OPATIJA, BRATISLAVA. Potichu a bez veľkých fanfár uviedol Chevrolet na náš trh nový sedan strednej triedy. Nástupca nevýraznej Epicy sa volá Malibu a na rozdiel od predchodcu, nejde o čistokrvného Kórejca, lebo automobilka vyrába a predáva rovnaký model aj v Severnej Amerike.
„Americké“ sú tiež rozmery novinky, ktorá dĺžkou 4.865 mm prekonáva Ford Mondeo či Škodu Superb, ale rázvorom náprav 2.737 mm za nimi zaostáva. Chevrolet urobil z populárneho amerického sedanu globálny model, ktorý sa musí páčiť nielen v jeho domovskej krajine, ale aj nám, Číňanom alebo Kórejcom.
Dizajnéri stavili na pomerne konzervatívnu vizáž, aká by nemala nikoho uraziť. Ak niečo okrem mohutného zjavu podporeného malými bočnými oknami stojí za pozornosť, tak sú to koncové svetlá, inšpirované Camarom.
Napodobňuje legendu
V interiéri sa výrobca nebál trochu experimentovať. Na pomery triedy minimalisticky pojatá palubná doska má tiež pripomenúť Camaro. Nám sa páči najmä úzka stredová konzola, ktorá necháva veľa priestoru pre nohy vodiča i spolujazdca.
Chevrolet sa drží tradície a prístroje podsvietil tyrkysovou farbou. Zaujal multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý automobilka postupne šíri do všetkých svojich modelov. Pohotovosť ani grafiku navigačného systému nehodnotíme, lebo v skúšanom aute chýbala.
Objemovo malú schránku pred spolujazdcom doháňajú odkladacie priestory medzi prednými sedadlami, vo dverách i "tajný" za výklopným dotykovým displejom.

Predné sedadlá sú veľké a pohodlné. Plytké sedáky bez výraznejšieho bočného vedenia uľahčujú nastupovanie a vystupovanie, ale v zákrute nepodržia - zvlášť, ak sú čalúnené kožou. Posed za volantom je príjemnejší než v Epice, kde sa sedelo neprirodzene vysoko.
Takmer päťmetrový sedan nedovolí zapochybovať o dostatku miesta na zadných sedadlách. Alebo predsa? Priestoru v oblasti nôh nie je na rozdávanie a mnohí konkurenti sú v tomto ohľade vzdušnejší.
Kufor má základný objem 545 litrov. Nakladací otvor je tradične „sedanovsky“ menší a zadné operadlá sa dajú sklápať. S nástupom verzie kombi Chevrolet neráta.
Nedáva veľmi na výber
Na Slovensku sú pre Malibu k dispozícii dve poháňacie jednotky. Atmosférický zážihový štvorvalec 2.4 16V (123 kW/167 k) je štandardne spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V našich končinách bude asi vyhľadávanejší turbodiesel 2.0 CRDi (118 kW/160 k).
Ak sa uspokojíte so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, diesel výjde pri rovnakej výbave dokonca o 400 eur lacnejšie ako benzínový motor. Alternatívou je automat s rovnakým počtom prevodových stupňov, dodávaný za nemalý príplatok 1.900 eur.
Podvozok pre diesel
Vznetový agregát sa k životu preberá okolo hranice 1.500 ot./min. a o 250 otáčok vyššie dáva k dispozícii maximum krútiaceho momentu 350 Nm. Diesel by si v takom veľkom aute zaslúžil lepšie odhlučnenie.
Variant s manuálnou prevodovkou jazdil po chorvátskych okreskách v priemere za sedem a pol litra na sto kilometrov. Spotrebu ale lepšie preverí až test v domácich podmienkach. To isté platí aj o jazdných vlastnostiach.
Malibu stojí na koncernovej platforme GM Epsilon II, ktorú zdieľa napríklad s modelom Opel Insignia. Konštruktéri pre naftovú verziu zľahka upravili naladenie pruženia a je to cítiť. Sedan sa ani zďaleka tak nenakláňa a nepláva ako Epica. V kombinácii s osemnásťpalcovými kolesami dobre a potichu tlmí nerovnosti.
Preposilované riadenie neláka za volantom Malibu športovať. Pri snahe o väčšiu dynamiku sa výraznejšie prejaví nedotáčavosť, daná ťažkým motorom a prednou poháňanou nápravou.

Výbavou nešetrí
Chevrolet ponúka Malibu v dvoch výbavových verziách, pričom základnú – LT Plus – dostanete iba v kombinácii so vznetovým agregátom a manuálnou prevodovkou. Stojí 23.190 eur. To však nevadí, lebo aj Malibu v lepšej výbave LTZ, s turbodieselom a automatom za 27.390 eur vychádza lacnejšie než väčšina konkurentov.
Priplatiť sa dá už len za strešné okno, bezkľúčový vstup a štartovanie či navigáciu. Parkovacie senzory vzadu, kožené čalúnenie alebo xenóny sú v cene. Čo Malibu neponúkne ani za príplatok, sú rôzne asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, indikátor iného vozidla v mŕtvom uhle,...
Chevrolet Malibu - prvé dojmy
- má subjektívne príťažlivejší dizajn ako Epica
- v porovnaní s predchodcom ponúka prirodzenejší, nižší, posed za volantom
- miesta na nohy je vzadu iba akurát, mnohí konkurenti sú priestrannejší
- turbodiesel by mohol byť lepšie odhlučnený
- podvozok je naladený komfortne, ale karosériu nepúšťa do veľkých náklonov
- v ponuke chýba karosárska verzia kombi a pohon 4x4
Chevrolet Malibu - základné parametre karosérie
Verzia | sedan |
Dĺžka (mm) | 4.865 |
Výška (mm) | 1.465 |
Šírka (mm) | 1.855 |
Rázvor (mm) | 2.737 |
Objem kufra (l) | 545 |
Objem palivovej nádrže (l) | 73 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1.670-1.777 |
Základné parametre motorov
motor | 2.4 16V AT | 2.0 CRDi MT | 2.0 CRDi AT |
palivo | benzín | nafta | nafta |
objem (cm3) | 2384 | 1956 | 1956 |
výkon (kW/k) | 123/167 | 118/160 | 118/160 |
pri otáčkach (ot./min.) | 5800 | 4000 | 4000 |
krútiaci moment (Nm) | 225 | 350 | 350 |
pri otáčkach (ot./min.) | 4600 | 1750 | 1750 |
prevodovka | automat | manuál | automat |
počet stupňov | 6 | 6 | 6 |
zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 10,2 | 9,7 | 9,7 |
maximálna rýchlosť (km/h) | 206 | 213 | 212 |
spotreba (l/100 km) | 8,0 | 5,1 | 6,0 |
Cenník
Verzia | LT Plus | LTZ |
2.4 16V AT | - | 25.890 eur |
2.0 CRDi MT | 23.190 eur | 25.490 eur |
2.0 CRDi AT | - | 27.390 eur |
Cestu a ubytovanie redaktora hradila spoločnosť Chevrolet.