SME

Range Rover dostane hybridnú techniku typu Plug-In

Luxusné SUV Range Rover dostane dieslový Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

Range Rover Plug-In Hybrid.Range Rover Plug-In Hybrid. (Zdroj: Range-Rover, greencarreports.com)

Luxusné SUV Range Rover dostane Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

BRATISLAVA. Spoločnosť Jaguar Land Rover * je pripravená ísť po hybridnej ceste s modelom Range Rover, ktorý bude s najväčšou pravdepodobnosťou prvý Plug-In hybrid spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peter Richings, hlavný inžinier pre hybridné technológie spoločnosti Jaguar Land Rover povedal: „Plug-in hybrid má obrovský potenciál. Range Rover je logickým začiatkom kde začať, pretože kupujúci tejto triedy si môžu takúto technológiu dovoliť.“

SkryťVypnúť reklamu

Richings tiež uvádza, že Range Rover bol logickou voľbou vzhľadom k väčšej hmotnosti hybridného hnacieho ústrojenstva. Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila termín uvedenia modelu Range Rover Plug-In Hybrid no z dostupných informácií je pravdepodobné, že to bude niekedy po roku 2015.

Experimenty už existujú vo forme Jaguara XJ ePHV. Zvyčajný päťlitrový motor V8 nahradil objem 2,0, prepĺňaný turbo-dúchadlom s výkonom 69 kW (94 k) a elektromotor. Vo vozidle boli použité lithium-ionové akumulátory s kapacitou 12,3 kWh.

Jaguaru XJ hybridná technika umožnila plne elektrický dojazd 25 km. Zaujímavosťou je údaj o zrýchlení z 0-100 km/h, ktorý sa podarilo udržať na „športových“ 6,5 sekundy. V prípade vývoja Plug-In hybridu na báze vozidla Range Rover, nebude použitá technológia z Jaguaru XJ ePHV, ale jej evolučný nástupca.

SkryťVypnúť reklamu

Prototyp už jazdí a kombinuje naftu s Plug-In hybrid technológiou

V princípe, elektrický motor nahradil menič krútiaceho momentu v osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorú dodáva ZF. Jedna spojka potom kombinuje elektrický motor so spaľovacím – v tomto prípade trojlitrový TDV6. Druhá spojka prepája túto spoluprácu s klasickou prevodovkou ZF. Takáto kombinácia umožní spojenie prevodovky s rôznym typom agregátov. Na vozovku či mimo nej sa krútiaci moment dostane cez štandardný pohon všetkých kolies vozidla.

Testovaný prototyp disponuje elektromotorom s výkonom 69 kW, ktorý ponúkne 200 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa pripojí k dieslovým 600 Nm. Batérie majú kapacitu 14,2 kW/h. Pri použití zásuvky na 240 V a aspoň 13 A domáceho ističa sa batérie nabijú do plnej kapacity za približne štyri a pol hodiny. Rádius prototypu je asi 32 km.

SkryťVypnúť reklamu

* Jaguar Land Rover PLC je britská medzinárodná automobilová spoločnosť s ústredím vo Whitley, Coventry – Anglicko. Plným vlastníkom spoločnosti je indická spoločnosť Tata Motors. Hlavným programom je výroba automobilov značiek Jaguar a Land Rover.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 209
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 742
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 970
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 938
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 716
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 957
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu