Range Rover dostane hybridnú techniku typu Plug-In

Luxusné SUV Range Rover dostane dieslový Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

Range Rover Plug-In Hybrid.(Zdroj: Range-Rover, greencarreports.com)

Luxusné SUV Range Rover dostane Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

BRATISLAVA. Spoločnosť Jaguar Land Rover * je pripravená ísť po hybridnej ceste s modelom Range Rover, ktorý bude s najväčšou pravdepodobnosťou prvý Plug-In hybrid spoločnosti.

Peter Richings, hlavný inžinier pre hybridné technológie spoločnosti Jaguar Land Rover povedal: „Plug-in hybrid má obrovský potenciál. Range Rover je logickým začiatkom kde začať, pretože kupujúci tejto triedy si môžu takúto technológiu dovoliť.“

Richings tiež uvádza, že Range Rover bol logickou voľbou vzhľadom k väčšej hmotnosti hybridného hnacieho ústrojenstva. Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila termín uvedenia modelu Range Rover Plug-In Hybrid no z dostupných informácií je pravdepodobné, že to bude niekedy po roku 2015.

Experimenty už existujú vo forme Jaguara XJ ePHV. Zvyčajný päťlitrový motor V8 nahradil objem 2,0, prepĺňaný turbo-dúchadlom s výkonom 69 kW (94 k) a elektromotor. Vo vozidle boli použité lithium-ionové akumulátory s kapacitou 12,3 kWh.

Jaguaru XJ hybridná technika umožnila plne elektrický dojazd 25 km. Zaujímavosťou je údaj o zrýchlení z 0-100 km/h, ktorý sa podarilo udržať na „športových“ 6,5 sekundy. V prípade vývoja Plug-In hybridu na báze vozidla Range Rover, nebude použitá technológia z Jaguaru XJ ePHV, ale jej evolučný nástupca.

Prototyp už jazdí a kombinuje naftu s Plug-In hybrid technológiou

V princípe, elektrický motor nahradil menič krútiaceho momentu v osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorú dodáva ZF. Jedna spojka potom kombinuje elektrický motor so spaľovacím – v tomto prípade trojlitrový TDV6. Druhá spojka prepája túto spoluprácu s klasickou prevodovkou ZF. Takáto kombinácia umožní spojenie prevodovky s rôznym typom agregátov. Na vozovku či mimo nej sa krútiaci moment dostane cez štandardný pohon všetkých kolies vozidla.

Testovaný prototyp disponuje elektromotorom s výkonom 69 kW, ktorý ponúkne 200 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa pripojí k dieslovým 600 Nm. Batérie majú kapacitu 14,2 kW/h. Pri použití zásuvky na 240 V a aspoň 13 A domáceho ističa sa batérie nabijú do plnej kapacity za približne štyri a pol hodiny. Rádius prototypu je asi 32 km.

* Jaguar Land Rover PLC je britská medzinárodná automobilová spoločnosť s ústredím vo Whitley, Coventry – Anglicko. Plným vlastníkom spoločnosti je indická spoločnosť Tata Motors. Hlavným programom je výroba automobilov značiek Jaguar a Land Rover.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 556
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 759
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 449
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 276
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 151
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 110
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 080
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 599
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 597

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

KOMENTÁRE

Rok 1995: Keď Mečiar zabával vtipmi na úrovni piatej cenovej skupiny

Slovensko preniklo medzi hokejovú elitu.

EKONOMIKA

RTVS plánuje urobiť radikálne škrty vo vysielaní, ak sa nezvýšia príjmy

Súčasné príjmy sú vraj nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.