BRATISLAVA. V oblasti medializácie motoristického športu najpovolanejší tím Mediaracing opäť zorganizoval vytrvalostné preteky motokár v bratislavskej Kart One Aréne. Na rozdiel od jarného kola, ktoré sezónu automobilových športov otváralo, toto jesenné nám pripadalo ako povestné posledné tankovanie, hoci bolo o hodinu dlhšie oproti minulému kolu.
Na preteky nastúpilo až 15 mediálnych tímov z televízií, rozhlasu a automobilových magazínov, vrátane Auto.sme.sk. Každý tím nasadil do 5 minútovej kvalifikácie vybraného jazdca a ten rozhodol o pozícii v letmom štarte. Potom nasledovali preteky, v ktorých sa povinne striedalo každých 20 minút a podľa potreby aj častejšie.
Z tímu Auto.sme.sk je na motokárach najrýchlejší fotograf Tomáš Kelement, ktorý bojoval o postavenie na štarte a zaúčal nováčika Martina Voska do tajov pretekania v hale. Už od štartu bolo jasné, že český Mediasport.cz môže v našej najkrajšej motokárovej hale obhájiť minulé víťazstvo.
Andrej Studenič, niekdajší pilot Porsche Super Cupu je komentátorom v prenosoch F1 na RTVS a tak celkom logicky štartoval za túto inštitúciu. Vedľa neho Romana Rišpánová z Mediaracing tímu.
Organizátorský tím Mediaracing povolal do svojich služieb Tomáša Ondreja, ktorý je majstrom Slovenska v triede tri v rely a podobnú taktiku zvolil aj v cieli tretí tím RTVS. Komentátorovi Formule jeden Janovi Žgravčákovi, ktorému motokáry sedia, pomáhal tiež spolukomentátor Andrej Studenič.
Žgravčák bol oporou tímu v boji o postavenie na štarte, kde stál za šiestym tomášom Tomášom Kelementom. Okrem komentátora Formule jeden Tomášovi dýchla na chrbát okruhová pretekárka Miška Pešková, nasadená za tím rádia Viva, ktorému šéfoval majster slova a tiež pretekár Alexander Štefuca.
Trio najlepších tímov: Mediasport.cz, Mediaracing a RTVS.
Práve Pešková zvyknutá na tlačenicu z okruhových pretekov, dopomohla Tomášovi Kelementovi k hodinám a veľkej časovej strate. V priestore štartu sme len počítali o koľko miest sa prepadávame. Od toho momentu začal tím Auto.sme.sk až do konca pretekov skracovať stratu. Tomáš jazdil vyrovnané kolá a zrýchľoval. Po hodine pretekov bolo viac menej jasné , že v prvej trojke ostane Mediasport.cz, Mediaracing a RTVS.
Napínavý záver
V poslednej tretine pretekov sa však začal zostrovať súboj medzi rádiom Viva a Auto.sme.sk. Martin Vosko prebral štafetu na pozícii tesne pred Rádiom Viva, ale za chrbtom mal rýchlejšieho Alexandra Štefucu. Hoci Martin jazdil bez kolízií, moderátor sa približoval. Všetko zapadalo do naše stratégie, pretože pri plánovanom priblížení Štefucu sme chceli nasadiť Tomáša Kelementa na desaťminútový finiš.
Jano Žgravčák štartoval za Tomášom Kelementom a pred začiatkom mali o čom rozprávať.
Najrýchlejšie rádio v pretekoch však malo podobnú stratégiu s nasadením Peškovej na posledný úsek. Striedanie sme urýchlili o jedno kolo skôr pred rádiom Viva. Mladá pretekárka sa tak opäť ocitla v priamom súboji s Tomášom Kelementom a chvíľu to vyzeralo, že sa ocitneme o priečku nižšie.
Pár minút pred koncom nám prišla na um replika o Božích mlynoch, pretože Michaela Pešková sa zakliesnila medzi dvoch pomalších pretekárov a Tomáš Kelement s istotou dojazdil na štvrtom mieste z pätnásť štartujúcich tímov. Pešková zažila podobnú situáciu ako Kelement na začiatku pretekov.
Chlapci pri trati mali neraz plné ruky práce s odstraňovaním kolízií. Reprezentantka z TA3 bola počas pretekov veľmi nebezpečná a zúčastnila sa väčšiny kolízií.
Súboj medzi rádiom Viva a Auto.sme.sk pripomínal veľké finále. Pre úplnosť treba povedať, že zemiaková medaila nie je výsledkom strateného tretieho miesta, pretože tam boli karty dávno rozdané a jediné o čo sme mohli bojovať, bolo práve štvrté miesto.
Do Cart One Areny čoskoro pribudnú takéto nádherné stroje.