SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Ford a Škoda začali predávať svoje rodinné novinky na Slovensku

Spoločnosti Ford a Škoda uviedli na slovenský trh svoje rodinné vozidlá B-MAX a Rapid.

(Zdroj: Ford, Škoda)

Spoločnosti Ford a Škoda uviedli na slovenský trh svoje rodinné vozidlá. Modrý ovál bude hájiť B-MAX, sedan Rapid zastúpi Škodu.

BRATISLAVA. Ford B-MAX je zaujímavý systémom dverí uľahčujúcim prístup - Ford Easy Access Door. Ide o kombináciu klasicky otváraných predných dverí s pántami a posuvných zadných dverí. Namiesto toho, aby bol tradičný stredný stĺpik súčasťou samotnej karosérie, je zakomponovaný do konštrukcie predných a zadných dverí.

Ford B-MAX prichádza na trh s oceneným zážihový 1,0-litrový motor Ford EcoBoost , dostupný vo verziách s výkonom 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Pre automobil sú k dispozícii aj vznetové motory Duratorq TDCi s objemom valcov 1,6 litra a výkonom 70 kW (95 k), alebo s objemom 1,5 litra a výkonom 55 kW (75 k).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tlačová správa spoločnosti uvádza aj cenníky, z ktorých zaujímavejší je ten akciový. Najlacnejší model B-MAX so štvorvalcovým benzínovým agregátom je vo výbave FlairX dostupný od 13 390 eur. Vozidlo s naftovým motorom 1.5 TDCi a rovnakou výbavou je drahšie o 1 300 eur.

Napriek tomu, že nový Rapid už pre nás nie je nový, spoločnosť Škoda Auto Slovensko uviedla na slovenský trh automobil až včera. Novinka dopĺňa modelovú paletu značky Škoda medzi radom Fabia a Octavia. Začiatok predaja modelu Rapid je spojený s cenovými zvýhodneniami a manuálnou klimatizáciou zadarmo pre vybrané modely. Prvé automobily dorazia na slovenský trh v priebehu novembra tohto roku.

Škoda Rapid je prvým vozidlom automobilky, ktoré bolo kompletne navrhnuté v duchu nového dizajnového jazyka značky Škoda. Vozidlo poháňa štvorica benzínových motorov (1,2 MPI, 55 kW/75 k; 1,2 TSI 63 kW/86 k; 1,2 TSI, 77 kW/105 k; 1,4 TSI 90 kW/122 k) a jeden naftový s objemom 1,6 litra (TDI) a výkonom 77 kW/105 k. Popri manuálnych prevodovkách je v ponuke aj sedemstupňová prevodovka DSG, ktorú bude možné objednať s motorom 1,4 TSI 90 kW/122 k.

SkryťVypnúť reklamu

Pri odštartovaní predaja bude zákazníkom na Slovensku k dispozícii vozidlo v troch stupňoch výbavy. Najdostupnejší Active s motorom 1,2 MPI a výkonom 55 kW bude štartovať s cenou od 11 111 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 414
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 943
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 383
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 723
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 920
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 393
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 24 h
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Ministerstvo hospodárstva nevyvodzuje politické a trestnoprávne dôsledky?
  2. Tupou Ceruzou: Do NATO
  3. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  4. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  5. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  6. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  7. Miriam Studeničová: Kristus nikdy nemal na mysli cirkev v súčasnej podobe!
  8. Vlasta Žampová: Ján Kuciak by mal dnes 32 rokov nikto z vlády ani jeho kolegovia si na neho ani nespomenuli !!!
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 297
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 044
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 845
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 723
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 674
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 949
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 738
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 877
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu