Znie to ako Sci-Fi, no pri dnešných bezpečnostných systémoch nie nereálne.
BRATISLAVA. Automobilka Volvo potvrdila, že nový systém proti kolízii v nízkych rýchlostiach sa dostane do predaja v roku 2014. Nový systém umožňuje vozidlu automaticky nasledovať automobil pre ním a to až do rýchlosti 50 km/h.
Volvo označuje tento systém ako pomocníka v dopravnej zápche (traffic jam assistance system). Aktivuje ho vodič stlačením tlačidla v aute. Následne systém ovláda riadenie, brzdy a motor. Firma dúfa, že tento - z ich pohľadu bezpečnostný prvok, pomôže znížiť nehody v nízkych rýchlostiach, ktoré zavinili vodiči svojou nepozornosťou v pomalej premávke.
Rýchla pomoc na zápchu v meste
„Zápchový asistent“ je evolúciou a zlúčením súčasných systémov (adaptívny tempomat a systém pre sledovanie neželaného opustenie jazdného pruhu), ktoré boli uvedené vo V40.
„Automobil nasleduje vozidlo pred ním v tom istom pruhu. No na ťahu je vždy vodič, ktorý môže kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom.“ Povedal Peter Martens, hlavný viceprezident pre výskum a vývoj spoločnosti Volvo Cars.
V súčasnej dobe funguje systém len pri nízkych rýchlostiach, no predstavitelia automobilky tvrdia, že ak sa systém osvedčí a ľudia si na neho zvyknú, môže byť rýchlosť automatického ovládania vozidla zvýšená.
"Low speed" nie je žiadna výzva
Nízke - mestské rýchlosti sú pre automobilku Volvo druhou technológiou pre autonómne riadenie vozidiel. Pred niekoľkými týždňami totiž Volvo prezentovalo projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), zameraný na sledovanie a autonómne správanie vozidiel na diaľniciach a to až do rýchlosti 90 km/h. (prvé čo nám napadlo, bola scéna z filmu Ja robot s vozidlom Audi)
Nový „zápchový asistent“ by mal byť do reálnej prevádzky uvedený v rámci projektu SPA (Scalable Product Architecture) v roku 2014. Automobil, ktorý by ním mohol disponovať ako prvý, by mal byť nástupca súčasného modelu Volvo XC90.