Range Rover dostane hybridnú techniku typu Plug-In

Luxusné SUV Range Rover dostane dieslový Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

Range Rover Plug-In Hybrid.(Zdroj: Range-Rover, greencarreports.com)

Luxusné SUV Range Rover dostane Plug-In hybrid. Nebude to skôr ako v roku 2015 a rozhodne to nebude lacná hračka.

BRATISLAVA. Spoločnosť Jaguar Land Rover * je pripravená ísť po hybridnej ceste s modelom Range Rover, ktorý bude s najväčšou pravdepodobnosťou prvý Plug-In hybrid spoločnosti.

Peter Richings, hlavný inžinier pre hybridné technológie spoločnosti Jaguar Land Rover povedal: „Plug-in hybrid má obrovský potenciál. Range Rover je logickým začiatkom kde začať, pretože kupujúci tejto triedy si môžu takúto technológiu dovoliť.“

Richings tiež uvádza, že Range Rover bol logickou voľbou vzhľadom k väčšej hmotnosti hybridného hnacieho ústrojenstva. Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila termín uvedenia modelu Range Rover Plug-In Hybrid no z dostupných informácií je pravdepodobné, že to bude niekedy po roku 2015.

Experimenty už existujú vo forme Jaguara XJ ePHV. Zvyčajný päťlitrový motor V8 nahradil objem 2,0, prepĺňaný turbo-dúchadlom s výkonom 69 kW (94 k) a elektromotor. Vo vozidle boli použité lithium-ionové akumulátory s kapacitou 12,3 kWh.

Jaguaru XJ hybridná technika umožnila plne elektrický dojazd 25 km. Zaujímavosťou je údaj o zrýchlení z 0-100 km/h, ktorý sa podarilo udržať na „športových“ 6,5 sekundy. V prípade vývoja Plug-In hybridu na báze vozidla Range Rover, nebude použitá technológia z Jaguaru XJ ePHV, ale jej evolučný nástupca.

Prototyp už jazdí a kombinuje naftu s Plug-In hybrid technológiou

V princípe, elektrický motor nahradil menič krútiaceho momentu v osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorú dodáva ZF. Jedna spojka potom kombinuje elektrický motor so spaľovacím – v tomto prípade trojlitrový TDV6. Druhá spojka prepája túto spoluprácu s klasickou prevodovkou ZF. Takáto kombinácia umožní spojenie prevodovky s rôznym typom agregátov. Na vozovku či mimo nej sa krútiaci moment dostane cez štandardný pohon všetkých kolies vozidla.

Testovaný prototyp disponuje elektromotorom s výkonom 69 kW, ktorý ponúkne 200 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa pripojí k dieslovým 600 Nm. Batérie majú kapacitu 14,2 kW/h. Pri použití zásuvky na 240 V a aspoň 13 A domáceho ističa sa batérie nabijú do plnej kapacity za približne štyri a pol hodiny. Rádius prototypu je asi 32 km.

* Jaguar Land Rover PLC je britská medzinárodná automobilová spoločnosť s ústredím vo Whitley, Coventry – Anglicko. Plným vlastníkom spoločnosti je indická spoločnosť Tata Motors. Hlavným programom je výroba automobilov značiek Jaguar a Land Rover.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 000
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 239
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 361
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 349
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 909
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 617
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 547
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop