Pozrite sa, ako vyzerá náraz do stromu v rýchlosti 70 km/h

Mladí ľudia jazdia väčšinou v starších vozidlách bez moderného vybavenia. Návrat v noci z diskotéky tak môže mať tragické následky.

(Zdroj: youtube.com/ADAC)

Nemecký autoklub ADAC pravidelne na svojej webovej stránke uverejňuje rôzne testy a simulácie nehôd. Zamerali sa aj na takzvané „diskonehody“. Ide o nehody mladých ľudí, ktorí sa cez víkend vracajú neskoro v noci domov. Pri teste simulovali typickú diskonehodu: čelný náraz do stromu v rýchlosti 70 km/h.

Čo sa deje v interiéri vozidla pri takejto nehode? Airbag exploduje, priestor pre nohy sa silne zdemoluje, pasažieri do seba narážajú, hlava nepripútaného je zaťažená nad kritickú hranicu – hrozí vážne zranenie alebo smrť.

V roku 2011 zomrelo podľa Spolkového štatistického úradu 522 mladých ľudí (medzi 18 a 24) pri dopravných nehodách. Mladí vodiči majú zväčša staršie vozidlá bez moderných bezpečnostných systémov. Často sa stáva, že zídu z cesty pre stratu kontroly nad vozidlom. Nepripútaných je medzi 18- až 24-ročnými vodičmi je v porovnaní s ostatnými až dvojnásobok.

Počet usmrtených mladých ľudí môže podľa ADAC výrazne znížiť napríklad elektronický stabilizačný program - ESP. Ak sa však šofér bude rútiť príliš rýchlo do zákruty, ani ESP mu nepomôže. Preto je podľa autoklubu nutné aj komplexné školenie pre začínajúcich vodičov.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.