Mazda CX-5 s dieselom poteší v zákrutách

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje.

(Zdroj: autor)

V päťminútovke odpovedáme na to, aká je Mazda CX-5 na dobrých aj zlých cestách. Terén jej nevonia ani s dieselom, no zákrutám kraľuje. Úspora technológie SkyActiv sa v motore so širokým spektrom výkonu nevie prejaviť, lebo motor láka jazdiť neúsporne.

BREZNO. Po benzínovej verzii absolvovala redakčný test naftová a zrejme v budúcnosti aj predávanejšia verzia. Bez ohľadu na typ motora pod kapotou je Mazda CX-5 vydarené auto s dobre prístupným batožinovým priestorom, množstvom praktických detailov a pohodlným nastupovaním dozadu. Niektoré plasty na neviditeľných miestach pri pedáloch a pod sedadlami by si zaslúžili viac pozornosti od výrobcu.

Radšej má cesty

Pri aute tejto kategórie by sme tiež čakali dôraznejšie pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa trakčnou kontrolou. Na pomery tejto kategórie má Mazda CX-5 výborné jazdné vlastnosti, presvedčivo zvláda rozbité cesty a robí šoférovi radosť. V testovanom aute sme vyskúšali aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ktoré funguje na úrovni BMW.

Mazda vyniká na cestách rôzneho charakteru ale traktorové zvážnice už vďaka dlhým previsom a cestnému pohonu 4WD prenecháva iným konkurentom. Inžinieri v Mazde zrejme kalkulujú s tým, kto a kde na autách tohto typu jazdí. nadštandardne sa im však podarilo dosiahnuť výbornú väzbu medzi vodičom a cestou od začiatku až po výjazd zo zákruty. Viac vo videu päťminútovke o Mazde CX-5.

Neláka jazdiť úsporne

Po skúsenosti s naftovou verziou ostávame v presvedčení, že benzín má väčšiu charizmu, je tichší v meste, o niečo ľahší a o dve tisíc eur lacnejší. Ak cena pri tomto SUV nehrá až takú dôležitú úlohu, môžete mať diesel s mohutnejším záťahom pri nízkych otáčkach, predsa nižšou spotrebou a to je všetko.

Dieselu však po osobnej skúsenosti nemôžeme uprieť výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok a lahodný chod vo vyšších rýchlostiach. V meste by mohol byť tichší. Pri letmom porovnaní s naftovou konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.

Koľko vydrží časticový filter si samozrejme nedovolíme odhadnúť, hoci pôjde o rozhodujúci faktor medzi naftovými motormi. Pokiaľ ide o spotrebu, ako zlatý stred sa nám javil priemer 6,6 litra. Dosiahli sme mimo mesta a mimo diaľnice aj 5,6 l/100km, lenže to už CX-5 nie je sama sebou.

Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD – základné údaje

Cena modelu od (eur) 21.900
Cena naft. verzie od (eur) 23.900
Cena verzie od (eur) 28.400
Motor 2.2 SkyActiv-D
Objem (cm3) 2191
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 380
Pri otáčkach (ot./min.) 1800-2600
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Yokohama Geolandar G98
Rozmer pneumatík 225/65 R17
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1605
Dĺžka (mm) 4555
Rázvor náprav (mm) 2700
Šírka (mm) 1840
Výška (mm) 1710
Svetlá výška podvozka (mm) 210-215
Základný objem kufra (l) 503-1620

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop