatizované volanie motorového vozidla v núdzi na najbližšiu centrálu linky 112 od roku 2015.

Ako bude fungovať eCall

Systém eCall má zabezpečiť, aby do operačného strediska integrovaných záchranných systémov boli prenesené súradnice polohy vozidla, z ktorého je volaná pomoc, jeho identifikácia, počet osôb vo vozidle (na základe počtu zapnutých bezpečnostných pásov v čase udalosti).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšie informácie o vozidle získa operačné stredisko prepojením s národným centrálnym registrom vozidiel. V prípade, že na území daného štátu havaruje vozidlo z inej krajiny, informácie budú prenesené z príslušného národného registra pomocou medzinárodnej siete pre výmenu informácií o vozidlách a vodičských oprávneniach EUCARIS (European Car and Driving Licence Information System, https://www.eucaris.net/).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Medzi vozidlom a operačným záchranným strediskom bude okamžite po nehode nastavený hlasový komunikačný kanál pomocou špecializovanej elektronickej jednotky umiestnenej vo vozidle.

Projekt sa testuje vo viacerých krajinách

V súčasnosti prebieha pilotný projekt implementácie a testovania HeERO (Harmonised eCall European Pilot), na ktorom sa zúčastňujú vybrané európske krajiny.

Cieľom pilotného projektu je odskúšať všetky technológie a postupy, získať skúsenosti, a tým zaistiť hladký priebeh následnej implementácie v celej Európe. Rok 2015 je medzníkom pre začatie povinného vybavenia všetkých novo dodávaných vozidiel na európsky trh komunikačnou jednotkou eCall.

Systém má fungovať nie len v členských krajinách Európskej únie, ale aj na Islande, v Nórsku a vo Švajčiarsku.

SkryťVypnúť reklamu

eCall má zachrániť zdravie, životy a peniaze

Okamžité upozornenie na nehodu a znalosť presnej polohy jej miesta skráti dobu potrebnú na poskytnutie účinnej pomoci o 50% mimo mesta a o 40% v mestách. Vďaka tejto časovej úspore sa očakáva, že systém eCall zachráni v Európskej únii každý rok až 2 500 ľudských životov a zníži závažné následky u desiatok tisícov zranených.

Včasným ošetrením účastníkov dopravnej nehody vďaka systému eCall dôjde k rýchlejšiemu zotaveniu zranených. Rýchlejším príjazdom na miesto nehody bude možné skôr likvidovať následky nehody, čím sa znižuje riziko sekundárnych nehôd. Znižujú sa dopravné kongescie, nezvyšuje sa spotreba pohonných hmôt a naopak sa znižujú emisie CO2.

Ekonomické straty Európskej únie spôsobené dopravnými nehodami predstavujú viac ako 160 miliárd eur ročne. Ak by všetky automobily boli vybavené systémom eCall, bolo by možné ročne ušetriť až 20 miliárd eur.

SkryťVypnúť reklamu

Na konferencii si zúčastnené štáty vymenili svoje poznatky a skúsenosti z oblastí telekomunikačných a informačných technológií, legislatívy a organizácie projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 214
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 548
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 009
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 735
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 585
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 585
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 392
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 910
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Jozef Stasík: EU v mobile
  4. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  7. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Z TV kulinárskej šou urobila reláciu o emancipácii žien!
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 299
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 661
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 191
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 5 743
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 609
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 910
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 826
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu