SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

AUTOsme.sk skončilo v mediálnych pretekoch motokár štvrté

Povestná zemiaková medaila pripadla kolektívu našej redakcie v vo vytrvalostných dvojhodinových pretekoch Mediaracing Media Cup v Kart One Aréne. Boj našej redakcie o štvrté miesto s rádiom Viva mal príchuť veľkého finále.

Tomáš Kelement (na fotografii), Martin Vosko a Rasťo Chvála skončili tesne pod pódiom. V prvej päťke tímov bol často spoločným menovateľom aspoň jeden pretekár z troch zástupcov.Tomáš Kelement (na fotografii), Martin Vosko a Rasťo Chvála skončili tesne pod pódiom. V prvej päťke tímov bol často spoločným menovateľom aspoň jeden pretekár z troch zástupcov. (Zdroj: STARLINE)

BRATISLAVA. V oblasti medializácie motoristického športu najpovolanejší tím Mediaracing opäť zorganizoval vytrvalostné preteky motokár v bratislavskej Kart One Aréne. Na rozdiel od jarného kola, ktoré sezónu automobilových športov otváralo, toto jesenné nám pripadalo ako povestné posledné tankovanie, hoci bolo o hodinu dlhšie oproti minulému kolu.

Na preteky nastúpilo až 15 mediálnych tímov z televízií, rozhlasu a automobilových magazínov, vrátane Auto.sme.sk. Každý tím nasadil do 5 minútovej kvalifikácie vybraného jazdca a ten rozhodol o pozícii v letmom štarte. Potom nasledovali preteky, v ktorých sa povinne striedalo každých 20 minút a podľa potreby aj častejšie.

Z tímu Auto.sme.sk je na motokárach najrýchlejší fotograf Tomáš Kelement, ktorý bojoval o postavenie na štarte a zaúčal nováčika Martina Voska do tajov pretekania v hale. Už od štartu bolo jasné, že český Mediasport.cz môže v našej najkrajšej motokárovej hale obhájiť minulé víťazstvo.

Andrej Studenič, niekdajší pilot Porsche Super Cupu je komentátorom v prenosoch F1 na RTVS a tak celkom logicky štartoval za túto inštitúciu. Vedľa neho Romana Rišpánová z Mediaracing tímu.

Organizátorský tím Mediaracing povolal do svojich služieb Tomáša Ondreja, ktorý je majstrom Slovenska v triede tri v rely a podobnú taktiku zvolil aj v cieli tretí tím RTVS. Komentátorovi Formule jeden Janovi Žgravčákovi, ktorému motokáry sedia, pomáhal tiež spolukomentátor Andrej Studenič.

Žgravčák bol oporou tímu v boji o postavenie na štarte, kde stál za šiestym tomášom Tomášom Kelementom. Okrem komentátora Formule jeden Tomášovi dýchla na chrbát okruhová pretekárka Miška Pešková, nasadená za tím rádia Viva, ktorému šéfoval majster slova a tiež pretekár Alexander Štefuca.

Trio najlepších tímov: Mediasport.cz, Mediaracing a RTVS.

Práve Pešková zvyknutá na tlačenicu z okruhových pretekov, dopomohla Tomášovi Kelementovi k hodinám a veľkej časovej strate. V priestore štartu sme len počítali o koľko miest sa prepadávame. Od toho momentu začal tím Auto.sme.sk až do konca pretekov skracovať stratu. Tomáš jazdil vyrovnané kolá a zrýchľoval. Po hodine pretekov bolo viac menej jasné , že v prvej trojke ostane Mediasport.cz, Mediaracing a RTVS.

Napínavý záver

V poslednej tretine pretekov sa však začal zostrovať súboj medzi rádiom Viva a Auto.sme.sk. Martin Vosko prebral štafetu na pozícii tesne pred Rádiom Viva, ale za chrbtom mal rýchlejšieho Alexandra Štefucu. Hoci Martin jazdil bez kolízií, moderátor sa približoval. Všetko zapadalo do naše stratégie, pretože pri plánovanom priblížení Štefucu sme chceli nasadiť Tomáša Kelementa na desaťminútový finiš.

Jano Žgravčák štartoval za Tomášom Kelementom a pred začiatkom mali o čom rozprávať.

Najrýchlejšie rádio v pretekoch však malo podobnú stratégiu s nasadením Peškovej na posledný úsek. Striedanie sme urýchlili o jedno kolo skôr pred rádiom Viva. Mladá pretekárka sa tak opäť ocitla v priamom súboji s Tomášom Kelementom a chvíľu to vyzeralo, že sa ocitneme o priečku nižšie.

Pár minút pred koncom nám prišla na um replika o Božích mlynoch, pretože Michaela Pešková sa zakliesnila medzi dvoch pomalších pretekárov a Tomáš Kelement s istotou dojazdil na štvrtom mieste z pätnásť štartujúcich tímov. Pešková zažila podobnú situáciu ako Kelement na začiatku pretekov.

Chlapci pri trati mali neraz plné ruky práce s odstraňovaním kolízií. Reprezentantka z TA3 bola počas pretekov veľmi nebezpečná a zúčastnila sa väčšiny kolízií.

Súboj medzi rádiom Viva a Auto.sme.sk pripomínal veľké finále. Pre úplnosť treba povedať, že zemiaková medaila nie je výsledkom strateného tretieho miesta, pretože tam boli karty dávno rozdané a jediné o čo sme mohli bojovať, bolo práve štvrté miesto.

Do Cart One Areny čoskoro pribudnú takéto nádherné stroje.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.