Renault Mégane dostal výborný benzínový motor

Omladený Mégane trochu zdražel, opeknel a pribudli mu nové výbavy a interiérové dekory. Našu pozornosť však pritiahol nový motor 1,2 TCe.

Kozmetické úpravy na Megane modelového roku 2012/2013 sú najmenej podstatné. Dôležité sú nové motory, ktoré sa automobilke podarili.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Zvyčajne sú testy faceliftovaných automobilov slohovou opisnou prácou o tom, ktorá krivka sa ako zmenila, a prečo nové svetlá vyzerajú oveľa modernejšie než tie, ktoré boli moderné pred troma rokmi. Test faceliftu Méganu, alebo ako to trefnejšie nazývajú v Renaulte modelový rok 2012, by sa ale takto napísať nedal.

Na Mégane sa po dizajnovej stránke totiž nezmenilo skoro nič. Pribudli iba nejaké tie LED diódy denného svietenia vo vyšších výbavách, iný nárazník či ďalšie vzory čalúnenia. V interiéri sú nové prvky výbavy, ktoré ste v Mégane predtým nenašli. Až na pár detailov vyzerá a jazdí rovnako. Čo sa teda vlastne zmenilo?

Dva nové motory

Najzásadnejšou novinkou sú pre Mégane dva nové motory. Vznetové reprezentuje z modelu Scénic známy 1,6 dCi 130 a zážihové novinka 1,2 TCe 115, ktorú sme mali aj v našom testovanom aute.

V interiéri sa nám nepáčila iba navigácia. Zastaralá grafika a ovládanie s obrovským množstvom tlačidiel naokolo by si už zaslúžili zmenu.

Hoci Renault už v ponuke predtým jeden preplňovaný agregát podobnej kubatúry a rovnakého označenia mal, tento motor s ním nemá prakticky nič spoločné a je to od základu prepracovaná poháňacia jednotka. Jej úlohou je v ponuke postupne nahradiť dosluhujúci motor 1,6 16V.

Novinka využíva množstvo trikov na zlepšenie výkonu a spotreby, ako je napríklad priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, olejové čerpadlo s variabilným prietokom podľa zaťaženia motora, rozvodová reťaz s hydraulickým napínačom a plášte piestov potiahnuté grafitom pre zníženie trenia, či všadeprítomný systém stop-štart.

Výsledkom by mala byť až o štvrtinu nižšia spotreba pri ešte lepších výkonnostných parametroch. Ak by to bola pravda, návratnosť investície do modernejšieho motora by mala byť už po približne 50000 kilometroch, vzhľadom k rozdielu 1200 eur v cene a papierovej spotrebe o 1,6 litra paliva na 100 kilometrov nižšej.

Tichý a úsporný

Motor začína chytať dych už od veľmi nízkych otáčok a plynulo, takmer atmosféricky bez výraznejšej výkonnostnej špičky ťahá až do 6500 otáčok. Pocit z výkonov spočiatku veľmi nezodpovedá papierovým hodnotám, no je to iba klam ekologického nastavenia reakcií motora na povely plynového pedálu.

Výbava BOSE so sebou prináša aj veľmi kvalitnú audiosústavu rovnomennej značky. Tichý motor jej umožňuje veľmi dobre vyniknúť.

Vďaka tomu dokážu aj ľudia s ťažšími nohami jazdiť s prijateľnejšou spotrebou. Až zahodenie všetkých zábran a stlačenie plynu bližšie ku koncu jeho dráhy odhalí potenciál tohto motora.

V šprinte síce papierovo aj napriek lepším parametrom zaostáva za 110 koňovou jednašestkou, no v reálnom svete sa zdá novinka citeľne pružnejšia najmä v spodnom spektre otáčok. Kde má ale 1,2 TCe naozaj navrch, je hlučnosť a spotreba.

Pri bežnom jazdení je motor až elektricky tichý, viete o ňom iba pri vyšších otáčkach. Najviac nás ale potešil jeho striedmy apetít. V tejto oblasti dostáva 1,6 16V asi najväčší knokaut. Zatiaľ čo dosluhujúceho veterána dostane pod 6,5 litra iba ozajstný majster úspornej jazdy, s 1,2 TCe nie je problém jazdiť s kombinovanou spotrebou pod 6 litrov.

Cesta do práce môže skončiť aj takouto zaujímavou spotrebou. Nie je veľkým problémom jazdiť so spotrebou do 6 litrov na 100 kilometrov, takže vďaka 60 litrovej nádrži je teoretický dojazd 1000 kilometrov.

Mesto zvládnete pri troche snahy do 6,5 litra na 100 kilometrov, mimo mesta jazdíte poľahky za 5,5 litrov a na diaľnici iba tesne prekročíte hranicu 6 litrov. Veľkí snaživci sa dokonca dokážu priblížiť aj deklarovanej kombinovanej spotrebe okolo 5 litrov na 100 kilometrov.

Zladený celok

Náš názor na zvyšok auta nevynecháme. Podvozok je príjemne komfortný, na nerovnostiach nebúcha a neodskakuje. Jestvujú síce aj záživnejšie autá na jazdenie, no Mégane by rozhodne nemal svojím jazdným prejavom nikoho uraziť.

Tichý motor vhodne dopĺňa v bohatej testovanej výbave BOSE aj výborná audiosústava rovnakého mena. Ani pri vyšších úrovniach hlasitosti vnútri nič nedrnčalo, čo nebýva pravidlom ani pri nemeckej konkurencii. Celkovo je interiér veľmi príjemným miestom na trávenie času, ocenili by sme ale, keby spolu s motorom 1,6 16V pomaly odišla do dôchodku aj zastaralá navigácia TomTom.

Panoramatická strecha oberá cestujúcich o cenné miesto nad hlavou. Vpredu je to síce bez problémov, no vzadu jej prítomnosť vyšší ľudia veľmi neocenia.

Reanult Mégane 1,2 TCe

Cena modelu od (eur) 9.990
Cena test. verzie BOSE od (eur) 15.590
Cena test. auta (eur) 19.390
Motor 1,2 TCe
Objem (cm3) 1198
Výkon (kW(k)) 85 (115)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 190
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Priemerná spotreba (l/100km) 5,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1205
Dĺžka (mm) 4302
Rázvor náprav (mm) 2641
Šírka (mm) 1808
Výška (mm) 1471
Základný objem kufra (l) 372

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 657
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 256
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 145
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 058
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 948
  6. Kam do tepla v januári? 1 773
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 359
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 155
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 071
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 908

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.