Vozidlá Volvo bude v meste šoférovať automat

Automobilka Volvo usilovne pracuje na systéme, vďaka ktorému bude automobil plne automaticky nasledovať vozidlo pred sebou v rovnakom pruhu.

Pomôže nový asistenčný "bezpečnostný" systém vodičom, alebo budeme opäť o čosi viac nepozorní?(Zdroj: Volvo)

Znie to ako Sci-Fi, no pri dnešných bezpečnostných systémoch nie nereálne.

BRATISLAVA. Automobilka Volvo potvrdila, že nový systém proti kolízii v nízkych rýchlostiach sa dostane do predaja v roku 2014. Nový systém umožňuje vozidlu automaticky nasledovať automobil pre ním a to až do rýchlosti 50 km/h.

Volvo označuje tento systém ako pomocníka v dopravnej zápche (traffic jam assistance system). Aktivuje ho vodič stlačením tlačidla v aute. Následne systém ovláda riadenie, brzdy a motor. Firma dúfa, že tento - z ich pohľadu bezpečnostný prvok, pomôže znížiť nehody v nízkych rýchlostiach, ktoré zavinili vodiči svojou nepozornosťou v pomalej premávke.

Rýchla pomoc na zápchu v meste

„Zápchový asistent“ je evolúciou a zlúčením súčasných systémov (adaptívny tempomat a systém pre sledovanie neželaného opustenie jazdného pruhu), ktoré boli uvedené vo V40.

„Automobil nasleduje vozidlo pred ním v tom istom pruhu. No na ťahu je vždy vodič, ktorý môže kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom.“ Povedal Peter Martens, hlavný viceprezident pre výskum a vývoj spoločnosti Volvo Cars.

V súčasnej dobe funguje systém len pri nízkych rýchlostiach, no predstavitelia automobilky tvrdia, že ak sa systém osvedčí a ľudia si na neho zvyknú, môže byť rýchlosť automatického ovládania vozidla zvýšená.

"Low speed" nie je žiadna výzva

Nízke - mestské rýchlosti sú pre automobilku Volvo druhou technológiou pre autonómne riadenie vozidiel. Pred niekoľkými týždňami totiž Volvo prezentovalo projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), zameraný na sledovanie a autonómne správanie vozidiel na diaľniciach a to až do rýchlosti 90 km/h. (prvé čo nám napadlo, bola scéna z filmu Ja robot s vozidlom Audi)

Nový „zápchový asistent“ by mal byť do reálnej prevádzky uvedený v rámci projektu SPA (Scalable Product Architecture) v roku 2014. Automobil, ktorý by ním mohol disponovať ako prvý, by mal byť nástupca súčasného modelu Volvo XC90.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.