Prvá jazda s najpohodlnejším Chevroletom, ktorý láka cenou

Chevrolet ostáva verný svojej filozofii a za prijateľné peniaze ponúka poriadny kus auta s dobrou výbavou. Nové Malibu uprednostňuje komfort a vonia Amerikou.

Sedan je jediný karosársky variant Malibu. S výrobou kombi automobilka neráta.(Zdroj: Chevrolet)

OPATIJA, BRATISLAVA. Potichu a bez veľkých fanfár uviedol Chevrolet na náš trh nový sedan strednej triedy. Nástupca nevýraznej Epicy sa volá Malibu a na rozdiel od predchodcu, nejde o čistokrvného Kórejca, lebo automobilka vyrába a predáva rovnaký model aj v Severnej Amerike.

„Americké“ sú tiež rozmery novinky, ktorá dĺžkou 4.865 mm prekonáva Ford Mondeo či Škodu Superb, ale rázvorom náprav 2.737 mm za nimi zaostáva. Chevrolet urobil z populárneho amerického sedanu globálny model, ktorý sa musí páčiť nielen v jeho domovskej krajine, ale aj nám, Číňanom alebo Kórejcom.

Dizajnéri stavili na pomerne konzervatívnu vizáž, aká by nemala nikoho uraziť. Ak niečo okrem mohutného zjavu podporeného malými bočnými oknami stojí za pozornosť, tak sú to koncové svetlá, inšpirované Camarom.

Napodobňuje legendu

V interiéri sa výrobca nebál trochu experimentovať. Na pomery triedy minimalisticky pojatá palubná doska má tiež pripomenúť Camaro. Nám sa páči najmä úzka stredová konzola, ktorá necháva veľa priestoru pre nohy vodiča i spolujazdca.

Chevrolet sa drží tradície a prístroje podsvietil tyrkysovou farbou. Zaujal multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý automobilka postupne šíri do všetkých svojich modelov. Pohotovosť ani grafiku navigačného systému nehodnotíme, lebo v skúšanom aute chýbala.

Objemovo malú schránku pred spolujazdcom doháňajú odkladacie priestory medzi prednými sedadlami, vo dverách i "tajný" za výklopným dotykovým displejom.

Jednoduchý kokpit v dave prekombinovaných konkurentov zaujme. Kvalita materiálov nedosahuje úroveň koncernovej sestry Insignie.

Predné sedadlá sú veľké a pohodlné. Plytké sedáky bez výraznejšieho bočného vedenia uľahčujú nastupovanie a vystupovanie, ale v zákrute nepodržia - zvlášť, ak sú čalúnené kožou. Posed za volantom je príjemnejší než v Epice, kde sa sedelo neprirodzene vysoko.

Takmer päťmetrový sedan nedovolí zapochybovať o dostatku miesta na zadných sedadlách. Alebo predsa? Priestoru v oblasti nôh nie je na rozdávanie a mnohí konkurenti sú v tomto ohľade vzdušnejší.

Kufor má základný objem 545 litrov. Nakladací otvor je tradične „sedanovsky“ menší a zadné operadlá sa dajú sklápať. S nástupom verzie kombi Chevrolet neráta.

Nedáva veľmi na výber

Na Slovensku sú pre Malibu k dispozícii dve poháňacie jednotky. Atmosférický zážihový štvorvalec 2.4 16V (123 kW/167 k) je štandardne spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V našich končinách bude asi vyhľadávanejší turbodiesel 2.0 CRDi (118 kW/160 k).

Ak sa uspokojíte so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, diesel výjde pri rovnakej výbave dokonca o 400 eur lacnejšie ako benzínový motor. Alternatívou je automat s rovnakým počtom prevodových stupňov, dodávaný za nemalý príplatok 1.900 eur.

Podvozok pre diesel

Vznetový agregát sa k životu preberá okolo hranice 1.500 ot./min. a o 250 otáčok vyššie dáva k dispozícii maximum krútiaceho momentu 350 Nm. Diesel by si v takom veľkom aute zaslúžil lepšie odhlučnenie.

Variant s manuálnou prevodovkou jazdil po chorvátskych okreskách v priemere za sedem a pol litra na sto kilometrov. Spotrebu ale lepšie preverí až test v domácich podmienkach. To isté platí aj o jazdných vlastnostiach.

