SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Prvá jazda s najpohodlnejším Chevroletom, ktorý láka cenou

Chevrolet ostáva verný svojej filozofii a za prijateľné peniaze ponúka poriadny kus auta s dobrou výbavou. Nové Malibu uprednostňuje komfort a vonia Amerikou.

Sedan je jediný karosársky variant Malibu. S výrobou kombi automobilka neráta.Sedan je jediný karosársky variant Malibu. S výrobou kombi automobilka neráta. (Zdroj: Chevrolet)

OPATIJA, BRATISLAVA. Potichu a bez veľkých fanfár uviedol Chevrolet na náš trh nový sedan strednej triedy. Nástupca nevýraznej Epicy sa volá Malibu a na rozdiel od predchodcu, nejde o čistokrvného Kórejca, lebo automobilka vyrába a predáva rovnaký model aj v Severnej Amerike.

„Americké“ sú tiež rozmery novinky, ktorá dĺžkou 4.865 mm prekonáva Ford Mondeo či Škodu Superb, ale rázvorom náprav 2.737 mm za nimi zaostáva. Chevrolet urobil z populárneho amerického sedanu globálny model, ktorý sa musí páčiť nielen v jeho domovskej krajine, ale aj nám, Číňanom alebo Kórejcom.

Dizajnéri stavili na pomerne konzervatívnu vizáž, aká by nemala nikoho uraziť. Ak niečo okrem mohutného zjavu podporeného malými bočnými oknami stojí za pozornosť, tak sú to koncové svetlá, inšpirované Camarom.

Napodobňuje legendu

V interiéri sa výrobca nebál trochu experimentovať. Na pomery triedy minimalisticky pojatá palubná doska má tiež pripomenúť Camaro. Nám sa páči najmä úzka stredová konzola, ktorá necháva veľa priestoru pre nohy vodiča i spolujazdca.

Chevrolet sa drží tradície a prístroje podsvietil tyrkysovou farbou. Zaujal multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý automobilka postupne šíri do všetkých svojich modelov. Pohotovosť ani grafiku navigačného systému nehodnotíme, lebo v skúšanom aute chýbala.

Objemovo malú schránku pred spolujazdcom doháňajú odkladacie priestory medzi prednými sedadlami, vo dverách i "tajný" za výklopným dotykovým displejom.

Jednoduchý kokpit v dave prekombinovaných konkurentov zaujme. Kvalita materiálov nedosahuje úroveň koncernovej sestry Insignie.

Predné sedadlá sú veľké a pohodlné. Plytké sedáky bez výraznejšieho bočného vedenia uľahčujú nastupovanie a vystupovanie, ale v zákrute nepodržia - zvlášť, ak sú čalúnené kožou. Posed za volantom je príjemnejší než v Epice, kde sa sedelo neprirodzene vysoko.

Takmer päťmetrový sedan nedovolí zapochybovať o dostatku miesta na zadných sedadlách. Alebo predsa? Priestoru v oblasti nôh nie je na rozdávanie a mnohí konkurenti sú v tomto ohľade vzdušnejší.

Kufor má základný objem 545 litrov. Nakladací otvor je tradične „sedanovsky“ menší a zadné operadlá sa dajú sklápať. S nástupom verzie kombi Chevrolet neráta.

Nedáva veľmi na výber

Na Slovensku sú pre Malibu k dispozícii dve poháňacie jednotky. Atmosférický zážihový štvorvalec 2.4 16V (123 kW/167 k) je štandardne spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V našich končinách bude asi vyhľadávanejší turbodiesel 2.0 CRDi (118 kW/160 k).

Ak sa uspokojíte so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, diesel výjde pri rovnakej výbave dokonca o 400 eur lacnejšie ako benzínový motor. Alternatívou je automat s rovnakým počtom prevodových stupňov, dodávaný za nemalý príplatok 1.900 eur.

Podvozok pre diesel

Vznetový agregát sa k životu preberá okolo hranice 1.500 ot./min. a o 250 otáčok vyššie dáva k dispozícii maximum krútiaceho momentu 350 Nm. Diesel by si v takom veľkom aute zaslúžil lepšie odhlučnenie.

