SME

Volkswagen predstavil koncept malého SUV, aj pre Škodu

Na modifikovanej platforme Volkswagenu up! vzniknú pravdepodobne hneď tri malé SUV z dielní Škoda, Seat a VW.

V prípade pozitívnych reakcií na koncept mini SUV, by sa mohol Taigun objaviť v portfóliu VW, Škody i Seatu.V prípade pozitívnych reakcií na koncept mini SUV, by sa mohol Taigun objaviť v portfóliu VW, Škody i Seatu. (Zdroj: VW)

Automobilka nafúkla malý up!, zvýšila ho a premiešala písmenká v názve Tiguan.

BRATISLAVA. Volkswagen svoj nový zvýšený mestský výtvor nazval Taigun. Nie je to preklep – názov je anagramom mena Tiguan. Automobilka si myslí, že hlavným potenciálom pre nové vozidlo je Južná Amerika, no v prípade jeho výroby by sa malo predávať po celom svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Platformu na ktorej stojí up! (Škoa Citigo a Seat Mii) predĺžili o 319 mm, rozšírili o 83 mm a o 81 mm zvýšili. Zároveň profituje z dlhšieho rázvoru o 50 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Litrový motor je v móde

Poháňacou jednotkou pre Taigun koncept sa stal slušne dopovaný jednolitrový motor, odvodený z konceptu up! GT. Turbodúchadlo a priame vstrekovanie paliva pomôžu malému motoru dosiahnuť výkon 80 kW (109 k) a 175 Nm krútiaceho momentu.

Výkon je odovzdaný na prednú nápravu cez šesťstupňovú prevodovku. Hmotnosť malého mestského SUV začína na 985 kg, čo je o 40 kg viac ako váži základný up!. Zaujímavé je zrýchlenie na hodnote 9,2 sekundy s najvyššou rýchlosťou 185 km/h.

Automobilka by rada upozornila, že sa malé SUV snaží podobať na VW up!. My si však nemôže nevšimnúť podobnosť s Daciou Duster. Je to taký zlepenec Tiguanu, Touaregu a Dustera.

Vnútro automobilu ponúkne miesto pre piatich pasažierov a 280 litrov batožiny. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 987 litrov, čo je len o pár litrov viac ako má VW Polo. Interiér vozidla prinesie „inovatívne prvky“, napr.: ovládanie teploty vzduchu vo vozidle zakomponované do výduchov ventilácie, alebo trojicu „budíkov“ zobrazujúcu aj plniaci tlak turbodúchadla na hornej časti palubnej dosky.

SkryťVypnúť reklamu

Do výroby pôjde len po pozitívnych reakciách

„Počkáme a uvidíme aká bude reakcia na vozidlo. Ak bude pozitívna, vývoj môže trvať dva a pol roka, kým sa dostane do výroby.“ vysvetlil vedúci vývoja produktov VW, Dr. Ulrich Hackenber.

Princíp zdieľania platformy by mal byť zachovaný aj pri malom SUV Taigun a tak by sme sa mohli dočkať aj napuchnutého modelu Škoda CitiGo i Seat Mii.

Aby bolo dielo dokonalé, radi by sme pridali aj my náš anagram, primiešaním písmena „h“ – Thaigun...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 243
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 269
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 931
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 401
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 118
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 182
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  5. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  6. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  7. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  8. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu