Lexus spojil luxus, hybrid a superšport do jedného vozidla

Novinka LF-LC je prevzatá z projektu LFA a kombinuje luxusný vzhľad superšportu s hybridnou pohonnou sústavou disponujúcou celkovým výkonom 500 koní.

Lexus LF-LC do prostredia modernej metropoly perfektne zapadne.(Zdroj: Lexus)

Interiér ponúka len najmodernejšiu techniku.

BRATISLAVA. Druhá verzia konceptu LF-LC, ktorý sa tento rok prvýkrát predstavil na medzinárodnom autosalóne v Detroite, je zahalená do plášťa s modrým lakovaním. Novinkou v LF-LC, prevzatá z projektu modelu LFA, je kombinovanie uhlíkových vláken a hliníkovej zliatiny s cieľom minimalizovať hmotnosť vozidla.

Pohonná sústava označovaná ako Advanced Lexus Hybrid Drive pozostáva z výkonného a hospodárneho spaľovacieho motora s Atkinsonovým cyklom, ktorému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul so zvýšeným výkonom.

Modul s akumulátormi je navrhnutý tak, aby poskytoval vyšší výkon pri menších rozmeroch akumulátora než v prípade modulov používaných v súčasných hybridných modeloch Lexus. Celkový výkon sústavy je 372 kW (500 k), čo je najviac zo všetkých hybridných vozidiel značky Lexus.

Exteriér kombinuje atraktívny vzhľad so svetlami prúdových lietadiel

Koncept naznačuje smerovanie budúcej produkcie značky, ktorá študuje, ako riešiť technickú konštrukciu a budúcu výrobu podobných vozidiel.

Celé vozidlo obopína sklenená strecha, ktorá využíva ľahký prečnievajúci stĺpik s nadväzujúcimi plochami skiel. Koncové svetlá - podľa slov automobilky, našli inšpiráciu vo forsáži prúdových lietadiel.

Integrované koncové a hmlové svetlá na zadnej časti vozidla vizuálne opakujú tvar „L“ a vedú k mohutnému zakončeniu výfuku v tvare štvoruholníka.

Športovosť mu nemožno uprieť, no technika prevažuje

Interiér konceptu LF-LC by mal byť protipólom chladných moderných technológií. Vodič je obklopený bočnými panelmi s veľkým vyhĺbením a vysokou zaoblenou konzolou. Výsledkom snahy konštruktérov o maximálne intuitívne ovládanie v koncepte LF-LC je združený ovládač Remote Touch s obrazovkou, vďaka ktorému môže vodič pohodlne používať ovládacie prvky bez toho, aby musel zmeniť polohu za volantom, alebo sklopiť zrak.

Údaje navigácie a ďalšie informácie sa zobrazujú na delenom LCD displeji s uhlopriečkou 12,3". Interakciu s vozidlom zaisťuje dotykový ovládací panel začlenený do hornej časti stredovej konzoly.

Rozhranie slúži na ovládanie audiosústavy, klimatizácie a navigácie. Nechýba klávesnica na dotykovej obrazovke pre zadávanie zložitejších pokynov. Viacvrstvové multifunkčné ukazovatele priamo pred vodičom spájajú analógové zobrazovanie s technológiou LCD.

Ľahké predné sedadlá sú inšpirované sedadlami pretekárskych vozidiel. Volant, tiež v tomto štýle, je obložený materiálom z ľahkých uhlíkových vláken a obsahuje ovládacie prvky a tlačidlo na spúšťanie motora.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 036
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 472
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 720
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 348
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 724
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 647
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 364
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 952
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 946
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 818

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria 20 rokov.

SVET

Silné zemetrasenie v centrálnej časti Mexika má už 149 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.