Test: Ľudový Citroën C-Elysée jazdí pod štyri litre (doplnené ceny)

Ešte pred premiérou sme stihli vyskúšať úsporný rodinný sedan Citroënu C-Elysée s cenou pod 10 000 eur a spotrebou 3,6 litra na sto kilometrov.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Ešte pred premiérou sme stihli vyskúšať úsporný rodinný sedan od Citroënu. Model C-Elysée prichádza do kategórie lacných sedanov s cenou pod 10 000 eur. Naftová verzia dokázala jazdiť aj so spotrebou 3,6 litra na sto kilometrov.

BREZNO. So sedanom, ktorý obohatil ponuku značky smerom k širokým masám, sme najazdili vyše tisíc kilometrov s cieľom preveriť auto na rozbitých cestách a pod vysokým zaťažením. Citroën svoje štandardné modely čoraz viac vyzdobuje, teraz prichádza s autom u ktorého bol prvoradý úžitok. C-Elysée teda neprináša žiadne nové dizajnové kreácie ani netradičné riešenia, ktorými je značka typická.

Do celkom pohľadného dizajnu štvordverovej karosérie zabalili štandardnú techniku a podľa prvej skúsenosti výborný kokpit vodiča. Na test sme dostali najvyššiu verziu výbavy Exlusive a naftový motor, teda kombináciu, ktorú nekúpite pod desaťtisíc, avšak Citroën sľubuje atraktívnu cenu napriek tomu, že v sedane je ESP, štyri airbagy, palubný počítač, tempomat, diaľkové otváranie batožinového priestoru, klimatizácia a vyhrievanie sedadiel.

Zadok nedáva pri sedanoch veľa možností na dizajnové kreácie. Jediným cieľom je veľký kufor pri slušnom mieste na sedenie. V predpremiére sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 68 kW, ktorý sekunduje benzínovému motoru s rovnakým objemom.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Dáva všetko, čo treba

Verzii Exlusive naozaj z pohľadu každodenného života, na cestu do práce a pre rodinné potreby, vyššia výbava nechýba. Možno zadný stierač na okne, ktorý však sedany obyčajne nemávajú, ale na šikmom skle by prospel. Škoda Rapid a tiež Renault Fluence dostanú silného konkurenta aj s ohľadom na vnútorný priestor. Nám sa C-Elysée javí ako kvalitne urobené auto so slušnou mechanikou a úsporným motorom.

Samozrejme bezporuchovosť prevádzky a náklady na údržbu overí čas, avšak podľa jazdy a obhliadky jednotlivých detailov vyzerá C-Elysée veľmi zdatne. Automobilky majú pri stavbe cenovo atraktívnych a veľkých áut zviazané ruky a z ničoho ťažko bič upliesť, avšak Citroën C-Elysée dokázal aj z mála urobiť dosť.

Kokpit urobili dobre

Vonku pri tomto type auta ťažko čarovať s dizajnom. Predok auta je však vydarený s celkom zaujímavým zapracovaním čelnej masky. Na našom aute ani pri 130 km/h nič nepískalo, čiže aj aerodynamika je celkom prijateľne urobená.

Užívateľa kokpit poteší kvalitou spracovania a prehľadnosťou. Chýbal nám väčší odkladací priestor pred radiacou pákou, kde si obyčajne odkladáme telefón a peňaženku. Pre jazdu v meste je výborný výhľad šikmo dopredu a pomerne prehľadné sa javia aj spätné zrkadlá. U sedanov tejto kategórie si treba zvyknúť na tlačidlá sťahovania okien umiestnené vedľa radiacej páky.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Nečakaný dojem na nás urobil kokpit vodiča s prepracovanou stredovou konzolou. Auto sme testovali naozaj extrémne a na zlých cestách, ale z palubnej dosky sa neozývali žiadne pazvuky, ani nič podobné.

Stredová konzola s autorádiom a klimatizáciou je dôkazom, že lacné auto nemusí vyzerať lacno. Spracovaním tlačidiel a materiálmi sa Citroën C-Elysée vytiahol veľmi vysoko.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Prístrojový panel vyzerá seriózne, autorádio je vybavené Bluetooth a tiež rádiotextom. Vďaka ovládaniu autorádia pod volantom dokážeme prežiť nastavovanie hlasitosti tlačidlami na okraji stredového panela, čo je veľmi nepraktické. Intuitívne sme siahali po veľkom otočnom ovládači, ktorý je tam na ladenie frekvencie.

Miesto vzadu prekypuje priestorom v oblasti nôh, aj na šírku sme sa v C-Elysée cítili naozaj dobre. Zvažujúca strecha trochu obmedzuje miesto nad hlavou, ale asi jediným negatívnym bodom sú nízke opierky hlavy bez výškového nastavovania.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Vzadu je miesta dostatok

C-Elysée na zadných sedadlách nedisponuje nastaviteľnými hlavovými opierkami, ale len zvýšeným tvarovaním chrbtového operadla. Na strednom sedadle by ste hľadali opierku na hlavu márne. Mäkkosť opierok je zrejme nutná, aby pri náraze zozadu nespôsobili zranenie, nakoľko dospelým siahajú pod temeno hlavy. Pokiaľ ide o deti v autosedačkách, tak je táto problematika bezpredmetná.

