„Veľmi ťažké obchodné prostredie“ touto vetou odôvodnil starší viceprezident pre obchodnú koordináciu a riadenie značky MINI - Dr. Kay Segler, koniec továrenskej účasti automobilky MINI vo World Rally FIA. Sezóna 2012 bude posledná.
BRATSILAVA. Oznámenie nebolo žiadnym prekvapením, pretože MINI sa už vo februári tohto roku nedohodlo so svojim partnerom – spoločnosťou Prodrive. Napriek tomu BMW Motorsport a Prodrive budú naďalej pokračovať vo vývoji 1,6 litrového preplňovaného motora pre súťažné použitie.
Prodrive a MINI začali sezónu 2012 na vysokej latke, kedy jazdec tímu Dani Sordo ukoristil druhú priečku na otváracom rely Monte Carlo. Po rozdelení BMW/Mini a Prodrive už WRC tím nezískal žiadne pódiové umiestnenie, napriek štartovaniu na všetkých pretekoch šampionátu.
Dr. Kay Segler sa vyjadril: „Na konci sezóny WRC tímu MINI v Portugalsku (8 – 11. Novembra 2012 ), budeme mať za sebou štart na celej sérii pretekov WRC 2012. Podľa pravidiel FIA, dosiahneme WRC homologizáciu pre MINI John Cooper Works.“
Inými slovami - MINI zabezpečilo WRC homologizáciu MINI John Cooper Works pre súkromné tímy, no továreň nebude zabezpečovať náhradné diely, alebo ďalší vývoj súťažnej platformy. Túto úlohu preberá Prodrive, ktorá bude schopná ladiť a predávať WRC MINI, vrátane podpory pre súkromné tímy.
Je ťažké nájsť skutočný dôvod, čo stálo za rozhodnutím spoločnosti a ako veľmi bolo dôležité pre MINI dosiahnuť WRC homologizáciu. Aj MINI zápasí s úsporou peňazí vo vzťahu s globálnou ekonomikou. Dôvod odchodu MINI z WRC môžeme hľadať v klesajúcich ziskoch automobilky a stúpajúcej úrovne i nákladov motoristických súťaží.