Malibu stojí na koncernovej platforme GM Epsilon II, ktorú zdieľa napríklad s modelom Opel Insignia. Konštruktéri pre naftovú verziu zľahka upravili naladenie pruženia a je to cítiť. Sedan sa ani zďaleka tak nenakláňa a nepláva ako Epica. V kombinácii s osemnásťpalcovými kolesami dobre a potichu tlmí nerovnosti.

Preposilované riadenie neláka za volantom Malibu športovať. Pri snahe o väčšiu dynamiku sa výraznejšie prejaví nedotáčavosť, daná ťažkým motorom a prednou poháňanou nápravou.

Zadné operadlá sú delené v pomere 60:40 a dajú sa sklopiť, čo pri sedanoch vyšších tried nebýva vždy pravidlom.

Výbavou nešetrí

Chevrolet ponúka Malibu v dvoch výbavových verziách, pričom základnú – LT Plus – dostanete iba v kombinácii so vznetovým agregátom a manuálnou prevodovkou. Stojí 23.190 eur. To však nevadí, lebo aj Malibu v lepšej výbave LTZ, s turbodieselom a automatom za 27.390 eur vychádza lacnejšie než väčšina konkurentov.

Priplatiť sa dá už len za strešné okno, bezkľúčový vstup a štartovanie či navigáciu. Parkovacie senzory vzadu, kožené čalúnenie alebo xenóny sú v cene. Čo Malibu neponúkne ani za príplatok, sú rôzne asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, indikátor iného vozidla v mŕtvom uhle,...

Chevrolet Malibu - prvé dojmy

- má subjektívne príťažlivejší dizajn ako Epica
- v porovnaní s predchodcom ponúka prirodzenejší, nižší, posed za volantom
- miesta na nohy je vzadu iba akurát, mnohí konkurenti sú priestrannejší
- turbodiesel by mohol byť lepšie odhlučnený
- podvozok je naladený komfortne, ale karosériu nepúšťa do veľkých náklonov
- v ponuke chýba karosárska verzia kombi a pohon 4x4

Chevrolet Malibu - základné parametre karosérie

Verzia sedan
Dĺžka (mm) 4.865
Výška (mm) 1.465
Šírka (mm) 1.855
Rázvor (mm) 2.737
Objem kufra (l) 545
Objem palivovej nádrže (l) 73
Prevádzková hmotnosť (kg) 1.670-1.777

Základné parametre motorov

motor 2.4 16V AT 2.0 CRDi MT 2.0 CRDi AT
palivo benzín nafta nafta
objem (cm3) 2384 1956 1956
výkon (kW/k) 123/167 118/160 118/160
pri otáčkach (ot./min.) 5800 4000 4000
krútiaci moment (Nm) 225 350 350
pri otáčkach (ot./min.) 4600 1750 1750
prevodovka automat manuál automat
počet stupňov 6 6 6
zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2 9,7 9,7
maximálna rýchlosť (km/h) 206 213 212
spotreba (l/100 km) 8,0 5,1 6,0

Cenník

Verzia LT Plus LTZ
2.4 16V AT - 25.890 eur
2.0 CRDi MT 23.190 eur 25.490 eur
2.0 CRDi AT - 27.390 eur

Cestu a ubytovanie redaktora hradila spoločnosť Chevrolet.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Naučme sa správne dochucovať ryby
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí
  3. Naučme sa správne dochucovať ryby
  4. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  5. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  6. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  7. Od septembra opäť po starom
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  9. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  10. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 747
  2. Od septembra opäť po starom 6 439
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 911
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 777
  5. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 814
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 681
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 567
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 294
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 161
  10. Leto nekončí! 1 015

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Polis: SNS po kríze výrazne stratila

SNS by získala menej percent, než bol jej volebný výsledok v roku 2016. Politológ za tým vidí správanie jej predsedu Andreja Danka.

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka. Mal byť hotový, bude meškať roky

Úsek plánujú dokončiť až v roku 2021.

PRIMÁR

Fajčíte? Pozor na doplnky s vitamínom B6 a B12

Dlhodobo vysoké dávky zvýšili riziko rakoviny pľúc.

Neprehliadnite tiež

Audi prichádza so zvláštnym novým značením modelov

Podľa čísla rozoznáte výkon modelu rovnako pri elektrických, hybridných, aj tradičných spaľovacích motoroch.

Škoda predstaví vo Frankfurte nový elektromobil

Oproti prvému konceptu sa zmenil dizajn predného nárazníka.

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.