V Nitre zaparkujú historické vozidlá, najstaršie má 109 rokov

Historické vozidlá po štvrtýkrát zaparkujú v Galérii Mlyny v Nitre. Návštevníci budú môcť vo vstupnej hale Mlynov obdivovať 12 veteránov, z ktorých najstarší má 109 rokov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Drevený Renault typu NC z roku 1903 je jedným z piatich exponátov, ktoré sa vo svete dodnes zachovali. Súčasný majiteľ si ho priviezol z juhu Francúzska a vlastnoručná rekonštrukcia mu trvala dva roky, konštatovala manažérka Galérie Mlyny Petra Waldnerová.

Historické vozidlá budú vystavené od 12. do 21. októbra.

Zaujímavosťou bude Ford Model T z roku 1918, na ktorom jazdili legendárni Laurel a Hardy a ktoré je prvým vozidlom s riadením na ľavej strane. O pár rokov mladší, ale stále honosný, je Citroen Torpedo vyrobený v roku 1924.

Pozornosť návštevníkov upúta replika Porsche 550 Spyder, rok výroby 1953. Z tohto typu automobilu bolo vyrobených len 92 kusov prevažne na závodné okruhy. Strieborný šíp si tento rok spolu so svojím majiteľom zajazdil preteky 24 hodín Le Mans Classic.

Plne funkčnou sanitkou, ktorú je skutočne možné v prípade potreby aj použiť, je ŠKODA TUDOR 1101 - SANITKA z roku 1948. Je jedinou kompletne vybavenou a úplne zrenovovanou sanitkou tohto druhu na Slovensku aj v Čechách a s najväčšou pravdepodobnosťou aj vo svete.

Súčasťou výstavy historických vozidiel bude aj výstava fotografií veteránov očami Mariána Bazalu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.