Spoločnosť Hyundai Motor Corporation sa rozhodla obísť hybridy a batériové elektromobily. Ťažké batérie a nepohodlné nabíjanie nahradia palivové články - FCEV. Zjednodušene povedané palivové články premieňajú vodík a kyslík na vodu pričom produkujú elektrickú energiu, ktorá poháňa elektromotor.
Počnúc decembrom tohto roka, ponúkne automobilka verejným inštitúciám tisíc vozidiel Hyundai iX35 (v Kórei známy ako Tucson) vybavené palivovým článkom, s cieľom znížiť výrobné náklady o viac ako polovicu na približne 34 000 eur. Počiatočná cena vozidla je teda dvojnásobná. Okrem ceny však treba prekonať aj nedostatok čerpacích staníc, kde by bolo možné vodík dotankovať.
Napriek tomu, že postavenie čerpacej stanice na vodík je nákladnejšie, stanice môže obslúžiť viacero vozidiel a oveľa rýchlejšie ako nabíjacia stanica pre Plug-In vozidlá.
Relatívne pozitívny výhľad v Európe má aspoň Nemecko, kde sa spojili spoločnosti Linde a Daimler. Do roku 2015 chcú v Nemecku za cenu 10 miliónov eur postaviť 20 vodíkových čerpacích staníc, ktoré sa pripoja k súčasným siedmim. Hlavným cieľom je znížiť náklady na stavbu čerpacej stanice na úroveň stanice pre fosílne palivá (približne 300 000 eur).
Prototyp Hyundai ix35 FCEVs plnou nádržou vodíka prejde asi 650 km a na stovku sa vďaka 100 kW motoru dostane za 12,9 sekundy. Spotreba vozidla v číslach ktoré poznáme: 3,3 l vodíka na 100 km. Tankovanie vozidla trvá približne päť minút.
Keďže vo svete vládne negatívny postoj, čo sa týka bezpečnosti vozidiel – riziko výbuchu a pod. – automobilka demonštrovala test, kde Hyundai ix35 so spaľovacím motorom a plnou nádržou benzínu, zapálili v interiéry na mieste popolníka. Vozidlo explodovalo o 40 minút. Prototyp vozidla ix35 s palivovými článkami FCEV nedovolil prepustenie takého množstva vodíka naraz, aby vozidlo explodovalo. Nádrž pre FCEV je vyrobená z uhlíkových vlákien a mala by bez ujmy vydržať aj výstrel z ručnej strelnej zbrane.
Skutočným otáznikom však ostáva dlhodobá životaschopnosť vozidiel s palivovými článkami. Vzhľadom k tomu, ako pokročili nabíjateľné batérie za posledných 20 rokov, pravdepodobnosť vysokokapacitných akumulátorov so schopnosťou extrémneho rýchlo-nabíjania je veľmi vysoká. Čo sa stane, keď nabíjateľné batérie pokročia tak ďaleko, aby ponúkli rovnaké schopnosti ako FCEV vozidlá?