SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Renault Clio ukázalo láskavú cenu

Štvrtá generácia ťažiskového modelu značky Renault vstúpila na náš trh s cenou výrazne pod desať tisíc eur. Bočné airbagy majú nahradiť aj hlavové.

Farby a personalizácia majú byť lákadlom. Dôležitá je však ľahká konštrukcia, úsporné motory a dobrá cenaFarby a personalizácia majú byť lákadlom. Dôležitá je však ľahká konštrukcia, úsporné motory a dobrá cena (Zdroj: Renault)

Štvrtá generácia ťažiskového modelu značky Renault vstúpila na náš trh tradične s tromi výbavami, navigáciou už v druhej úrovni a cenou výrazne pod desať tisíc eur. Bočné airbagy majú nahradiť aj hlavové.

BRATISLAVA. Renault uviedol základnú päťdverovú verziu Clia, ktoré má byť podľa novej filozofie značky synonymom lásky v živote človeka. Tvorca novej identity Renaultu, dizajnér Laurens van den Acker si zobral do hlavy, že jednotlivé modely s kosoštvorcom na kapote budú predstavovať osobitné obdobia v živote človeka a na Clio pripadlo obdobie lásky a zaľúbenosti.

To je zrejme dôvod širokej ponuky lakov karosérií ale tiež dielcov interiéru v mnohých farbách. Až pri prvom teste uvidíme, či v nás jazda zanechá motýlí trepot v podbrušku, navyše na verziu R.S. musíme počkať do jari budúceho roka.

Teraz prichádza Clio pochopiteľne väčšie s dlhším rázvorom ale nižším ťažiskom a širším rozchodom kolies. Malý Renault uviedli s podobnou filozofiou predaja a celou paletou doplnkov ako Fiat 500. Systému sa museli prispôsobiť aj predajcovia značky a Cliu urobiť čestné miesto v predajni.

Tradične tri výbavy

Automobilka síce rozšírila ponuku všemožných príplatkových prvkov, avšak v základnom členení ostala pri troch výbavách Authentique, Expression a Dynamique. Základná obsahuje všetky štandardné bezpečnostné prvky aktívnej a v podstate tiež pasívnej bezpečnosti, čiže verzia za 9190 eur má okrem päťdverovej karosérie štvorvalec 1,2 16V (54 kW), ABS, ESP, štyri airbagy, kartu keyless drive, palubný počítač, tempomat, denné LED svetlá, výškovo aj pozdĺžne nastavovateľný volant a vypínač airbagu spolujazdca.

Za manuálnu klimatizáciu, ktorá je v cene druhej výbavy, sa dopláca 800 eur a za navigáciu s multimediálnym systémom (tiež v cene výbavy Expression) je príplatok 600 eur. Rozdiel v cene výbav je menší, pretože Expression stojí s rovnakým motorom 1,2 16V 10 390 eur.

Nakoľko je nové Clio aj rozmerovo väčšie s dlhším rázvorom a ľahšie o 80 až 100 kilogramov ako predchodca, ceny považujeme za konkurencieschopné. Napríklad najlacnejší diesel 1,5 dCi (55 kW) stojí vo výbave Authentique 11 590 eur.

Pôjde na tri valce

Základný najlacnejší model poháňa štvorvalec avšak zatiaľ vrcholnou benzínovou verziou bude trojvalec s turbodúchadlom. Úplne nový motor 0,9 TCe má tri valce, prepĺňanie malým turbom, objem 0,9 litra a výkon 66 kW. Z malého objemu dáva krútiaci moment 135 Nm pri 2500 otáčkach a dokáže rozbehnúť Clio najrýchlejšie so všetkých teraz dostupných motorov.

Výrobca sľubuje spotrebu výrazne pod 5 litrov benzínu na 100 kilometrov (4,5 l/100km), čiže v praxi sa možno bude dať päťlitrová hranica podliezť. Pochopiteľne najsilnejší trojvalcový motor nie je k dispozícii so základnou výbavou, akurát je o 2400 eur lacnejší ako porovnateľný diesel s rovnakým výkonom vo výbave Expression.

Zatiaľ všetky manuálne prevodovky k trom základným motorom majú 5 stupňov, predné brzdy sú pochopiteľne kotúčové a zadné vďaka nízkej hmotnosti v každej verzii bubnové. Ďalšie motory a dvojspojková automatická prevodovka pribudnú v ponuke neskôr.

