Pre továreň MINI bude WRC sezóna prvá i posledná

Ťažké obchodné prostredie a neúspech v seriály šampionátu WRC, znamená koniec pre automobilku MINI. Podporu špeciálu WRC MINI John Cooper Works zabezpečí Prodrive.

Veľkolepý štart MINI vo WRC končí sezónou v ktorej sa začal.(Zdroj: MINI)

„Veľmi ťažké obchodné prostredie“ touto vetou odôvodnil starší viceprezident pre obchodnú koordináciu a riadenie značky MINI - Dr. Kay Segler, koniec továrenskej účasti automobilky MINI vo World Rally FIA. Sezóna 2012 bude posledná.

BRATSILAVA. Oznámenie nebolo žiadnym prekvapením, pretože MINI sa už vo februári tohto roku nedohodlo so svojim partnerom – spoločnosťou Prodrive. Napriek tomu BMW Motorsport a Prodrive budú naďalej pokračovať vo vývoji 1,6 litrového preplňovaného motora pre súťažné použitie.

Prodrive a MINI začali sezónu 2012 na vysokej latke, kedy jazdec tímu Dani Sordo ukoristil druhú priečku na otváracom rely Monte Carlo. Po rozdelení BMW/Mini a Prodrive už WRC tím nezískal žiadne pódiové umiestnenie, napriek štartovaniu na všetkých pretekoch šampionátu.

Dr. Kay Segler sa vyjadril: „Na konci sezóny WRC tímu MINI v Portugalsku (8 – 11. Novembra 2012 ), budeme mať za sebou štart na celej sérii pretekov WRC 2012. Podľa pravidiel FIA, dosiahneme WRC homologizáciu pre MINI John Cooper Works.“

Inými slovami - MINI zabezpečilo WRC homologizáciu MINI John Cooper Works pre súkromné tímy, no továreň nebude zabezpečovať náhradné diely, alebo ďalší vývoj súťažnej platformy. Túto úlohu preberá Prodrive, ktorá bude schopná ladiť a predávať WRC MINI, vrátane podpory pre súkromné tímy.

Je ťažké nájsť skutočný dôvod, čo stálo za rozhodnutím spoločnosti a ako veľmi bolo dôležité pre MINI dosiahnuť WRC homologizáciu. Aj MINI zápasí s úsporou peňazí vo vzťahu s globálnou ekonomikou. Dôvod odchodu MINI z WRC môžeme hľadať v klesajúcich ziskoch automobilky a stúpajúcej úrovne i nákladov motoristických súťaží.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.