Pre obrovský záujem sa pár prototypov Nissanu Juke-R zmení na malosériovú radu. Malý crossover s technikou Nissanu GT-R nepatrí práve na nespevnenú cestu, no stovku zvládne za tri sekundy.
BRATISLAVA. Nissan Juke-R sa narodil ako jednorazová koncepcia, odhalená v luxusnom Dubaji v januári tohto roku. Od tej doby sa Juke-R teší obrovskému záujmu a práve vďaka tomu začala automobilka vyrábať malú sériu týchto krížencov crossoveru a superšportu.
Všetky vyrobené Nissany Juke-R sú výsledkom úsilia špecialistov motoršportu RML vo Veľkej Británii. Motor s objemom 3,8 litra so šiestimi valcami s usporiadaním do „V“ a pohon všetkých kolies z Nissanu GT-R, skončil pod nie celkom tradičným dizajnom crossoveru Juke.
Motor dosiahne maximálny výkon o dva kone vyšší ako GT-R teda 406 kW (552 k), no najvyššia rýchlosť je o pár km/h nižšia (275 km/h). Oba vozy zvládnu šprint z 0 – 100 km/h iba za tri sekundy.
Pre produkčný model – európske dizajnové centrum Nissan v Londýne prepracoval nárazníky a bočné prahy a pridal viac karbónových obložení.
V interiéri pokračuje prevaha modelu GT-R. Zmes dielov z oboch vozidiel dopĺňa FIA certifikovaný bezpečnostný rám vozidla.
Nik neočakáva, že cena takto pripraveného vozidla bude nízka. No cena atakujúca hranicu 500 000 eur je prinajmenšom astronomická za takýto model auta. V podstate ide o ekvivalent piatich automobilov GT-R.