Renault Clio - základné parametre motorov

verzia 1,2 16V 0,9 TCe S&S 1,5 dCi 1,5dCi S&S
palivo benzín benzín nafta nafta
objem(cm3) 1149 898 1461 1461
výkon (kW(k)) 55(75) 66 (90) 55/75 66 (90)
krútiaci moment (Nm) 107 135 200 220
emisná norma EURO 5 EURO 5 EURO 5 EURO 5
prevodovka man. man. man. man
počet stupňov 5 5 5 5
zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15,4 12,2 14,3 11,7
spotreba v meste(l/100km) 7,0 5,6 4,3 4,1
spotreba mimo mesta(l/100km) 4,7 3,9 3,2 3,3
spotreba priemer (l/100km) 5,5 4,5 3,6 3,6
prevádzková hmotnosť s vodičom(kg) 1055 1084 1146 1146

Navigácia v druhom stupni

Nové Clio udiera na konkurentov aj multimediálnou výbavou a navigáciou s dotykovým displejom. V druhom stupni vybavenia Expression ponúka už systém Media Nav s prehľadným sedempalcovým displejom a navigáciou Nav N Go. Priamo vedľa displeja je USB vstup na externú pamäť alebo na komunikáciu s mobilným telefónom.

Clio tiež prichádza s basreflexovým typom ozvučnice reproduktorov v predných dverách. Systém dokáže prehrávať hudbu priamo z telefónu aj cez rozhranie Bluetooth.

Renault Clio - základné rozmery

dĺžka(mm) 4062
výška (mm) 1448
šírka (mm) 1732
šírka so zrkadlami (mm) 1945
rázvor (mm) 2589
rozchod vpredu (mm) 1506
rozchod vzadu (mm) 1506
predný previs (mm) 851
zadný previs (mm) 622
svetlá výška podvozka (mm) 120
objem bat. priestoru (l) 300

Clio bude ako hračka

Renault pri budovaní koncepcie nového Clia zohľadnil sklon dnešného človeka k zábave a hračkám pre dospelých. Napríklad predajcovia budú zákazníka obsluhovať s iPadom v ruke, aby ukázali všetky možnosti konfigurácie interiéru a exteriéru.

Clio má napríklad päť exteriérových balíkov dekorov, tri rôzne grafiky strechy, niekoľko rôznych súprav 16 a17 palcových diskov, sedem interiérových balíkov pre farebné odlíšenie jednotlivých častí. Čiže auto na objednávku môže vyzerať aj v tejto triede veľmi individuálne.

Okrem troch výbav budú na výber tri štýly individualizácie Elegant, Sport a Trendy. Hrať sa s výberom auta môže byť pôsobivé, avšak nevedno, či zákazníci, ktorí si hľadajú auto pod 10000 eur riešia nejaký iPad alebo majú náladu na tieto hry.

Clio má predstavovať to najkrajšie obdobie mladosti človeka zaľúbeného po uši, lenže druhá vec je, že nielen o mladých je svet a zaľúbení takéto autá nekupujú.

Clio vyzerá veľmi slušne, má výbornú cenu, zaujímavý a skoro bezkonkurenčný druhý stupeň výbavy, ale myslíme si, že je jedno či príde predajca k zákazníkovi s tabletom alebo s papierom v ruke. Zvlášť dnes potrebuje motorista úctivý nehraný prístup, kvalitný servis a auto s nízkymi prevádzkovými nákladmi.

ico

Renault Clio - história

Tri generácie modelu Clio majú za sebou úspešnú históriu. Najlepšie sa predávala druhá, prvá priniesla revolúciu v triede klimatizáciou a diaľkovým zamykaním.

V roku 1990 prišlo na trh prvé Clio, ktoré malo pokračovať v úspechoch svetoznámeho modelu Renault 5. Prvé Clio s priestranným interiérom a dĺžkou 3,71 metra bolo na svoju dobu pomerne netradične tvarované a pokrokové auto. V priebehu osem rokov prišiel Renault s mnohými inováciami vrátane elektrickej verzie. Do bežných modelov zabudoval diaľkové ovládanie zamykania, klimatizáciu a ovládanie autorádia pri volante. Prvá generácia skončila v roku 1998 so 4 miliónmi predaných kusov na konte.

Jedenásť miliónov

V tom čase ju vystriedala druhá oblá generácia, ktorú výrobca orientoval najmä na bezpečnosť. V základe malo ABS a čelné airbagy. Podobne ako prvá generácia aj druhá fáza prišla so športovými verziami. Veľmi obľúbenú verziu 2,0 16V (178k) doplnil dodnes neprekonaný exot Clio V6 s 230 koňovým šesťvalcom za prednými sedadlami. Tretia generácia už prišla v časoch keď v B segmente nastúpili desiatky modelov, a tak trojka už nedosiahla na päťmiliónové predaje druhej generácie. Celkovo sa za 22 rokov predalo 11 miliónov áut s označením Clio.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 463
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 347
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 300
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 833
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 233
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 809
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 405
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 675
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marian Nanias: Jadrová energia – Neutrónmi do handry z kozmickej lode.
  2. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  3. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  4. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  6. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  8. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 344
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 10 246
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 112
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 055
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 890
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 789
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 173
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 746
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu