SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Najviac preťažené mesto dopravou v Európe je Istanbul

Výrobca navigácií pripravil index preťaženia veľkomiest sveta. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

Stupeň preťaženia veľkomiest v Európe oproti minulému roku trochu klesol.Stupeň preťaženia veľkomiest v Európe oproti minulému roku trochu klesol. (Zdroj: TomTom)

Výrobca navigácií, spoločnosť TomTom, pripravila hodnotenie preťaženia veľkomiest sveta za druhý kvartál tohto roka. V Európe s prehľadom vedie Istanbul v tesnom závese sa drží Varšava.

BRATISLAVA. S ratingom 57 % sa Istanbul môže „pochváliť“ s preťažením dvojnásobne vyšším ako zvyšok krajiny. Hlavné mesto Poľska – Waršava na druhom mieste neslávneho rebríčka s hodnotou preťaženia 47 %, dosahuje ranné špičky až do 93 %.

Hodinová cesta mestom mimo špičky vo Waršave sa v špičke môže predĺžiť o 55 minút. Marseille, Palermo alebo Rím patria do TOP päť.

Bratislava ako zástupca Slovenska sa do rebríčka nedostala*. Obávame sa, že to nebude pre svoju dokonale vyriešenú dopravu.

Spôsob merania zahŕňa porovnanie časov cestovania mestom mimo špičku a počas nej. Rozdiel je zobrazený v percentách ako navýšenie času cestovania. Podrobné výsledky pre jednotlivé mestá vyhodnocujúce mestské cesty a diaľnice (obchvaty miest) osobitne, sú dostupné na stránkach spoločnosti TomTom.

ico

Stupeň preťaženia dopravy

Zobrazuje stupeň preťaženia dopravy v porovnaní s časom, kedy je možné cez meraný úsek prejsť bez komplikácií. Napr.: 12 % hovorí o 12 % navýšení času v špičke voči času mimo nej.

* do uverejnenia článku sme nedostali odpoveď od spoločnosti TomTom, či existuje meranie aj pre naše hlavné mesto a prečo sa Bratislava do vyhodnotenia nedostala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 747
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 002
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 900
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 324
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 746
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson