SME
Nedeľa, 24. september, 2023 | Meniny má Ľuboš, Ľubor
reklama

Renault Clio ukázalo láskavú cenu

Štvrtá generácia ťažiskového modelu značky Renault vstúpila na náš trh s cenou výrazne pod desať tisíc eur. Bočné airbagy majú nahradiť aj hlavové.

Farby a personalizácia majú byť lákadlom. Dôležitá je však ľahká konštrukcia, úsporné motory a dobrá cenaFarby a personalizácia majú byť lákadlom. Dôležitá je však ľahká konštrukcia, úsporné motory a dobrá cena (Zdroj: Renault)

Štvrtá generácia ťažiskového modelu značky Renault vstúpila na náš trh tradične s tromi výbavami, navigáciou už v druhej úrovni a cenou výrazne pod desať tisíc eur. Bočné airbagy majú nahradiť aj hlavové.

BRATISLAVA. Renault uviedol základnú päťdverovú verziu Clia, ktoré má byť podľa novej filozofie značky synonymom lásky v živote človeka. Tvorca novej identity Renaultu, dizajnér Laurens van den Acker si zobral do hlavy, že jednotlivé modely s kosoštvorcom na kapote budú predstavovať osobitné obdobia v živote človeka a na Clio pripadlo obdobie lásky a zaľúbenosti.

To je zrejme dôvod širokej ponuky lakov karosérií ale tiež dielcov interiéru v mnohých farbách. Až pri prvom teste uvidíme, či v nás jazda zanechá motýlí trepot v podbrušku, navyše na verziu R.S. musíme počkať do jari budúceho roka.

Teraz prichádza Clio pochopiteľne väčšie s dlhším rázvorom ale nižším ťažiskom a širším rozchodom kolies. Malý Renault uviedli s podobnou filozofiou predaja a celou paletou doplnkov ako Fiat 500. Systému sa museli prispôsobiť aj predajcovia značky a Cliu urobiť čestné miesto v predajni.

Tradične tri výbavy

Automobilka síce rozšírila ponuku všemožných príplatkových prvkov, avšak v základnom členení ostala pri troch výbavách Authentique, Expression a Dynamique. Základná obsahuje všetky štandardné bezpečnostné prvky aktívnej a v podstate tiež pasívnej bezpečnosti, čiže verzia za 9190 eur má okrem päťdverovej karosérie štvorvalec 1,2 16V (54 kW), ABS, ESP, štyri airbagy, kartu keyless drive, palubný počítač, tempomat, denné LED svetlá, výškovo aj pozdĺžne nastavovateľný volant a vypínač airbagu spolujazdca.

Za manuálnu klimatizáciu, ktorá je v cene druhej výbavy, sa dopláca 800 eur a za navigáciu s multimediálnym systémom (tiež v cene výbavy Expression) je príplatok 600 eur. Rozdiel v cene výbav je menší, pretože Expression stojí s rovnakým motorom 1,2 16V 10 390 eur.

Nakoľko je nové Clio aj rozmerovo väčšie s dlhším rázvorom a ľahšie o 80 až 100 kilogramov ako predchodca, ceny považujeme za konkurencieschopné. Napríklad najlacnejší diesel 1,5 dCi (55 kW) stojí vo výbave Authentique 11 590 eur.

Pôjde na tri valce

Základný najlacnejší model poháňa štvorvalec avšak zatiaľ vrcholnou benzínovou verziou bude trojvalec s turbodúchadlom. Úplne nový motor 0,9 TCe má tri valce, prepĺňanie malým turbom, objem 0,9 litra a výkon 66 kW. Z malého objemu dáva krútiaci moment 135 Nm pri 2500 otáčkach a dokáže rozbehnúť Clio najrýchlejšie so všetkých teraz dostupných motorov.

Výrobca sľubuje spotrebu výrazne pod 5 litrov benzínu na 100 kilometrov (4,5 l/100km), čiže v praxi sa možno bude dať päťlitrová hranica podliezť. Pochopiteľne najsilnejší trojvalcový motor nie je k dispozícii so základnou výbavou, akurát je o 2400 eur lacnejší ako porovnateľný diesel s rovnakým výkonom vo výbave Expression.

Zatiaľ všetky manuálne prevodovky k trom základným motorom majú 5 stupňov, predné brzdy sú pochopiteľne kotúčové a zadné vďaka nízkej hmotnosti v každej verzii bubnové. Ďalšie motory a dvojspojková automatická prevodovka pribudnú v ponuke neskôr.

Renault Clio - základné parametre motorov

verzia 1,2 16V 0,9 TCe S&S 1,5 dCi 1,5dCi S&S
palivo benzín benzín nafta nafta
objem(cm3) 1149 898 1461 1461
výkon (kW(k)) 55(75) 66 (90) 55/75 66 (90)
krútiaci moment (Nm) 107 135 200 220
emisná norma EURO 5 EURO 5 EURO 5 EURO 5
prevodovka man. man. man. man
počet stupňov 5 5 5 5
zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15,4 12,2 14,3 11,7
spotreba v meste(l/100km) 7,0 5,6 4,3 4,1
spotreba mimo mesta(l/100km) 4,7 3,9 3,2 3,3
spotreba priemer (l/100km) 5,5 4,5 3,6 3,6
prevádzková hmotnosť s vodičom(kg) 1055 1084 1146 1146

Navigácia v druhom stupni

Nové Clio udiera na konkurentov aj multimediálnou výbavou a navigáciou s dotykovým displejom. V druhom stupni vybavenia Expression ponúka už systém Media Nav s prehľadným sedempalcovým displejom a navigáciou Nav N Go. Priamo vedľa displeja je USB vstup na externú pamäť alebo na komunikáciu s mobilným telefónom.

