Technici zapracovali aj na naftových agregátoch.
BRATISLAVA. Mať elektrické vozidlo v portfóliu automobilky začína byť pomaly ale isto povinnosťou. Vážne to zobrala aj Kia, ktorá oznámila príchod modelu Soul na čisto elektrický pohon. „Nová Kia Soul príde do Európy ako elektrické vozidlo.“ povedal prezident Kia pre Európu Benny Oeyen.
Napriek veľmi skúpym informáciám prvé prototypy existujú a testy prebiehajú v nemeckej centrále v Rüsselsheime, ale i na cestách v Británii. Základom technológie by mala byť štúdia Kia Ray, ktorá má dojazd približne 80 km. Koncepčné vozidlo „Ray“ poháňa celohliníkový, 1,4-litrový zážihový motor s priamym vstrekovaním (GDI) s výkonom 113 kW (153 k). Ten spolupracuje s prevodovkou typu CVT v kombinácii s elektromotorom s výkonom 78 kW (106 k).
Viac informácií o štúdii Kia Ray nájdete tu.
Podľa dostupných informácií, elektrická Kia postavená na novej generácii modelu Soul, by mala byť predstavená na autosalóne v Chicagu vo februári, alebo viac mediálne známom New York Motor Show v marci 2013.
Popri Soule, Kia integrovala hybridnú technológiu pred dvoma rokmi do štúdie modelu Optima HEV. Tá disponovala benzínovým 2,4 l štvorvalcom a elektromotorom s výkonom 30 kW (40 k) s lithium-polymer akumulátorom.
Ako koncept existuje aj Kia Venga EV, ktorá bola predstavená na autosalóne v Ženeve 2010.
Nové diesle budú spĺňať Euro 6
Kia zároveň predstavila novú radu dieslových agregátov spĺňajúcich emisnú normu Euro 6, ktorá by mala vstúpiť do platnosti od septembra 2014, s výrazne zníženou hranicou oxidov dusíka pre dieslové motory.
Podľa slov automobilky Kia, budú vznetové motory drahšie. Ich cena však bude stále oveľa výhodnejšia oproti hybridným systémom, s neporovnateľne väčším množstvo súčiastok a zložitejšou technológiou. Napriek tomu, nárast hybridov zaznamenal vzostupnú tendenciu až takmer 80%. Zo 72 000 predaných hybridov v roku 2008 sa stalo 129 000 kusov v roku 2012 v Európe.