Najviac preťažené mesto dopravou v Európe je Istanbul

Výrobca navigácií pripravil index preťaženia veľkomiest sveta. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

Stupeň preťaženia veľkomiest v Európe oproti minulému roku trochu klesol.(Zdroj: TomTom)

Výrobca navigácií, spoločnosť TomTom, pripravila hodnotenie preťaženia veľkomiest sveta za druhý kvartál tohto roka. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

BRATISLAVA. S ratingom 57 % sa Istanbul môže „pochváliť“ s preťažením dvojnásobne vyšším ako zvyšok krajiny. Hlavné mesto Poľska – Waršava na druhom mieste neslávneho rebríčka s hodnotou preťaženia 47 %, dosahuje ranné špičky až do 93 %.

Hodinová cesta mestom mimo špičky vo Waršave sa v špičke môže predĺžiť o 55 minút. Marseille, Palermo alebo Rím patria do TOP päť.

Bratislava ako zástupca Slovenska sa do rebríčka nedostala*. Obávame sa, že to nebude pre svoju dokonale vyriešenú dopravu.

Spôsob merania zahŕňa porovnanie časov cestovania mestom mimo špičku a počas nej. Rozdiel je zobrazený v percentách ako navýšenie času cestovania. Podrobné výsledky pre jednotlivé mestá vyhodnocujúce mestské cesty a diaľnice (obchvaty miest) osobitne, sú dostupné na stránkach spoločnosti TomTom.

ico

Stupeň preťaženia dopravy

Zobrazuje stupeň preťaženia dopravy v porovnaní s časom, kedy je možné cez meraný úsek prejsť bez komplikácií. Napr.: 12 % hovorí o 12 % navýšení času v špičke voči času mimo nej.

* do uverejnenia článku sme nedostali odpoveď od spoločnosti TomTom, či existuje meranie aj pre naše hlavné mesto a prečo sa Bratislava do vyhodnotenia nedostala.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 428
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 845
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 674
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 481
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 090
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 088
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 787
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 631
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 163
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 756

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.