Variant s manuálnou prevodovkou jazdil po chorvátskych okreskách v priemere za sedem a pol litra na sto kilometrov. Spotrebu ale lepšie preverí až test v domácich podmienkach. To isté platí aj o jazdných vlastnostiach.

Malibu stojí na koncernovej platforme GM Epsilon II, ktorú zdieľa napríklad s modelom Opel Insignia. Konštruktéri pre naftovú verziu zľahka upravili naladenie pruženia a je to cítiť. Sedan sa ani zďaleka tak nenakláňa a nepláva ako Epica. V kombinácii s osemnásťpalcovými kolesami dobre a potichu tlmí nerovnosti.

Preposilované riadenie neláka za volantom Malibu športovať. Pri snahe o väčšiu dynamiku sa výraznejšie prejaví nedotáčavosť, daná ťažkým motorom a prednou poháňanou nápravou.

Zadné operadlá sú delené v pomere 60:40 a dajú sa sklopiť, čo pri sedanoch vyšších tried nebýva vždy pravidlom.

Výbavou nešetrí

Chevrolet ponúka Malibu v dvoch výbavových verziách, pričom základnú – LT Plus – dostanete iba v kombinácii so vznetovým agregátom a manuálnou prevodovkou. Stojí 23.190 eur. To však nevadí, lebo aj Malibu v lepšej výbave LTZ, s turbodieselom a automatom za 27.390 eur vychádza lacnejšie než väčšina konkurentov.

Priplatiť sa dá už len za strešné okno, bezkľúčový vstup a štartovanie či navigáciu. Parkovacie senzory vzadu, kožené čalúnenie alebo xenóny sú v cene. Čo Malibu neponúkne ani za príplatok, sú rôzne asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, indikátor iného vozidla v mŕtvom uhle,...

Chevrolet Malibu - prvé dojmy

- má subjektívne príťažlivejší dizajn ako Epica
- v porovnaní s predchodcom ponúka prirodzenejší, nižší, posed za volantom
- miesta na nohy je vzadu iba akurát, mnohí konkurenti sú priestrannejší
- turbodiesel by mohol byť lepšie odhlučnený
- podvozok je naladený komfortne, ale karosériu nepúšťa do veľkých náklonov
- v ponuke chýba karosárska verzia kombi a pohon 4x4

Chevrolet Malibu - základné parametre karosérie

Verzia sedan
Dĺžka (mm) 4.865
Výška (mm) 1.465
Šírka (mm) 1.855
Rázvor (mm) 2.737
Objem kufra (l) 545
Objem palivovej nádrže (l) 73
Prevádzková hmotnosť (kg) 1.670-1.777

Základné parametre motorov

motor 2.4 16V AT 2.0 CRDi MT 2.0 CRDi AT
palivo benzín nafta nafta
objem (cm3) 2384 1956 1956
výkon (kW/k) 123/167 118/160 118/160
pri otáčkach (ot./min.) 5800 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 225 350 350
pri otáčkach (ot./min.) 4600 1750 1750
prevodovka automat manuál automat
počet stupňov 6 6 6
zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2 9,7 9,7
maximálna rýchlosť (km/h) 206 213 212
spotreba (l/100 km) 8,0 5,1 6,0

Cenník

Verzia LT Plus LTZ
2.4 16V AT - 25.890 eur
2.0 CRDi MT 23.190 eur 25.490 eur
2.0 CRDi AT - 27.390 eur

Cestu a ubytovanie redaktora hradila spoločnosť Chevrolet.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 675
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 592
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 695
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 946
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 251
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 070
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 579
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


12 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  2. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  3. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  4. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  5. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  6. Stano Kočiš: A riekol majster
  7. Daniel Jankech: Vyhrá mafia. Matovič proti nej nebojoval.
  8. Boris Greguška: Lesníctvo: mýty a fakty (I)
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 61 015
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 608
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 4 788
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 909
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 218
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 142
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu