Renault Mégane dostal výborný benzínový motor

Omladený Mégane trochu zdražel, opeknel a pribudli mu nové výbavy a interiérové dekory. Našu pozornosť však pritiahol nový motor 1,2 TCe.

Kozmetické úpravy na Megane modelového roku 2012/2013 sú najmenej podstatné. Dôležité sú nové motory, ktoré sa automobilke podarili.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Zvyčajne sú testy faceliftovaných automobilov slohovou opisnou prácou o tom, ktorá krivka sa ako zmenila, a prečo nové svetlá vyzerajú oveľa modernejšie než tie, ktoré boli moderné pred troma rokmi. Test faceliftu Méganu, alebo ako to trefnejšie nazývajú v Renaulte modelový rok 2012, by sa ale takto napísať nedal.

Na Mégane sa po dizajnovej stránke totiž nezmenilo skoro nič. Pribudli iba nejaké tie LED diódy denného svietenia vo vyšších výbavách, iný nárazník či ďalšie vzory čalúnenia. V interiéri sú nové prvky výbavy, ktoré ste v Mégane predtým nenašli. Až na pár detailov vyzerá a jazdí rovnako. Čo sa teda vlastne zmenilo?

Dva nové motory

Najzásadnejšou novinkou sú pre Mégane dva nové motory. Vznetové reprezentuje z modelu Scénic známy 1,6 dCi 130 a zážihové novinka 1,2 TCe 115, ktorú sme mali aj v našom testovanom aute.

V interiéri sa nám nepáčila iba navigácia. Zastaralá grafika a ovládanie s obrovským množstvom tlačidiel naokolo by si už zaslúžili zmenu.

Hoci Renault už v ponuke predtým jeden preplňovaný agregát podobnej kubatúry a rovnakého označenia mal, tento motor s ním nemá prakticky nič spoločné a je to od základu prepracovaná poháňacia jednotka. Jej úlohou je v ponuke postupne nahradiť dosluhujúci motor 1,6 16V.

Novinka využíva množstvo trikov na zlepšenie výkonu a spotreby, ako je napríklad priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, olejové čerpadlo s variabilným prietokom podľa zaťaženia motora, rozvodová reťaz s hydraulickým napínačom a plášte piestov potiahnuté grafitom pre zníženie trenia, či všadeprítomný systém stop-štart.

Výsledkom by mala byť až o štvrtinu nižšia spotreba pri ešte lepších výkonnostných parametroch. Ak by to bola pravda, návratnosť investície do modernejšieho motora by mala byť už po približne 50000 kilometroch, vzhľadom k rozdielu 1200 eur v cene a papierovej spotrebe o 1,6 litra paliva na 100 kilometrov nižšej.

Tichý a úsporný

Motor začína chytať dych už od veľmi nízkych otáčok a plynulo, takmer atmosféricky bez výraznejšej výkonnostnej špičky ťahá až do 6500 otáčok. Pocit z výkonov spočiatku veľmi nezodpovedá papierovým hodnotám, no je to iba klam ekologického nastavenia reakcií motora na povely plynového pedálu.

Výbava BOSE so sebou prináša aj veľmi kvalitnú audiosústavu rovnomennej značky. Tichý motor jej umožňuje veľmi dobre vyniknúť.

Vďaka tomu dokážu aj ľudia s ťažšími nohami jazdiť s prijateľnejšou spotrebou. Až zahodenie všetkých zábran a stlačenie plynu bližšie ku koncu jeho dráhy odhalí potenciál tohto motora.

V šprinte síce papierovo aj napriek lepším parametrom zaostáva za 110 koňovou jednašestkou, no v reálnom svete sa zdá novinka citeľne pružnejšia najmä v spodnom spektre otáčok. Kde má ale 1,2 TCe naozaj navrch, je hlučnosť a spotreba.

Pri bežnom jazdení je motor až elektricky tichý, viete o ňom iba pri vyšších otáčkach. Najviac nás ale potešil jeho striedmy apetít. V tejto oblasti dostáva 1,6 16V asi najväčší knokaut. Zatiaľ čo dosluhujúceho veterána dostane pod 6,5 litra iba ozajstný majster úspornej jazdy, s 1,2 TCe nie je problém jazdiť s kombinovanou spotrebou pod 6 litrov.

Cesta do práce môže skončiť aj takouto zaujímavou spotrebou. Nie je veľkým problémom jazdiť so spotrebou do 6 litrov na 100 kilometrov, takže vďaka 60 litrovej nádrži je teoretický dojazd 1000 kilometrov.

Mesto zvládnete pri troche snahy do 6,5 litra na 100 kilometrov, mimo mesta jazdíte poľahky za 5,5 litrov a na diaľnici iba tesne prekročíte hranicu 6 litrov. Veľkí snaživci sa dokonca dokážu priblížiť aj deklarovanej kombinovanej spotrebe okolo 5 litrov na 100 kilometrov.

Zladený celok

Náš názor na zvyšok auta nevynecháme. Podvozok je príjemne komfortný, na nerovnostiach nebúcha a neodskakuje. Jestvujú síce aj záživnejšie autá na jazdenie, no Mégane by rozhodne nemal svojím jazdným prejavom nikoho uraziť.

Tichý motor vhodne dopĺňa v bohatej testovanej výbave BOSE aj výborná audiosústava rovnakého mena. Ani pri vyšších úrovniach hlasitosti vnútri nič nedrnčalo, čo nebýva pravidlom ani pri nemeckej konkurencii. Celkovo je interiér veľmi príjemným miestom na trávenie času, ocenili by sme ale, keby spolu s motorom 1,6 16V pomaly odišla do dôchodku aj zastaralá navigácia TomTom.

Panoramatická strecha oberá cestujúcich o cenné miesto nad hlavou. Vpredu je to síce bez problémov, no vzadu jej prítomnosť vyšší ľudia veľmi neocenia.

Reanult Mégane 1,2 TCe

Cena modelu od (eur) 9.990
Cena test. verzie BOSE od (eur) 15.590
Cena test. auta (eur) 19.390
Motor 1,2 TCe
Objem (cm3) 1198
Výkon (kW(k)) 85 (115)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500
Krútiaci moment (Nm) 190
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Priemerná spotreba (l/100km) 5,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1205
Dĺžka (mm) 4302
Rázvor náprav (mm) 2641
Šírka (mm) 1808
Výška (mm) 1471
Základný objem kufra (l) 372

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 645
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 851
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 254
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 282
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 125
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 057
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 492
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 480
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 681

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

DOMOV

Odhalený sériový vrah patrí k najbrutálnejším

Muža zatiaľ obvinili, že týral svojho syna, no obvinenia by mali rozšíriť.

EKONOMIKA

Podmienky na získanie hypotéky sa opäť pritvrdili

Banky musia pri schvaľovaní hypotéky viac skúmať finančnú situáciu klientov.

KOMENTÁRE

Ak by chceli na vede kradnúť, neurobili by to inak

Asi treba nanovo postaviť aparát, ktorý u nás o vede a výskume rozhoduje.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.