Pri prudkom brzdení sa v bratislavskej MHD tento rok zranilo 71 cestujúcich

Takéto číslo eviduje Dopravný podnik, ktorý v poslednom období zaznamenal nárast. Ľudia sa sťažujú na bezohľadnú jazdu vodičov MHD, DPB obviňuje vodičov áut.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Pri prudkom brzdení sa v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) od začiatku tohto roka zranilo 71 cestujúcich. Takéto číslo eviduje Dopravný podnik Bratislava (DPB), ktorý v poslednom období zaznamenal nárast. Ľudia sa sťažujú na bezohľadnú jazdu vodičov MHD, DPB obviňuje vodičov áut.

"Vodiči prostriedkov MHD sú nútení okamžite reagovať a náhle zabrzdiť vozidlo v mimoriadnych situáciách. Tie najčastejšie spôsobujú vodiči individuálnej dopravy nerešpektovaním pravidiel cestnej premávky," vysvetľuje hovorkyňa DPB Agáta Staneková.

"Ide najmä o situácie, keď osobné auto vychádza z vedľajšej cesty. Vodič prostriedku MHD v snahe vyhnúť sa dopravnej nehode, pri ktorej by hrozili vážne zranenia a materiálne škody, prudko zabrzdí," dodala.

V takýchto situáciách sú ohrození najmä pasažieri, ktorí stoja a nedržia sa. DPB preto vyzýva cestujúcu verejnosť, aby vzhľadom na vlastnú bezpečnosť dodržiavala prepravný poriadok. "Ten v bode 11 upozorňuje na povinnosť držať sa počas jazdy," podotkla Staneková.

Medzi časté príčiny vynúteného brzdenia patrí aj náhle preraďovanie sa vodičov individuálnej dopravy do jazdných pruhov pred vozidlá MHD a následné neočakávané brzdenie.

"Vodiči osobných áut sú v mnohých prípadoch dokonca natoľko bezohľadní, že sa neočakávane zaradia aj do vyhradených BUS pruhov a vodiči MHD už nedokážu predísť zrážke alebo prudkému brzdeniu," dodala hovorkyňa.

Dopravný podnik pripomína cestujúcim, že ten, kto sa počas jazdy nedrží, je ohrozený. Apeluje aj na vodičov áut, aby sa na cestách v Bratislave správali ohľaduplne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 706
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 925
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 931
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 824
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 931
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 757
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 609
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 572
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 982

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.