Pre továreň MINI bude WRC sezóna prvá i posledná

Ťažké obchodné prostredie a neúspech v seriály šampionátu WRC, znamená koniec pre automobilku MINI. Podporu špeciálu WRC MINI John Cooper Works zabezpečí Prodrive.

Veľkolepý štart MINI vo WRC končí sezónou v ktorej sa začal.(Zdroj: MINI)

„Veľmi ťažké obchodné prostredie“ touto vetou odôvodnil starší viceprezident pre obchodnú koordináciu a riadenie značky MINI - Dr. Kay Segler, koniec továrenskej účasti automobilky MINI vo World Rally FIA. Sezóna 2012 bude posledná.

BRATSILAVA. Oznámenie nebolo žiadnym prekvapením, pretože MINI sa už vo februári tohto roku nedohodlo so svojim partnerom – spoločnosťou Prodrive. Napriek tomu BMW Motorsport a Prodrive budú naďalej pokračovať vo vývoji 1,6 litrového preplňovaného motora pre súťažné použitie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prodrive a MINI začali sezónu 2012 na vysokej latke, kedy jazdec tímu Dani Sordo ukoristil druhú priečku na otváracom rely Monte Carlo. Po rozdelení BMW/Mini a Prodrive už WRC tím nezískal žiadne pódiové umiestnenie, napriek štartovaniu na všetkých pretekoch šampionátu.

Dr. Kay Segler sa vyjadril: „Na konci sezóny WRC tímu MINI v Portugalsku (8 – 11. Novembra 2012 ), budeme mať za sebou štart na celej sérii pretekov WRC 2012. Podľa pravidiel FIA, dosiahneme WRC homologizáciu pre MINI John Cooper Works.“

Inými slovami - MINI zabezpečilo WRC homologizáciu MINI John Cooper Works pre súkromné tímy, no továreň nebude zabezpečovať náhradné diely, alebo ďalší vývoj súťažnej platformy. Túto úlohu preberá Prodrive, ktorá bude schopná ladiť a predávať WRC MINI, vrátane podpory pre súkromné tímy.

Je ťažké nájsť skutočný dôvod, čo stálo za rozhodnutím spoločnosti a ako veľmi bolo dôležité pre MINI dosiahnuť WRC homologizáciu. Aj MINI zápasí s úsporou peňazí vo vzťahu s globálnou ekonomikou. Dôvod odchodu MINI z WRC môžeme hľadať v klesajúcich ziskoch automobilky a stúpajúcej úrovne i nákladov motoristických súťaží.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 828
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 176
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 888
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 855
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 847
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 334
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 149
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 523
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 767
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 689