SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Honda CR-V – na voľný čas, cesty i do terénu

Automobil určený na voľný čas, ktorý sa navonok javí ako terénny, hneď po svojom uvedení na trh v roku 1995 sa stal bestsellerom trhu v Európe i nás. Honda CR-V je určená viac na cesty ako do terénu, aj keď ho celkom dobre zvláda

. V bežných podmienkach totiž automobil s priestrannou karosériou a zvýšeným podvozkom má poháňané kolesá prednej nápravy, až v prípade potreby, vždy v okamihu ich prekĺznutia sa pomocou elektronicky riadenej lamelovej spojky pripája v systéme Real Time 4WD, aj keď s nepatrným oneskorením, aj pohon zadných kolies. Priestranná karoséria, vzhľadom pripomínajúcim off-road, schopnosť pohybu v ľahšom teréne a pomerne bohatá základná výbava urobili z Hondy CR-V najmä v prvých rokoch predaja žiadaný automobil. Nevýhodou modelu CR-V bolo, že ponúka jedinú pohonnú jednotku - štvorvalcový benzínový dvojliter a žiadny úsporný turbodiesel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Keď potom došlo k ústupu z pozície lídra „ľahkých off-roadov“, vyslal výrobca z krajiny vychádzajúceho slnka modernizovaného nástupcu. Okrem zmien na karosérii, ktoré značne zmenili a aj zatraktívnili vzhľad, má nová Honda CR-V aj nový motor pod kapotou, a robustnejší a dynamickejší výraz. Síce zatiaľ znovu len jediný dvojlitrový štvorvalec, avšak s vyšším výkonom i krútiacim momentom. Sú to aj zmeny väčšiny hlavných skupín konštrukcie, takže vlastne možno hovoriť o úplne novom automobile, ktorý má oproti predchodcovi tiež lepšie dynamické a jazdné vlastnosti. Nová Honda CR-V vyrástla do výšky, šírky i dĺžky. Kratší predný previs a zväčšené vonkajšie rozmery umožnili výrazne zväčšiť aj vnútorný priestor. Významnou novinkou sú zadné sedadlá posúvateľné v pozdĺžnom smere o 12,5 cm, čím možno zväčšiť v prípade potreby priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, alebo naopak, batožinový priestor.

Skryť Vypnúť reklamu

Ten sa dá zväčšiť aj sklopením operadiel delených zadných sedadiel, celých sedadiel, prípadne aj ich jednoduchým vybratím. Prístup k batožinovému priestoru uľahčuje teraz jeho znížená nakladacia hrana a znížená podlaha, ktorú tvorí vyberateľný a praktický kempingový stolík, pod ktorým je priestor pre rezervu, tá je však na piatych zadných dverách otvárateľných do boku. Prístup k batožinovému priestoru uľahčuje aj praktické samostatne výklopné sklo týchto dverí. Zmenou v interiéri je premiestnenie páky ručnej brzdy do zvislej polohy vľavo od stredového panela. Je to síce nezvyklé, ale celkom praktické miesto. Atmosféru a komfort v interiéri dotvára pomerne bohatá výbava od klimatizácie s manuálnym nastavovaním cez elektrické ovládanie skiel všetkých bočných dverí, nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním. Komfort sedenia je zabezpečený tvarovaním dlhej sedacej a vysokej operadlovej časti a možnosťou nastavenia tak predných, ako aj zadných sedadiel.

Skryť Vypnúť reklamu


Pohonná jednotka poteší každého, kto si za volant Hondy CR-V sadne. Konštrukčné riešenie dvojlitrového benzínového motora zasa toho, kto technike rozumie a vie, že známy revolučný systém i-VTEC kombinuje systém VTEC s technológiou VTC s plynulou zmenou časovania nasávacích ventilov. Pre bežného užívateľa je však podstatný fakt, že pri nižších rýchlostiach je motor dostatočne pružný, ale aj úsporný, keď však treba zrýchliť, motor vie zareagovať bleskovo a využiteľný je prakticky výkon všetkých 150 koní, čo akusticky pripomína sýty zvuk šesťvalca. Záťah, akým auto zrýchli, poteší ešte viac. Na skrotenie rýchlosti sú na predných i zadných kolesách kotúče, ktoré  s posilňovačom a protiblokovacím ABS spoľahlivo spomalia či zastavia. Cestu i ľahší terén CR-V bezproblémovo a veľmi ľahko zvláda. Ak treba, tak zapojením pohonu zadných kolies v reálnom čase, teda keď niektoré z permanentne poháňaných predných kolies prešmykne. Vytknúť Honde CR-V možno hádam len pomerne vysokú spotrebu pri svižnej jazde a nemožnosť vypnúť v teréne pohon štyroch kolies. 
                               

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda CR-V 2,0i ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC s inteligentným variabilným časovaním i-VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 9,8:1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6500 min-1.  Najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo
Trvalý pohon predných kolies so samočinne zapínaným pohonom zadných kolies v systéme Real Time 4WD. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,53 – 1,77 – 1,21 - 0,92 - 0,71, R 3,58. Stále prevody náprav 5,06.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Vpredu na priečnych ramenách a vzperách McPherson, vzadu nezávislé dvojité lichobežníkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/70 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverová päťmiestna SUV so zadnými dverami s otváraním do boku.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4575/1780/1710 mm, rázvor náprav 2630 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1540/1555 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1528 kg, užitočné zaťaženie 402. Objem batožinového priestoru 527/948/1568 l. Objem palivovej nádrže 58 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 177 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,7/7,7/9,1 l/100 km.
Cena  1 095 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 10,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,0/8,2  s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,1/12,8 s
Max.  rýchlosť 174 km/h
Spotreba 9,7 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,4i Country
Zdvih. objem 2351 cm³
Výkon 107 kW/146 k
Krút. mom. 206/3000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 13,0 l/100 km
mimo mesta 7,9 l/100 km
kombinovaná 9,8 l/100 km
Cena 969 900 Sk

Nissan X-Trail 2,0 Sport
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 103 kW/140 k
Krút. mom. 192/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,3 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 12,0 l/100 km
mimo mesta 7,7 l/100 km
kombinovaná 9,3 l/100 km
Cena 1 159 000 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Toyota RAV4 2,0 VVTi
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 115 000 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 499
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 398
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 970
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 353
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 859
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 770
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 276
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 274
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 999
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 774
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Božidara Turzonovová.
Monika Jankovská.
Veronika Machyniaková.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková

Neprehliadnite tiež

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.