SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mazda CX-5 s dieselom poteší v zákrutách

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje.

(Zdroj: autor)

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje. Úspora technológie SkyActiv sa v motore so širokým spektrom výkonu nevie prejaviť, lebo motor láka jazdiť neúsporne.

BREZNO. Po benzínovej verzii absolvovala redakčný test naftová a zrejme v budúcnosti aj predávanejšia verzia. Bez ohľadu na typ motora pod kapotou je Mazda CX-5 vydarené auto s dobre prístupným batožinovým priestorom, množstvom praktických detailov a pohodlným nastupovaním dozadu. Niektoré plasty na neviditeľných miestach pri pedáloch a pod sedadlami by si zaslúžili viac pozornosti od výrobcu.

Radšej má cesty

Pri aute tejto kategórie by sme tiež čakali dôraznejšie pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa trakčnou kontrolou. Na pomery tejto kategórie má Mazda CX-5 výborné jazdné vlastnosti, presvedčivo zvláda rozbité cesty a robí šoférovi radosť. V testovanom aute sme vyskúšali aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ktoré funguje na úrovni BMW.

Mazda vyniká na cestách rôzneho charakteru ale traktorové zvážnice už vďaka dlhým previsom a cestnému pohonu 4WD prenecháva iným konkurentom. Inžinieri v Mazde zrejme kalkulujú s tým, kto a kde na autách tohto typu jazdí. nadštandardne sa im však podarilo dosiahnuť výbornú väzbu medzi vodičom a cestou od začiatku až po výjazd zo zákruty. Viac vo videu päťminútovke o Mazde CX-5.

Neláka jazdiť úsporne

Po skúsenosti s naftovou verziou ostávame v presvedčení, že benzín má väčšiu charizmu, je tichší v meste, o niečo ľahší a o dve tisíc eur lacnejší. Ak cena pri tomto SUV nehrá až takú dôležitú úlohu, môžete mať diesel s mohutnejším záťahom pri nízkych otáčkach, predsa nižšou spotrebou a to je všetko.

Dieselu však po osobnej skúsenosti nemôžeme uprieť výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok a lahodný chod vo vyšších rýchlostiach. V meste by mohol byť tichší. Pri letmom porovnaní s naftovou konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.

Koľko vydrží časticový filter si samozrejme nedovolíme odhadnúť, hoci pôjde o rozhodujúci faktor medzi naftovými motormi. Pokiaľ ide o spotrebu, ako zlatý stred sa nám javil priemer 6,6 litra. Dosiahli sme mimo mesta a mimo diaľnice aj 5,6 l/100km, lenže to už CX-5 nie je sama sebou.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD – základné údaje

Cena modelu od (eur) 21.900
Cena naft. verzie od (eur) 23.900
Cena verzie od (eur) 28.400
Motor 2.2 SkyActiv-D
Objem (cm3) 2191
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 380
Pri otáčkach (ot./min.) 1800-2600
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Yokohama Geolandar G98
Rozmer pneumatík 225/65 R17
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1605
Dĺžka (mm) 4555
Rázvor náprav (mm) 2700
Šírka (mm) 1840
Výška (mm) 1710
Svetlá výška podvozka (mm) 210-215
Základný objem kufra (l) 503-1620
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan