SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Range Rover dostane hybridnú techniku typu Plug-In

Luxusné SUV Range Rover dostane dieslový Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

Range Rover Plug-In Hybrid.Range Rover Plug-In Hybrid. (Zdroj: Range-Rover, greencarreports.com)

Luxusné SUV Range Rover dostane Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

BRATISLAVA. Spoločnosť Jaguar Land Rover * je pripravená ísť po hybridnej ceste s modelom Range Rover, ktorý bude s najväčšou pravdepodobnosťou prvý Plug-In hybrid spoločnosti.

Peter Richings, hlavný inžinier pre hybridné technológie spoločnosti Jaguar Land Rover povedal: „Plug-in hybrid má obrovský potenciál. Range Rover je logickým začiatkom kde začať, pretože kupujúci tejto triedy si môžu takúto technológiu dovoliť.“

Richings tiež uvádza, že Range Rover bol logickou voľbou vzhľadom k väčšej hmotnosti hybridného hnacieho ústrojenstva. Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila termín uvedenia modelu Range Rover Plug-In Hybrid no z dostupných informácií je pravdepodobné, že to bude niekedy po roku 2015.

Experimenty už existujú vo forme Jaguara XJ ePHV. Zvyčajný päťlitrový motor V8 nahradil objem 2,0, prepĺňaný turbo-dúchadlom s výkonom 69 kW (94 k) a elektromotor. Vo vozidle boli použité lithium-ionové akumulátory s kapacitou 12,3 kWh.

Jaguaru XJ hybridná technika umožnila plne elektrický dojazd 25 km. Zaujímavosťou je údaj o zrýchlení z 0-100 km/h, ktorý sa podarilo udržať na „športových“ 6,5 sekundy. V prípade vývoja Plug-In hybridu na báze vozidla Range Rover, nebude použitá technológia z Jaguaru XJ ePHV, ale jej evolučný nástupca.

Prototyp už jazdí a kombinuje naftu s Plug-In hybrid technológiou

V princípe, elektrický motor nahradil menič krútiaceho momentu v osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorú dodáva ZF. Jedna spojka potom kombinuje elektrický motor so spaľovacím – v tomto prípade trojlitrový TDV6. Druhá spojka prepája túto spoluprácu s klasickou prevodovkou ZF. Takáto kombinácia umožní spojenie prevodovky s rôznym typom agregátov. Na vozovku či mimo nej sa krútiaci moment dostane cez štandardný pohon všetkých kolies vozidla.

Testovaný prototyp disponuje elektromotorom s výkonom 69 kW, ktorý ponúkne 200 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa pripojí k dieslovým 600 Nm. Batérie majú kapacitu 14,2 kW/h. Pri použití zásuvky na 240 V a aspoň 13 A domáceho ističa sa batérie nabijú do plnej kapacity za približne štyri a pol hodiny. Rádius prototypu je asi 32 km.

* Jaguar Land Rover PLC je britská medzinárodná automobilová spoločnosť s ústredím vo Whitley, Coventry – Anglicko. Plným vlastníkom spoločnosti je indická spoločnosť Tata Motors. Hlavným programom je výroba automobilov značiek Jaguar a Land Rover.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.