SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Nissan Juke-R ide do predaja za pol milióna

Malý crossover s technikou Nissanu GT-R nepatrí práve na nespevnenú cestu, no stovku zvládne za tri sekundy. Dostáva sa do malosériovej výroby.

Nissan Juke-R sa vďaka záujmu dočkal malosériovej výroby.Nissan Juke-R sa vďaka záujmu dočkal malosériovej výroby. (Zdroj: Nissan)

Pre obrovský záujem sa pár prototypov Nissanu Juke-R zmení na malosériovú radu. Malý crossover s technikou Nissanu GT-R nepatrí práve na nespevnenú cestu, no stovku zvládne za tri sekundy.

BRATISLAVA. Nissan Juke-R sa narodil ako jednorazová koncepcia, odhalená v luxusnom Dubaji v januári tohto roku. Od tej doby sa Juke-R teší obrovskému záujmu a práve vďaka tomu začala automobilka vyrábať malú sériu týchto krížencov crossoveru a superšportu.

Všetky vyrobené Nissany Juke-R sú výsledkom úsilia špecialistov motoršportu RML vo Veľkej Británii. Motor s objemom 3,8 litra so šiestimi valcami s usporiadaním do „V“ a pohon všetkých kolies z Nissanu GT-R, skončil pod nie celkom tradičným dizajnom crossoveru Juke.

Motor dosiahne maximálny výkon o dva kone vyšší ako GT-R teda 406 kW (552 k), no najvyššia rýchlosť je o pár km/h nižšia (275 km/h). Oba vozy zvládnu šprint z 0 – 100 km/h iba za tri sekundy.

Pre produkčný model – európske dizajnové centrum Nissan v Londýne prepracoval nárazníky a bočné prahy a pridal viac karbónových obložení.

V interiéri pokračuje prevaha modelu GT-R. Zmes dielov z oboch vozidiel dopĺňa FIA certifikovaný bezpečnostný rám vozidla.

Nik neočakáva, že cena takto pripraveného vozidla bude nízka. No cena atakujúca hranicu 500 000 eur je prinajmenšom astronomická za takýto model auta. V podstate ide o ekvivalent piatich automobilov GT-R.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  2. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  6. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  7. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  8. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 687
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 599
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 812
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 970
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 267
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 153
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 090
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Putinov motorkár Alexander Zaldastanov, bývalý vyhadzovač a milovník Stalina, priamo financovaný Kremľom, má živé kontakty na Slovensku.

Kto stojí za proruskými knihami, ktoré vychádzajú na Slovensku.


5. dec
Splnomocnenkyňa vlády pre ochranu slobody vierovyznania alebo presvedčenia Anna Záborská (KÚ-OĽaNO).

Slovník angažovanej viery preniká do verejnej správy ako choroba.


Martín Kováč 6. dec
Popradský Mikuláš.

Kradli nám sladkosti a vrieskali, tvrdí.


13 h
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


17 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  3. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 45 661
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 454
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 529
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 267
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 240
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 897
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 185
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu