Najviac preťažené mesto dopravou v Európe je Istanbul

Výrobca navigácií pripravil index preťaženia veľkomiest sveta. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

Stupeň preťaženia veľkomiest v Európe oproti minulému roku trochu klesol.(Zdroj: TomTom)

Výrobca navigácií, spoločnosť TomTom, pripravila hodnotenie preťaženia veľkomiest sveta za druhý kvartál tohto roka. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

BRATISLAVA. S ratingom 57 % sa Istanbul môže „pochváliť“ s preťažením dvojnásobne vyšším ako zvyšok krajiny. Hlavné mesto Poľska – Waršava na druhom mieste neslávneho rebríčka s hodnotou preťaženia 47 %, dosahuje ranné špičky až do 93 %.

Hodinová cesta mestom mimo špičky vo Waršave sa v špičke môže predĺžiť o 55 minút. Marseille, Palermo alebo Rím patria do TOP päť.

Bratislava ako zástupca Slovenska sa do rebríčka nedostala*. Obávame sa, že to nebude pre svoju dokonale vyriešenú dopravu.

Spôsob merania zahŕňa porovnanie časov cestovania mestom mimo špičku a počas nej. Rozdiel je zobrazený v percentách ako navýšenie času cestovania. Podrobné výsledky pre jednotlivé mestá vyhodnocujúce mestské cesty a diaľnice (obchvaty miest) osobitne, sú dostupné na stránkach spoločnosti TomTom.

ico

Stupeň preťaženia dopravy

Zobrazuje stupeň preťaženia dopravy v porovnaní s časom, kedy je možné cez meraný úsek prejsť bez komplikácií. Napr.: 12 % hovorí o 12 % navýšení času v špičke voči času mimo nej.

* do uverejnenia článku sme nedostali odpoveď od spoločnosti TomTom, či existuje meranie aj pre naše hlavné mesto a prečo sa Bratislava do vyhodnotenia nedostala.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.