Clio tiež prichádza s basreflexovým typom ozvučnice reproduktorov v predných dverách. Systém dokáže prehrávať hudbu priamo z telefónu aj cez rozhranie Bluetooth.

Renault Clio - základné rozmery

dĺžka(mm) 4062
výška (mm) 1448
šírka (mm) 1732
šírka so zrkadlami (mm) 1945
rázvor (mm) 2589
rozchod vpredu (mm) 1506
rozchod vzadu (mm) 1506
predný previs (mm) 851
zadný previs (mm) 622
svetlá výška podvozka (mm) 120
objem bat. priestoru (l) 300

Clio bude ako hračka

Renault pri budovaní koncepcie nového Clia zohľadnil sklon dnešného človeka k zábave a hračkám pre dospelých. Napríklad predajcovia budú zákazníka obsluhovať s iPadom v ruke, aby ukázali všetky možnosti konfigurácie interiéru a exteriéru.

Clio má napríklad päť exteriérových balíkov dekorov, tri rôzne grafiky strechy, niekoľko rôznych súprav 16 a17 palcových diskov, sedem interiérových balíkov pre farebné odlíšenie jednotlivých častí. Čiže auto na objednávku môže vyzerať aj v tejto triede veľmi individuálne.

Okrem troch výbav budú na výber tri štýly individualizácie Elegant, Sport a Trendy. Hrať sa s výberom auta môže byť pôsobivé, avšak nevedno, či zákazníci, ktorí si hľadajú auto pod 10000 eur riešia nejaký iPad alebo majú náladu na tieto hry.

Clio má predstavovať to najkrajšie obdobie mladosti človeka zaľúbeného po uši, lenže druhá vec je, že nielen o mladých je svet a zaľúbení takéto autá nekupujú.

Clio vyzerá veľmi slušne, má výbornú cenu, zaujímavý a skoro bezkonkurenčný druhý stupeň výbavy, ale myslíme si, že je jedno či príde predajca k zákazníkovi s tabletom alebo s papierom v ruke. Zvlášť dnes potrebuje motorista úctivý nehraný prístup, kvalitný servis a auto s nízkymi prevádzkovými nákladmi.

ico

Renault Clio - história

Tri generácie modelu Clio majú za sebou úspešnú históriu. Najlepšie sa predávala druhá, prvá priniesla revolúciu v triede klimatizáciou a diaľkovým zamykaním.

V roku 1990 prišlo na trh prvé Clio, ktoré malo pokračovať v úspechoch svetoznámeho modelu Renault 5. Prvé Clio s priestranným interiérom a dĺžkou 3,71 metra bolo na svoju dobu pomerne netradične tvarované a pokrokové auto. V priebehu osem rokov prišiel Renault s mnohými inováciami vrátane elektrickej verzie. Do bežných modelov zabudoval diaľkové ovládanie zamykania, klimatizáciu a ovládanie autorádia pri volante. Prvá generácia skončila v roku 1998 so 4 miliónmi predaných kusov na konte.

Jedenásť miliónov

V tom čase ju vystriedala druhá oblá generácia, ktorú výrobca orientoval najmä na bezpečnosť. V základe malo ABS a čelné airbagy. Podobne ako prvá generácia aj druhá fáza prišla so športovými verziami. Veľmi obľúbenú verziu 2,0 16V (178k) doplnil dodnes neprekonaný exot Clio V6 s 230 koňovým šesťvalcom za prednými sedadlami. Tretia generácia už prišla v časoch keď v B segmente nastúpili desiatky modelov, a tak trojka už nedosiahla na päťmiliónové predaje druhej generácie. Celkovo sa za 22 rokov predalo 11 miliónov áut s označením Clio.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  7. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Hladinka smeruje do Košíc!
  2. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  3. Union zdravotná poisťovňa prináša novinku vo vzdelávaní
  4. Tento domáci nápoj vzpruží lepšie než káva, šlofík a energiťák
  5. Geniálne, čo dokáže minca v mrazničke!
  6. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  7. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  8. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 603
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 9 930
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 343
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 3 828
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 604
  6. Hladinka smeruje do Košíc! 3 325
  7. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 233
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 2 838
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jadrová bomba Mark 15, aká sa stratila pri ostrove Tybee.

Čína a Rusko o svojich nehovoria.


21. sep
Španielsky režisér J.A. Bayona si pri svojom filme mohol pomôcť tým, že pasažieri sa pofotili.

Hráči rugby prežili v mrazivých Andách 72 dní.


6 h
Detská psychologička Simona Šimková (43) z Košíc. Je riaditeľkou centra pre deti so zdravotným znevýhodnením.

Nevzdali to s touto krajinou.


6 h
George Soros a Rudolf Chmel v roku 2010.

Viacerí sme sa stretli na princípe otvorenej spoločnosti ako fundamente.


Rudolf Chmel 21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Juraj Gavora: Lennon alebo Lenin?
  2. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica.
  3. Rado Surovka: Trpaslíci s veľkými egami, ĎAKUJEME.
  4. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša II.
  5. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť!
  6. Tupou Ceruzou: Fico, Eset a Čaputová
  7. Petka Slivková: Tradičná slovenská klávesnicová nenávisť
  8. Ján Šeďo: Aké bizarnosti skrýva Stanišovská jaskyňa v Jánskej doline ?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 983
  2. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 28 827
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 23 138
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 11 919
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 790
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 410
  7. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 339
  8. Adriana Boysová: Kto mrzačí naše deti? 6 625
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu