SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Honda CR-V – na voľný čas, cesty i do terénu

Automobil určený na voľný čas, ktorý sa navonok javí ako terénny, hneď po svojom uvedení na trh v roku 1995 sa stal bestsellerom trhu v Európe i nás. Honda CR-V je určená viac na cesty ako do terénu, aj keď ho celkom dobre zvláda

. V bežných podmienkach totiž automobil s priestrannou karosériou a zvýšeným podvozkom má poháňané kolesá prednej nápravy, až v prípade potreby, vždy v okamihu ich prekĺznutia sa pomocou elektronicky riadenej lamelovej spojky pripája v systéme Real Time 4WD, aj keď s nepatrným oneskorením, aj pohon zadných kolies. Priestranná karoséria, vzhľadom pripomínajúcim off-road, schopnosť pohybu v ľahšom teréne a pomerne bohatá základná výbava urobili z Hondy CR-V najmä v prvých rokoch predaja žiadaný automobil. Nevýhodou modelu CR-V bolo, že ponúka jedinú pohonnú jednotku - štvorvalcový benzínový dvojliter a žiadny úsporný turbodiesel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keď potom došlo k ústupu z pozície lídra „ľahkých off-roadov“, vyslal výrobca z krajiny vychádzajúceho slnka modernizovaného nástupcu. Okrem zmien na karosérii, ktoré značne zmenili a aj zatraktívnili vzhľad, má nová Honda CR-V aj nový motor pod kapotou, a robustnejší a dynamickejší výraz. Síce zatiaľ znovu len jediný dvojlitrový štvorvalec, avšak s vyšším výkonom i krútiacim momentom. Sú to aj zmeny väčšiny hlavných skupín konštrukcie, takže vlastne možno hovoriť o úplne novom automobile, ktorý má oproti predchodcovi tiež lepšie dynamické a jazdné vlastnosti. Nová Honda CR-V vyrástla do výšky, šírky i dĺžky. Kratší predný previs a zväčšené vonkajšie rozmery umožnili výrazne zväčšiť aj vnútorný priestor. Významnou novinkou sú zadné sedadlá posúvateľné v pozdĺžnom smere o 12,5 cm, čím možno zväčšiť v prípade potreby priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, alebo naopak, batožinový priestor.

SkryťVypnúť reklamu

Ten sa dá zväčšiť aj sklopením operadiel delených zadných sedadiel, celých sedadiel, prípadne aj ich jednoduchým vybratím. Prístup k batožinovému priestoru uľahčuje teraz jeho znížená nakladacia hrana a znížená podlaha, ktorú tvorí vyberateľný a praktický kempingový stolík, pod ktorým je priestor pre rezervu, tá je však na piatych zadných dverách otvárateľných do boku. Prístup k batožinovému priestoru uľahčuje aj praktické samostatne výklopné sklo týchto dverí. Zmenou v interiéri je premiestnenie páky ručnej brzdy do zvislej polohy vľavo od stredového panela. Je to síce nezvyklé, ale celkom praktické miesto. Atmosféru a komfort v interiéri dotvára pomerne bohatá výbava od klimatizácie s manuálnym nastavovaním cez elektrické ovládanie skiel všetkých bočných dverí, nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním. Komfort sedenia je zabezpečený tvarovaním dlhej sedacej a vysokej operadlovej časti a možnosťou nastavenia tak predných, ako aj zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu


Pohonná jednotka poteší každého, kto si za volant Hondy CR-V sadne. Konštrukčné riešenie dvojlitrového benzínového motora zasa toho, kto technike rozumie a vie, že známy revolučný systém i-VTEC kombinuje systém VTEC s technológiou VTC s plynulou zmenou časovania nasávacích ventilov. Pre bežného užívateľa je však podstatný fakt, že pri nižších rýchlostiach je motor dostatočne pružný, ale aj úsporný, keď však treba zrýchliť, motor vie zareagovať bleskovo a využiteľný je prakticky výkon všetkých 150 koní, čo akusticky pripomína sýty zvuk šesťvalca. Záťah, akým auto zrýchli, poteší ešte viac. Na skrotenie rýchlosti sú na predných i zadných kolesách kotúče, ktoré  s posilňovačom a protiblokovacím ABS spoľahlivo spomalia či zastavia. Cestu i ľahší terén CR-V bezproblémovo a veľmi ľahko zvláda. Ak treba, tak zapojením pohonu zadných kolies v reálnom čase, teda keď niektoré z permanentne poháňaných predných kolies prešmykne. Vytknúť Honde CR-V možno hádam len pomerne vysokú spotrebu pri svižnej jazde a nemožnosť vypnúť v teréne pohon štyroch kolies. 
                               

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda CR-V 2,0i ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC s inteligentným variabilným časovaním i-VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 9,8:1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6500 min-1.  Najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo
Trvalý pohon predných kolies so samočinne zapínaným pohonom zadných kolies v systéme Real Time 4WD. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,53 – 1,77 – 1,21 - 0,92 - 0,71, R 3,58. Stále prevody náprav 5,06.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Vpredu na priečnych ramenách a vzperách McPherson, vzadu nezávislé dvojité lichobežníkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/70 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverová päťmiestna SUV so zadnými dverami s otváraním do boku.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4575/1780/1710 mm, rázvor náprav 2630 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1540/1555 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1528 kg, užitočné zaťaženie 402. Objem batožinového priestoru 527/948/1568 l. Objem palivovej nádrže 58 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 177 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,7/7,7/9,1 l/100 km.
Cena  1 095 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 10,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,0/8,2  s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,1/12,8 s
Max.  rýchlosť 174 km/h
Spotreba 9,7 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,4i Country
Zdvih. objem 2351 cm³
Výkon 107 kW/146 k
Krút. mom. 206/3000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 13,0 l/100 km
mimo mesta 7,9 l/100 km
kombinovaná 9,8 l/100 km
Cena 969 900 Sk

Nissan X-Trail 2,0 Sport
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 103 kW/140 k
Krút. mom. 192/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,3 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 12,0 l/100 km
mimo mesta 7,7 l/100 km
kombinovaná 9,3 l/100 km
Cena 1 159 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Toyota RAV4 2,0 VVTi
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 115 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 963
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 891
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 825
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 542
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 863
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 110
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 648
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 464
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  2. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  3. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  4. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  6. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  7. Irena Šimuneková: Voda
  8. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 388
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 550
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 727
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 267
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 703
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 238
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 454
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 359
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu