Elektrické šialenstvo pokračuje novinkou od Mercedesu predstavenou v Paríži. Mercedes-Benz SLS AMG kupé Electric Drive, ktoré jeho štyri elektromotory vystrelia z 0 na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.
BRATISLAVA. Každý zo štyroch kompaktných synchrónnych elektrických motorov s permanentným magnetom s hmotnosťou 45 kilogramov na motor, dosiahne maximálny počet otáčok 13 000/min.
Prostredníctvom koncepcie prevodovky s usporiadaním podľa náprav selektívne poháňa jedno zo štyroch kolies. To umožňuje rozloženie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá, ktoré by inak mohlo byť dosiahnuté len pomocou motorov poháňajúcich náboje kolies, ktoré majú nevýhodu značných neodpružených hmôt.
Na rozdiel od spaľovacieho motora prebieha nárast krútiaceho momentu pri elektromotoroch prakticky zo státia. Celkovým maximálnym výkonom sústavy je 552 kW (750 k) a s maximálnym krútiacim momentom 1 000 newtonmetrov.
S dojazdom 250 km na jedno nabitie
Elektromotory napája kvapalinou chladený vysokonapäťový lítiovo-iónový modulárny akumulátor s kapacitou 60 kWh. Asi za tri hodiny sa nabije pomocou nástenného boxu v garáži, ktorý je schopný dodať 22 kW. Bežné nabíjanie trvá približne 20 h. Dojazd vozidla na jedno nabitie dosahuje 250 km. (Akým spôsobom jazdy, tlačová správa nehovorí.)
Dôležitú rolu pre dosahované parametre má zníženie hmotnosti vozidla uplatnením kompozitných materiálov z uhlíkových vlákien.
Vozidlo ponúka tri jazdné programy a tomu zodpovedajúce jazdné vlastnosti. Controlled Efficiency (C): komfortné a ľahko zvládnuteľné. Sport (S): športové a vyvážené. Šport Plus (S+): športové a agilné. Bezpečnosť jazdy zvyšuje dvojstupňový elektronický stabilizačný program ESP.
Medzi novinky SLS AMG kupé Electric Drive patrí i vytvorenie špeciálnej zvukovej kulisy. Pasažieri v každej jazdnej situácii počujú (z 11 reproduktorov) zvuk šitý na mieru (napríklad enormne dynamický pri zrýchľovaní, tlmený pri ustálených otáčkach a tiež typický počas rekuperácie), ktorý navyše odráža aj jazdnú situáciu a jeho stav.
Vizuálne upúta najmä karbónový splitter predného nárazníka a maska chladiča s prívodmi vzduchu po jej stranách.
Celú tlačovú správu si môžete prečítať tu.