Na Jawe sa prevezieme cez Amazonku v Brazílii do Čile a Argentíny

Pred dvoma rokmi sa vozil na Pionierovi po Kazachstane. Teraz nám Marek Slobodník napísal o Južnej Amerike.

Cesta do holandského prístavu.(Zdroj: Marek Slobodník)

Už sú to dva roky, čo sme sa vozili na starých Pionieroch po Kazachstane. Bolo to šialené a neuveriteľné, ale zvládli sme to. No teraz mám pred sebou ďalšie dobrodružstvo v Južnej Amerike.

Všetko sa to začalo v januári tohto roku, keď sa ma môj kamarát Dan Pribáň, ktorý bol na Trabante v Ázii a Afrike spýtal, či s ním nejdem na pionieri do Južnej Ameriky.

Od Guyany cez Amazonku v Brazílii, ďalej Andami cez Peru, Bolíviu, Čile a Argentínu - spolu 20-tisíc kilometrov.

Prišlo mi to ako super nápad

Začal som zháňať vhodného pioniera na cestu. Po 500 km prejdených po Slovensku som napokon našiel zachovalého Pioniera a začal na ňom pracovať.

Neprešiel ani týždeň a začali sa komplikácie môjho zdravotného stavu. Už som si myslel, že po mesiaci strávenom v nemocnici nikam nepôjdem.

Príprava motocykla.

Našťastie som sa vyliečil a pustil sa do motorky. Urobil som na nej všetko, čo sa dalo. Dal som tam špeciálny valec, ktorý zvýšil výkon o 2 k. Menšiu rozetu, ktorá mala zvýšiť priemernú rýchlosť preto, aby som stíhal za Trabantmi a bezkontaktné zapaľovanie Vape, ktoré malo zaručiť bezchybný chod motora.

Možno vám to príde veľa, ale ja som toho Pioniera pripravoval celé dva mesiace, od začiatku júla po koniec augusta.

Slávnostne sme vyrazili z Prahy

Prvého septembra som sa na ňom vydal do Prahy, odkiaľ bol slávnostný odjazd. Okrem mňa a dvoch trabantov prišli aj chalani z Poľska na Fiate 126 - maluch. Takže štyri vozidlá a osem členov expedície.

Slávnostný odjazd sa vydaril a my sme sa vybrali pomaly do Holandska, odkiaľ sme mali poslať autá a motorku - kontajnerom cez oceán do Južnej Ameriky. Ale tu začali prvé problémy.

Pionier to fakt nezvládal a ani po zvýšení výkonu nedokázal držať tempo s Trabantmi a Fiatom. Vrátili sme sa a museli sme sa rýchlo rozhodnúť čo ďalej.

Pionier nestačil, zastúpila skúsenejšia Jawa

Miestny moto-veteráni v Prahe nám odporučili, aby sme Pioniera vymenili za JAWU 250. Dali sme na ich rady a na druhý deň kúpili Jawu, ktorá je dokonca staršia od Pioniera o 16 rokov. Prebookovali sme letenky na koniec septembra a pustili sme sa do práce.

Za týždeň dokázal Pavel Stuchlík a jeho partia moto-veteránov pripraviť Jawu na cestu. V polovici septembra sme sa teda konečne vydali na cestu do Holandska- Rotterdam, ktorá nám trvala jeden a pol dňa z Prahy, (vyše 1000 km) kde sme autá a motorku nalodili a poslali.

Naložený kontajner v Holandsku.

Momentálne sme už skoro dva týždne v Georgetowne čo je hlavné mesto Guyany a čakáme na naše stroje. Je tu veľmi teplo a vlhko. Cez deň asi 37 C° a 80-percentná vlhkosť vzduchu. Cítim sa ako v práčovni. Sú tu samé palmy, ananásy, kokosy a černosi.

Človek by ani nepovedal, že je v Južnej Amerike, ale skôr niekde v centrálnej Afrike. Turisti sem nechodia ani omylom a preto všetci na nás hľadia a čudujú sa čo tu robíme.

Stroje sú tu už tiež vyše týždňa, ale nechcú nám otvoriť kontejner. Je k tomu treba fakt veľa papierov, potvrdení a neviem čoho všetkého, takže chodíme, vybavujeme a dúfam že už čoskoro budú, lebo v Amazonke začína obdobie dažďov a to by bol pre nás koniec. Suchú cestu zvládneme, no blato určite nie.

Najhoršia cesta bude od Manaus smerom do Bolívie, volá sa BR319 a je to fakt to najťažšie, čo sme kedy absolvovali. Pred tým sa ešte ozvem a napíšem, aké máme počasie. Držte nám palce.

Chcem sa poďakovať mnohým ľudom a firmám, bez ktorých by táto expedícia nikdy nezačala.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 625
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 101
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 257
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 240
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 052
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 989
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 809
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 792

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.