Lexus spojil luxus, hybrid a superšport do jedného vozidla

Novinka LF-LC je prevzatá z projektu LFA a kombinuje luxusný vzhľad superšportu s hybridnou pohonnou sústavou disponujúcou celkovým výkonom 500 koní.

Lexus LF-LC do prostredia modernej metropoly perfektne zapadne.(Zdroj: Lexus)

Interiér ponúka len najmodernejšiu techniku.

BRATISLAVA. Druhá verzia konceptu LF-LC, ktorý sa tento rok prvýkrát predstavil na medzinárodnom autosalóne v Detroite, je zahalená do plášťa s modrým lakovaním. Novinkou v LF-LC, prevzatá z projektu modelu LFA, je kombinovanie uhlíkových vláken a hliníkovej zliatiny s cieľom minimalizovať hmotnosť vozidla.

Pohonná sústava označovaná ako Advanced Lexus Hybrid Drive pozostáva z výkonného a hospodárneho spaľovacieho motora s Atkinsonovým cyklom, ktorému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul so zvýšeným výkonom.

Modul s akumulátormi je navrhnutý tak, aby poskytoval vyšší výkon pri menších rozmeroch akumulátora než v prípade modulov používaných v súčasných hybridných modeloch Lexus. Celkový výkon sústavy je 372 kW (500 k), čo je najviac zo všetkých hybridných vozidiel značky Lexus.

Exteriér kombinuje atraktívny vzhľad so svetlami prúdových lietadiel

Koncept naznačuje smerovanie budúcej produkcie značky, ktorá študuje, ako riešiť technickú konštrukciu a budúcu výrobu podobných vozidiel.

Celé vozidlo obopína sklenená strecha, ktorá využíva ľahký prečnievajúci stĺpik s nadväzujúcimi plochami skiel. Koncové svetlá - podľa slov automobilky, našli inšpiráciu vo forsáži prúdových lietadiel.

Integrované koncové a hmlové svetlá na zadnej časti vozidla vizuálne opakujú tvar „L“ a vedú k mohutnému zakončeniu výfuku v tvare štvoruholníka.

Športovosť mu nemožno uprieť, no technika prevažuje

Interiér konceptu LF-LC by mal byť protipólom chladných moderných technológií. Vodič je obklopený bočnými panelmi s veľkým vyhĺbením a vysokou zaoblenou konzolou. Výsledkom snahy konštruktérov o maximálne intuitívne ovládanie v koncepte LF-LC je združený ovládač Remote Touch s obrazovkou, vďaka ktorému môže vodič pohodlne používať ovládacie prvky bez toho, aby musel zmeniť polohu za volantom, alebo sklopiť zrak.

Údaje navigácie a ďalšie informácie sa zobrazujú na delenom LCD displeji s uhlopriečkou 12,3". Interakciu s vozidlom zaisťuje dotykový ovládací panel začlenený do hornej časti stredovej konzoly.

Rozhranie slúži na ovládanie audiosústavy, klimatizácie a navigácie. Nechýba klávesnica na dotykovej obrazovke pre zadávanie zložitejších pokynov. Viacvrstvové multifunkčné ukazovatele priamo pred vodičom spájajú analógové zobrazovanie s technológiou LCD.

Ľahké predné sedadlá sú inšpirované sedadlami pretekárskych vozidiel. Volant, tiež v tomto štýle, je obložený materiálom z ľahkých uhlíkových vláken a obsahuje ovládacie prvky a tlačidlo na spúšťanie motora.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 441
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 608
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 503
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 471
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 079
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 857
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 685
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

DOMOV

Reportér Týždňa: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Magušin sa s Dankom rozprával počas Ficovej tlačovky.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.