Pre továreň MINI bude WRC sezóna prvá i posledná

Ťažké obchodné prostredie a neúspech v seriály šampionátu WRC, znamená koniec pre automobilku MINI. Podporu špeciálu WRC MINI John Cooper Works zabezpečí Prodrive.

Veľkolepý štart MINI vo WRC končí sezónou v ktorej sa začal.(Zdroj: MINI)

„Veľmi ťažké obchodné prostredie“ touto vetou odôvodnil starší viceprezident pre obchodnú koordináciu a riadenie značky MINI - Dr. Kay Segler, koniec továrenskej účasti automobilky MINI vo World Rally FIA. Sezóna 2012 bude posledná.

BRATSILAVA. Oznámenie nebolo žiadnym prekvapením, pretože MINI sa už vo februári tohto roku nedohodlo so svojim partnerom – spoločnosťou Prodrive. Napriek tomu BMW Motorsport a Prodrive budú naďalej pokračovať vo vývoji 1,6 litrového preplňovaného motora pre súťažné použitie.

Prodrive a MINI začali sezónu 2012 na vysokej latke, kedy jazdec tímu Dani Sordo ukoristil druhú priečku na otváracom rely Monte Carlo. Po rozdelení BMW/Mini a Prodrive už WRC tím nezískal žiadne pódiové umiestnenie, napriek štartovaniu na všetkých pretekoch šampionátu.

Dr. Kay Segler sa vyjadril: „Na konci sezóny WRC tímu MINI v Portugalsku (8 – 11. Novembra 2012 ), budeme mať za sebou štart na celej sérii pretekov WRC 2012. Podľa pravidiel FIA, dosiahneme WRC homologizáciu pre MINI John Cooper Works.“

Inými slovami - MINI zabezpečilo WRC homologizáciu MINI John Cooper Works pre súkromné tímy, no továreň nebude zabezpečovať náhradné diely, alebo ďalší vývoj súťažnej platformy. Túto úlohu preberá Prodrive, ktorá bude schopná ladiť a predávať WRC MINI, vrátane podpory pre súkromné tímy.

Je ťažké nájsť skutočný dôvod, čo stálo za rozhodnutím spoločnosti a ako veľmi bolo dôležité pre MINI dosiahnuť WRC homologizáciu. Aj MINI zápasí s úsporou peňazí vo vzťahu s globálnou ekonomikou. Dôvod odchodu MINI z WRC môžeme hľadať v klesajúcich ziskoch automobilky a stúpajúcej úrovne i nákladov motoristických súťaží.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.