Na Jawe sa prevezieme cez Amazonku v Brazílii do Čile a Argentíny

Pred dvoma rokmi sa vozil na Pionierovi po Kazachstane. Teraz nám Marek Slobodník napísal o Južnej Amerike.

Cesta do holandského prístavu.(Zdroj: Marek Slobodník)

Už sú to dva roky, čo sme sa vozili na starých Pionieroch po Kazachstane. Bolo to šialené a neuveriteľné, ale zvládli sme to. No teraz mám pred sebou ďalšie dobrodružstvo v Južnej Amerike.

Všetko sa to začalo v januári tohto roku, keď sa ma môj kamarát Dan Pribáň, ktorý bol na Trabante v Ázii a Afrike spýtal, či s ním nejdem na pionieri do Južnej Ameriky.

Od Guyany cez Amazonku v Brazílii, ďalej Andami cez Peru, Bolíviu, Čile a Argentínu - spolu 20-tisíc kilometrov.

Prišlo mi to ako super nápad

Začal som zháňať vhodného pioniera na cestu. Po 500 km prejdených po Slovensku som napokon našiel zachovalého Pioniera a začal na ňom pracovať.

Neprešiel ani týždeň a začali sa komplikácie môjho zdravotného stavu. Už som si myslel, že po mesiaci strávenom v nemocnici nikam nepôjdem.

Príprava motocykla.

Našťastie som sa vyliečil a pustil sa do motorky. Urobil som na nej všetko, čo sa dalo. Dal som tam špeciálny valec, ktorý zvýšil výkon o 2 k. Menšiu rozetu, ktorá mala zvýšiť priemernú rýchlosť preto, aby som stíhal za Trabantmi a bezkontaktné zapaľovanie Vape, ktoré malo zaručiť bezchybný chod motora.

Možno vám to príde veľa, ale ja som toho Pioniera pripravoval celé dva mesiace, od začiatku júla po koniec augusta.

Slávnostne sme vyrazili z Prahy

Prvého septembra som sa na ňom vydal do Prahy, odkiaľ bol slávnostný odjazd. Okrem mňa a dvoch trabantov prišli aj chalani z Poľska na Fiate 126 - maluch. Takže štyri vozidlá a osem členov expedície.

Slávnostný odjazd sa vydaril a my sme sa vybrali pomaly do Holandska, odkiaľ sme mali poslať autá a motorku - kontajnerom cez oceán do Južnej Ameriky. Ale tu začali prvé problémy.

Pionier to fakt nezvládal a ani po zvýšení výkonu nedokázal držať tempo s Trabantmi a Fiatom. Vrátili sme sa a museli sme sa rýchlo rozhodnúť čo ďalej.

Pionier nestačil, zastúpila skúsenejšia Jawa

Miestny moto-veteráni v Prahe nám odporučili, aby sme Pioniera vymenili za JAWU 250. Dali sme na ich rady a na druhý deň kúpili Jawu, ktorá je dokonca staršia od Pioniera o 16 rokov. Prebookovali sme letenky na koniec septembra a pustili sme sa do práce.

Za týždeň dokázal Pavel Stuchlík a jeho partia moto-veteránov pripraviť Jawu na cestu. V polovici septembra sme sa teda konečne vydali na cestu do Holandska- Rotterdam, ktorá nám trvala jeden a pol dňa z Prahy, (vyše 1000 km) kde sme autá a motorku nalodili a poslali.

Naložený kontajner v Holandsku.

Momentálne sme už skoro dva týždne v Georgetowne čo je hlavné mesto Guyany a čakáme na naše stroje. Je tu veľmi teplo a vlhko. Cez deň asi 37 C° a 80-percentná vlhkosť vzduchu. Cítim sa ako v práčovni. Sú tu samé palmy, ananásy, kokosy a černosi.

Človek by ani nepovedal, že je v Južnej Amerike, ale skôr niekde v centrálnej Afrike. Turisti sem nechodia ani omylom a preto všetci na nás hľadia a čudujú sa čo tu robíme.

Stroje sú tu už tiež vyše týždňa, ale nechcú nám otvoriť kontejner. Je k tomu treba fakt veľa papierov, potvrdení a neviem čoho všetkého, takže chodíme, vybavujeme a dúfam že už čoskoro budú, lebo v Amazonke začína obdobie dažďov a to by bol pre nás koniec. Suchú cestu zvládneme, no blato určite nie.

Najhoršia cesta bude od Manaus smerom do Bolívie, volá sa BR319 a je to fakt to najťažšie, čo sme kedy absolvovali. Pred tým sa ešte ozvem a napíšem, aké máme počasie. Držte nám palce.

Chcem sa poďakovať mnohým ľudom a firmám, bez ktorých by táto expedícia nikdy nezačala.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 473
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 247
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 372
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 641
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 609
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 350
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 537
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 538
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 927
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 820

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žalúdok, zomrel doma po návrate z nemocnice.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop