Lexus spojil luxus, hybrid a superšport do jedného vozidla

Novinka LF-LC je prevzatá z projektu LFA a kombinuje luxusný vzhľad superšportu s hybridnou pohonnou sústavou disponujúcou celkovým výkonom 500 koní.

Lexus LF-LC do prostredia modernej metropoly perfektne zapadne.(Zdroj: Lexus)

Interiér ponúka len najmodernejšiu techniku.

BRATISLAVA. Druhá verzia konceptu LF-LC, ktorý sa tento rok prvýkrát predstavil na medzinárodnom autosalóne v Detroite, je zahalená do plášťa s modrým lakovaním. Novinkou v LF-LC, prevzatá z projektu modelu LFA, je kombinovanie uhlíkových vláken a hliníkovej zliatiny s cieľom minimalizovať hmotnosť vozidla.

Pohonná sústava označovaná ako Advanced Lexus Hybrid Drive pozostáva z výkonného a hospodárneho spaľovacieho motora s Atkinsonovým cyklom, ktorému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul so zvýšeným výkonom.

Modul s akumulátormi je navrhnutý tak, aby poskytoval vyšší výkon pri menších rozmeroch akumulátora než v prípade modulov používaných v súčasných hybridných modeloch Lexus. Celkový výkon sústavy je 372 kW (500 k), čo je najviac zo všetkých hybridných vozidiel značky Lexus.

Exteriér kombinuje atraktívny vzhľad so svetlami prúdových lietadiel

Koncept naznačuje smerovanie budúcej produkcie značky, ktorá študuje, ako riešiť technickú konštrukciu a budúcu výrobu podobných vozidiel.

Celé vozidlo obopína sklenená strecha, ktorá využíva ľahký prečnievajúci stĺpik s nadväzujúcimi plochami skiel. Koncové svetlá - podľa slov automobilky, našli inšpiráciu vo forsáži prúdových lietadiel.

Integrované koncové a hmlové svetlá na zadnej časti vozidla vizuálne opakujú tvar „L“ a vedú k mohutnému zakončeniu výfuku v tvare štvoruholníka.

Športovosť mu nemožno uprieť, no technika prevažuje

Interiér konceptu LF-LC by mal byť protipólom chladných moderných technológií. Vodič je obklopený bočnými panelmi s veľkým vyhĺbením a vysokou zaoblenou konzolou. Výsledkom snahy konštruktérov o maximálne intuitívne ovládanie v koncepte LF-LC je združený ovládač Remote Touch s obrazovkou, vďaka ktorému môže vodič pohodlne používať ovládacie prvky bez toho, aby musel zmeniť polohu za volantom, alebo sklopiť zrak.

Údaje navigácie a ďalšie informácie sa zobrazujú na delenom LCD displeji s uhlopriečkou 12,3". Interakciu s vozidlom zaisťuje dotykový ovládací panel začlenený do hornej časti stredovej konzoly.

Rozhranie slúži na ovládanie audiosústavy, klimatizácie a navigácie. Nechýba klávesnica na dotykovej obrazovke pre zadávanie zložitejších pokynov. Viacvrstvové multifunkčné ukazovatele priamo pred vodičom spájajú analógové zobrazovanie s technológiou LCD.

Ľahké predné sedadlá sú inšpirované sedadlami pretekárskych vozidiel. Volant, tiež v tomto štýle, je obložený materiálom z ľahkých uhlíkových vláken a obsahuje ovládacie prvky a tlačidlo na spúšťanie motora.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 042
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 857
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 890
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 415
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 141
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 503
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 486
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 665
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 992
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 764

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

SVET

Rím hľadá potratových doktorov, cirkvi sa to nepáči

Talianski doktori odmietajú vykonávať interrupcie.

Neprehliadnite tiež

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.

Cestu pod Strečnom cez víkend uzavrú

Zákaz využívania cesty I/18 pod hradom Strečno platí i pre chodcov a cyklistov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop