Hybridný pohon už dokáže stabilne vyhrávať v pretekoch

Po úspechoch diesel hybridnej technológie v Audi dokáže vyhrávať aj hybrid od Toyoty. Pozrite si, ako funguje.

Hybridná Toyota TOYOTA TS010 zvíťazila vďaka jazdeckému umeniu trojice Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima.(Zdroj: Toyota)

Po úspechoch diesel hybridnej technológie v Audi dokáže vyhrávať aj hybrid od Toyoty. Tím Toyota Racing zvíťazil v šesťhodinových pretekoch a zaistil si druhé víťazstvo v premiérovej sezóne. Pozrite si, ako funguje.

BRATISLAVA. Vozidlo TS030 HYBRID s posádkou v zložení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima pri samotných pretekoch dávala krok a zaznamenala aj najrýchlejší čas na jedno kolo. Vďaka víťazstvu o 11,223 sekundy má Kazuki Nakadžima česť stať sa prvým japonským víťazom v pretekoch svetového šampionátu FIA od roku 1992, keď Hitoši Ogawa vyhral preteky majstrovstiev sveta športových vozidiel s vozidlom TOYOTA TS010 na okruhu v Monze.

Pre značku Toyota ide o tretie víťazstvo na svetovom šampionáte vytrvalostných súťaží, popri spomínanom úspechu v Monze a nedávnom víťazstve na okruhu v Sao Paule počas tejto úvodnej sezóny.

Napínavý boj s vozidlom Audi č. 1 skončil v prospech tímu TOYOTA Racing až v záverečnej fáze. TOYOTA s Alexom za volantom viedla od štartu z pole position a udržala si výhodu počas celej úvodnej fázy pretekov.

Tesný súboj s vozidlom Audi č. 1 pokračoval až do prvej zastávky v boxoch a výmeny pilotov. Potom sa volantu vedúceho vozidla ujal Nicolas, ale po absolvovaní dvoch hodín od štartu bol TS030 HYBRID č. 7 zbrzdený silnou premávkou na trati a prepadol sa na druhú pozíciu.

V druhej časti pretekov sa na tých istých pneumatikách ujal Nicolas, aby odovzdal volant pretekárskeho vozidla Kazukimu.

Následný výjazd vozidla safety car rozdelil štartové pole, čo Kazuki využil a na relatívne voľnej trati zaznamenal sériu najrýchlejších časov na jedno kolo.

V boji o víťazstvo dokázal udržať vysoké tempo a dokončiť veľmi dlhú tretiu fázu pretekov, trvajúcu pre neho bezmála tri hodiny, až do víťazného odmávnutia šachovnicovou vlajkou.

Ôsme a zároveň posledné podujatie svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA sa koná 28. októbra v Číne na Šanghajskom medzinárodnom okruhu. Za volantom vozidla TS030 HYBRID č. 7 sa budú striedať iba Alex s Nicolasom, pretože Kazuki sa v rovnakom čase zúčastní pretekov Super GT na okruhu Motegi.

ico

Hybridná pohonná súsatava Toyota TS030

Pretekársky špeciál Toyota TS030 ťaží z hybridnej sústavy postupne vyvíjanej od roku 2005. Systém rekuperačného brzdenia na zadnej náprave dokáže uchovať energiu vo vysoko-kapacitnom kondenzátore, ktorý na svoje dobitie potrebuje necelé tri sekundy.

(1.) Účinok hydraulickej brzdnej sústavy a rekuperačného brzdenia vyvažuje jednotka elektronického riadenia. O veľkosti sily rekuperačného brzdenia, rozhoduje miera dobitia kondenzátora a aktuálna rýchlosť vozidla.

(2.) Takto získaná energia sa ukladá vo vysoko-kapacitnom kondenzátore, ktorý sa nachádza vo vozidle vedľa pilota.

(3.) Zadné kolesá poháňa atmosferický zážihový motor V8 s objemom 3,4 l a najvyšším výkonom 390 kW (530 k)

(4.) Uložená elektrická energia sa opäť používa k pohonu elektromotora (v prevodovke), ktorý krátkodobo pôsobí na zadné kolesá výkonom 221 kW (300 k).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 868
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 322
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 151
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 465
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 034
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 981
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 548
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 217
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 810
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 032