SME

Prejazd zakázaný? Stačí na chvíľu zastaviť

S dopravnou značkou Prejazd zakázaný sa na Slovensku často nestretnete. Vodiči majú ľahkú možnosť, ako význam značky obísť.

(Zdroj: tv.sme.sk)

Katarína: "Zaujíma ma vysvetlenie značky B37 Prejazd zakázaný. Čo, ak je táto značka umiestnená na ulici? Stačí, ak zastavím vozidlo na krajnici na nejaký čas? A aký má byť dlhý?

Čo v prípade, ak cez uvedenú ulicu chcem prejsť s tým, že sa chcem dostať na niektorú z okolitých ulíc (návšteva, reštaurácia)? Platí, že stačí, ak vozidlo zastavím na krajnici a následne môžem pokračovať?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo vyhláške sa k dopravnej značke Iný zákaz (B 37) píše:

SkryťVypnúť reklamu

"Zákaz je vyjadrený príslušným stručným nápisom vo vnútri tejto značky napríklad „PREJAZD ZAKÁZANÝ“, ... ak sa použije nápis „PREJAZD ZAKÁZANÝ“, nesmie vodič prejsť takto označeným úsekom bez toho, aby jazdu prerušil napríklad s cieľom naložiť alebo zložiť náklad a podobne."

Platnosť značky môže ukončiť dopravné značenie Koniec viacerých zákazov (B 39), vzdialenejšia hranica najbližšej križovatky alebo policajt.

Prejazd zakázaný sa dá ľahko obísť

01.jpgZnačka sa používa napríklad vtedy, ak chce správca cesty zabrániť využívanie miestnej alebo účelovej komunikácie ako hlavný ťah. Neraz sa stáva, že si vodiči z takýchto ciest spravia skratky, premávka sa presunie na ne a cesta potom neslúži svojmu pôvodnému účelu.

Účel, ktorý sleduje značka Prejazd zakázaný, sa dá ale ľahko obísť. Stačí prerušiť jazdu. Nemusíte ani len vypnúť motor. Ak aj bezdôvodne zastavíte v mieste, kde vás nemôžu za takéto zastavenie potrestať a potom pokračujete v jazde, zákaz neporušíte.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiča to síce trochu zdrží, ale s veľkou pravdepodobnosťou mu to nezabráni vo využití skratky cez úsek so zakázaným prejazdom.

Funguje aj zákaz vjazdu alebo jednosmerka

Okrem značky Prejazd zakázaný sa dá použiť aj Zákaz vjazdu s určením výnimky pre vybrané skupiny vozidiel. Zákaz je lepšie kontrolovateľný, no nie je možné ho použiť vždy.

Napríklad, na uliciach v tichej štvrti mesta medzi hlavnými ťahmi, by zákaz vjazdu zbytočne komplikoval situáciu obyvateľom a ich návštevníkom. Alebo by sa dalo ťažko odkontrolovať, kto je a kto nie je návštevník obyvateľa lokality.

V niektorých mestách problém prejazdu vyriešili použitím jednosmeriek. Aj to však spôsobuje zníženie komfortu, predovšetkým obyvateľom. Tichej lokalite sa však potom premávka úspešne vyhýba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 910
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 525
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 798
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 911
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 804
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 755
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 433
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 398
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  3. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  4. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  5. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  6. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  7. Soňa Bulbeck: O čašníkoch, Ester a zrušených letoch...
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 110. /
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 405
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 200
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 114
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 704
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 514
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 804
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 743
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 298
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu