Prvé obrázky zverejnené ešte pred jeho premiérou odhaľujú majestátne vozidlo. Zisťovali sme viac.
BRATISLAVA. Novinka je prvým krokom v stratégii značky predať 50-tisíc vozov Maserati v roku 2015. Šiesta generácia Quattroporte bude v predaji od približne apríla 2013. Maserati presunie výrobu z Modeny do bývalej továrne Pininfarina v Grugliasco.
Agresívne pôsobiaca limuzína dospeje na športového elegána, ktorý si zachová svaly a narastie do dĺžky o 15 cm na 5,2 metra. Isté je, že osemvalec Ferrari pod kapotou ostane. Skúpe informácie sa zmieňujú aj o možnom použití prepĺňaného motora s objemom 4,7 litra. Model Quattroporte nebude disponovať naftovou motorizáciou.
Nová karoséria s masívnym zastúpením hliníka bude o 50 kg ľahšia oproti súčasnej generácii. Pohotovostná hmotnosť 1 940 kg aj tak nebude málo.
Prevodové ústrojenstvá budú dve. Priateľskejší automat od známej spoločnosti ZF s ôsmimi stupňami a ostrejšia sekvenčná skriňa.
Rolu mladšieho a drzejšieho preberie v rodinke Maserati nový model Ghibli. „Baby“ Maserati dostane aj turbodiesel, ktorý bude najslabším motorom pre Ghibli. Jedinou prevodovkou má byť osemstupňový automat ZF. Model je priamo namierený proti BMW radu 5 a Jaguaru XF.
Platformu Mercedesu E (W210) z deväťdesiatych rokov, ktorú stále používa Chrysler, Maserati výrazne zmodifikuje a pod kapotu uloží vidlicové šesť aj osemvalce. Základom má byť preplňovaný šesťvalec s priamym vstrekovaním a výkonom 287 kW (390 k).
Maserati Ghibli prvý krát uviedli na trh v roku 1967.
Netreba zabudnúť, že Maserati sa vydáva aj na boj, ktorý automobilka Porsche už pár rokov úspešne vyhráva. Nie je tajomstvom, že talianske SUV s trojzubcom v znaku ponesie meno Levant, postavené na koncepte Kubang. Pod dramatickým kabátom je technika Jeepu a nechýbajú dieslové motory. Veľké športové SUV predstavia počas osláv storočnice automobilky v roku 2014.