Mazda CX-5 s dieselom poteší v zákrutách

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje.

(Zdroj: autor)

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje. Úspora technológie SkyActiv sa v motore so širokým spektrom výkonu nevie prejaviť, lebo motor láka jazdiť neúsporne.

BREZNO. Po benzínovej verzii absolvovala redakčný test naftová a zrejme v budúcnosti aj predávanejšia verzia. Bez ohľadu na typ motora pod kapotou je Mazda CX-5 vydarené auto s dobre prístupným batožinovým priestorom, množstvom praktických detailov a pohodlným nastupovaním dozadu. Niektoré plasty na neviditeľných miestach pri pedáloch a pod sedadlami by si zaslúžili viac pozornosti od výrobcu.

Radšej má cesty

Pri aute tejto kategórie by sme tiež čakali dôraznejšie pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa trakčnou kontrolou. Na pomery tejto kategórie má Mazda CX-5 výborné jazdné vlastnosti, presvedčivo zvláda rozbité cesty a robí šoférovi radosť. V testovanom aute sme vyskúšali aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ktoré funguje na úrovni BMW.

Mazda vyniká na cestách rôzneho charakteru ale traktorové zvážnice už vďaka dlhým previsom a cestnému pohonu 4WD prenecháva iným konkurentom. Inžinieri v Mazde zrejme kalkulujú s tým, kto a kde na autách tohto typu jazdí. nadštandardne sa im však podarilo dosiahnuť výbornú väzbu medzi vodičom a cestou od začiatku až po výjazd zo zákruty. Viac vo videu päťminútovke o Mazde CX-5.

Neláka jazdiť úsporne

Po skúsenosti s naftovou verziou ostávame v presvedčení, že benzín má väčšiu charizmu, je tichší v meste, o niečo ľahší a o dve tisíc eur lacnejší. Ak cena pri tomto SUV nehrá až takú dôležitú úlohu, môžete mať diesel s mohutnejším záťahom pri nízkych otáčkach, predsa nižšou spotrebou a to je všetko.

Dieselu však po osobnej skúsenosti nemôžeme uprieť výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok a lahodný chod vo vyšších rýchlostiach. V meste by mohol byť tichší. Pri letmom porovnaní s naftovou konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.

Koľko vydrží časticový filter si samozrejme nedovolíme odhadnúť, hoci pôjde o rozhodujúci faktor medzi naftovými motormi. Pokiaľ ide o spotrebu, ako zlatý stred sa nám javil priemer 6,6 litra. Dosiahli sme mimo mesta a mimo diaľnice aj 5,6 l/100km, lenže to už CX-5 nie je sama sebou.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD – základné údaje

Cena modelu od (eur) 21.900
Cena naft. verzie od (eur) 23.900
Cena verzie od (eur) 28.400
Motor 2.2 SkyActiv-D
Objem (cm3) 2191
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 380
Pri otáčkach (ot./min.) 1800-2600
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Yokohama Geolandar G98
Rozmer pneumatík 225/65 R17
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1605
Dĺžka (mm) 4555
Rázvor náprav (mm) 2700
Šírka (mm) 1840
Výška (mm) 1710
Svetlá výška podvozka (mm) 210-215
Základný objem kufra (l) 503-1620

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 637
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 530
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 496
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 995
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 872
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.