Štvrtá generácia modelu Forester, ktorá už zďaleka nie je len zvýšeným kombíkom, dostane symetrický pohon všetkých kolies. Nového „horára“ predstavia 13. novembra v Japonsku, následne koncom mesiaca na autosalóne v Los Angeles.
BRATISLAVA. Spoločnosť Fuji Heavy Industries Ltd. pripravila Forester dlhý 4 595 mm, široký 1 795 a vysoký 1 695 mm. Európske prevedenie sa môže trochu líšiť, pretože pravdepodobne dostane inak tvarované nárazníky. Rázvor osí kolies je 2 640 mm a vozidlo môže stáť na 17 alebo 18-palcových kolesách. (225/60 R17, 225/55 R18)
Hlavných štylistických zmien sa dočkala predná maska. Znak uložený na vrchu mriežky chladiča bol posunutý o pár centimetrov nižšie a tak ju rozdelil. Omladené sú aj svetlomety, ktoré sú viac rozšírené v oblasti smeroviek.
Pod kapotou sa objavia tradičné benzínové motory typu boxer. Dvojlitrové motory s protibežnými piestami budú k dispozícii so 109 kW (148 k) a 196 Nm. Výkon preplňovanej verzie sa vyšplhá na 206 kW (280 k) s krútiacim momentom 350 Nm. Európa sa samozrejme dočká aj turbodiesla.
Benzínový atmosférický motor bude spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s bezstupňovou prevodovkou typu CVT, ktorá sa dočkala niekoľkých - hlavne ekologických vylepšení. Dvojliter s turbom bude na japonskom trhu k dispozícii len s prevodovým ústrojenstvom typu CVT. Pre starý kontinent pripravia Japonci inú skladbu motorov a prevodoviek.
Zatiaľ nie je jasné, či sa na náš trh dostane aj verzia s atmosférickým 2,5-litrovým benzínovým motorom boxer, ktorý disponuje výkonom 125 kW (170 k).
Automobilka pripravila pre nový Forester aj samostatnú webovú stránku s odpočítavaním.