V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje. Úspora technológie SkyActiv sa v motore so širokým spektrom výkonu nevie prejaviť, lebo motor láka jazdiť neúsporne.
BREZNO. Po benzínovej verzii absolvovala redakčný test naftová a zrejme v budúcnosti aj predávanejšia verzia. Bez ohľadu na typ motora pod kapotou je Mazda CX-5 vydarené auto s dobre prístupným batožinovým priestorom, množstvom praktických detailov a pohodlným nastupovaním dozadu. Niektoré plasty na neviditeľných miestach pri pedáloch a pod sedadlami by si zaslúžili viac pozornosti od výrobcu.
Radšej má cesty
Pri aute tejto kategórie by sme tiež čakali dôraznejšie pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa trakčnou kontrolou. Na pomery tejto kategórie má Mazda CX-5 výborné jazdné vlastnosti, presvedčivo zvláda rozbité cesty a robí šoférovi radosť. V testovanom aute sme vyskúšali aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ktoré funguje na úrovni BMW.
Mazda vyniká na cestách rôzneho charakteru ale traktorové zvážnice už vďaka dlhým previsom a cestnému pohonu 4WD prenecháva iným konkurentom. Inžinieri v Mazde zrejme kalkulujú s tým, kto a kde na autách tohto typu jazdí. nadštandardne sa im však podarilo dosiahnuť výbornú väzbu medzi vodičom a cestou od začiatku až po výjazd zo zákruty. Viac vo videu päťminútovke o Mazde CX-5.
Neláka jazdiť úsporne
Po skúsenosti s naftovou verziou ostávame v presvedčení, že benzín má väčšiu charizmu, je tichší v meste, o niečo ľahší a o dve tisíc eur lacnejší. Ak cena pri tomto SUV nehrá až takú dôležitú úlohu, môžete mať diesel s mohutnejším záťahom pri nízkych otáčkach, predsa nižšou spotrebou a to je všetko.
Dieselu však po osobnej skúsenosti nemôžeme uprieť výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok a lahodný chod vo vyšších rýchlostiach. V meste by mohol byť tichší. Pri letmom porovnaní s naftovou konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.
Koľko vydrží časticový filter si samozrejme nedovolíme odhadnúť, hoci pôjde o rozhodujúci faktor medzi naftovými motormi. Pokiaľ ide o spotrebu, ako zlatý stred sa nám javil priemer 6,6 litra. Dosiahli sme mimo mesta a mimo diaľnice aj 5,6 l/100km, lenže to už CX-5 nie je sama sebou.
Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD – základné údaje
Cena modelu od (eur) | 21.900 |
Cena naft. verzie od (eur) | 23.900 |
Cena verzie od (eur) | 28.400 |
Motor | 2.2 SkyActiv-D |
Objem (cm3) | 2191 |
Výkon (kW(k)) | 110 (150) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4500 |
Krútiaci moment (Nm) | 380 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 1800-2600 |
Priemerná spotreba (l/100km) | 5,2 |
Spotreba v teste (l/100km) | 6,9 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 9,4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 197 |
Prevodovka | manuálna |
Počet stupňov | 6 |
Pneumatiky | Yokohama Geolandar G98 |
Rozmer pneumatík | 225/65 R17 |
Brzdy vpredu | kotúčové |
Brzdy vzadu | kotúčové |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1605 |
Dĺžka (mm) | 4555 |
Rázvor náprav (mm) | 2700 |
Šírka (mm) | 1840 |
Výška (mm) | 1710 |
Svetlá výška podvozka (mm) | 210-215 |
Základný objem kufra (l) | 503-1620 |