Mazda CX-5 s dieselom poteší v zákrutách

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje.

(Zdroj: autor)

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje. Úspora technológie SkyActiv sa v motore so širokým spektrom výkonu nevie prejaviť, lebo motor láka jazdiť neúsporne.

BREZNO. Po benzínovej verzii absolvovala redakčný test naftová a zrejme v budúcnosti aj predávanejšia verzia. Bez ohľadu na typ motora pod kapotou je Mazda CX-5 vydarené auto s dobre prístupným batožinovým priestorom, množstvom praktických detailov a pohodlným nastupovaním dozadu. Niektoré plasty na neviditeľných miestach pri pedáloch a pod sedadlami by si zaslúžili viac pozornosti od výrobcu.

Radšej má cesty

Pri aute tejto kategórie by sme tiež čakali dôraznejšie pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa trakčnou kontrolou. Na pomery tejto kategórie má Mazda CX-5 výborné jazdné vlastnosti, presvedčivo zvláda rozbité cesty a robí šoférovi radosť. V testovanom aute sme vyskúšali aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ktoré funguje na úrovni BMW.

Mazda vyniká na cestách rôzneho charakteru ale traktorové zvážnice už vďaka dlhým previsom a cestnému pohonu 4WD prenecháva iným konkurentom. Inžinieri v Mazde zrejme kalkulujú s tým, kto a kde na autách tohto typu jazdí. nadštandardne sa im však podarilo dosiahnuť výbornú väzbu medzi vodičom a cestou od začiatku až po výjazd zo zákruty. Viac vo videu päťminútovke o Mazde CX-5.

Neláka jazdiť úsporne

Po skúsenosti s naftovou verziou ostávame v presvedčení, že benzín má väčšiu charizmu, je tichší v meste, o niečo ľahší a o dve tisíc eur lacnejší. Ak cena pri tomto SUV nehrá až takú dôležitú úlohu, môžete mať diesel s mohutnejším záťahom pri nízkych otáčkach, predsa nižšou spotrebou a to je všetko.

Dieselu však po osobnej skúsenosti nemôžeme uprieť výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok a lahodný chod vo vyšších rýchlostiach. V meste by mohol byť tichší. Pri letmom porovnaní s naftovou konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.

Koľko vydrží časticový filter si samozrejme nedovolíme odhadnúť, hoci pôjde o rozhodujúci faktor medzi naftovými motormi. Pokiaľ ide o spotrebu, ako zlatý stred sa nám javil priemer 6,6 litra. Dosiahli sme mimo mesta a mimo diaľnice aj 5,6 l/100km, lenže to už CX-5 nie je sama sebou.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD – základné údaje

Cena modelu od (eur) 21.900
Cena naft. verzie od (eur) 23.900
Cena verzie od (eur) 28.400
Motor 2.2 SkyActiv-D
Objem (cm3) 2191
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 380
Pri otáčkach (ot./min.) 1800-2600
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Yokohama Geolandar G98
Rozmer pneumatík 225/65 R17
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1605
Dĺžka (mm) 4555
Rázvor náprav (mm) 2700
Šírka (mm) 1840
Výška (mm) 1710
Svetlá výška podvozka (mm) 210-215
Základný objem kufra (l) 503-1620

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 091
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 279
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 060
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 557
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 389
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 637

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.