Nečakali sme relatívne vkusné čalúnenie batožinového priestoru a až tak veľký otvor. Samotný zvuk pri zatváraní kufra prezrádza, že Citroën si dal na konštrukcii a detailoch záležať. Celá karoséria pôsobí robustne a pri jazde sa javí ako veľmi tuhá. Lacnosť triedy z C-Elysée necítime.

Kufor s objemom 506 litrov má klasické veko ako konkurenčné sedany a konzoly veka zasahujú pri zatvorení do vnútorného priestoru. Vzhľadom na cenovú hladinu však poteší diaľkové ovládanie veka na kľúči diaľkového ovládania. Veko sa po odistení zámku samé podvihne.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Prekvapením bola jazda

V zákrutách sa pri bežnom zaťažení dvomi osobami karoséria príliš nenakláňa a skoro dáva šoférovi najavo limitnú situáciu. Oproti iným autám značky neodskakuje pri prechode priečnej nerovnosti v zákrute. Pri dlhých sedanoch s veľkým kufrom je dôležitá prítomnosť stabilizačného systému ESP, ktorým bol model vybavený.

Jazdné vlastnosti sú príjemným prekvapením novinky aj pri rýchlej jazde na zlej ceste. Prijali by sme presnejšiu kulisu radenia. Dvojička modelu Peugeot 301 má svojou úžitkovou hodnotou veľkú šancu osloviť nášho motoristu.

Na jazde nás najviac upútal komfort podvozka na zlých cestách. Samozrejme ide o auto na úžitok a nie pre športovú jazdu, z čoho vyplýva mäkšie naladené pruženie v Citroëne C-Elysée.
FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Osvedčený motor sa nechá pri práci počuť najmä na diaľnici, pretože C-Elysée má len 5 stupňovú prevodovku. Šestka na diaľnici chýba, ale v bežnej praxi ani nie, lebo pri 90-tke sú otáčky na prijateľnej úrovni. Čo je potešujúce, C-Elysée 1,6 HDi dokáže bez akýchkoľvek problémov jazdiť so spotrebou do 4,5 litra na 100 km vrátane diaľnice.

Práve pri jazde po diaľnici stúpne spotreba kvôli vyšším otáčkam (2600 za minútu), ale na okresných cestách pri troche sebakontroly sme dosahovali okolo 3,6 až 3,8 litra. Šikovný vodič bude schopný s C-Elysée jazdiť okolo štyroch aj pod štyri litre paliva na 100 km.

Doplnené rozmery a ceny s uvádzacím bonusom

Od dnešného dňa - 8. novembra, je dostupný cenník, s cenami vrátane uvádzacieho bonusu. Najlacnejší Citroën C-Elysée vo výbave Attraction s plechovými diskami a najslabším benzínovým trojvalcom VTi 72 je označený cenovkou 8 490 eur. Nechýbajú však bezpečnostné prvky ako ESP s ASR a ABS s rozdeľovačom brzdného účinku.

Na opačnom konci stojí nami testovaná verzia Exclusive s cenou 13 190 eur. Vozidlo však malo navyše zadný parkovací senzor (+250 eur) i vyhrievané predné sedadlá (+250 eur). Za metalickú farbu sa pripláca vo všetkých troch výbavových stupňoch 450 eur.

Vozidlá sú v záruke EssentialDrive 48 mesiacov, alebo 60 000 km. Počet najazdených kilometrov v rámci záruky je možné za poplatok zvýšiť.

Citroën C-Elysée

Rozmery (DxŠxV)

4 427 x 1 748 x 1 477 mm

Rázvor osí kolies

2 652 mm

Svetlá výška

138 mm

Motor

1,2 VTi

1,6 VTi

1,6 HDi

Výkon

53 kW (72 k)

84 kW (115 k)

68 kW (92 k)

Krútiaci moment

110 Nm pri 3300 ot/min

150 Nm pri 4000 ot/min

230 Nm pri 1750 ot/min

Pohot. hmotnosť

1020 kg

1090 kg

1095 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

14,2 s

9,4 s

11,2 s

Kombin. priem. spotreba

5,3 l/100km

6,5 l/100 km

4,3 l/100 km

Brzdy predné

kotúčové chladené

kotúčové chladené

kotúčové chladené

Brzdy zadné

bubnové bubnové bubnové

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 431
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 570
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 875
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 740
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 749
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 865
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 945
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 838
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 819
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 616

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

DOMOV

Poisťovne otočili. Dopoludnia sa vakcína platila, popoludní nie

Dve z troch poisťovní tvrdia, že očkovanie proti osýpkam preplatia.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop