SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Nissan GT-R pre rok 2013 ladili k dokonalosti

Nový modelový rok 2013 omladil aj mladučkú legendu GT-R od Nissanu. Technici vozidlo vyladili aj vďaka skúsenostiam z 24 hodinových vytrvalostných pretekov.

Nissan s modelom GT-R má na svojom konte aj Guinnessov rekord za najrýchlejšiu akceleráciu z pokoja na 100 km/h, medzi štvorsedadlovými vozidlami.Nissan s modelom GT-R má na svojom konte aj Guinnessov rekord za najrýchlejšiu akceleráciu z pokoja na 100 km/h, medzi štvorsedadlovými vozidlami. (Zdroj: Nissan)

Nový modelový rok 2013 omladil aj mladučkú legendu GT-R od Nissanu. Napriek tomu, že motor a prevodové ústrojenstvo ostalo takmer nedotknuté, technici vozidlo vyladili aj vďaka skúsenostiam z 24 hodinových vytrvalostných pretekov.

BRATISLAVA. Medzi najznámejšie japonské športové vozidlá môžeme pokojne zaradiť Nissan a jeho model Skyline GT-R. Napriek tomu, že Skyline sa medzi mladými stal naozaj populárny až svojou piatou generáciou, už tá prvá z roku 1969 bola veľmi podarená, s dvojlitrovým benzínovým motorom, výkonom 120 kW (160 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Japonci to s nástupcom legendy na domácom trhu skúsili v roku 2007 a vyšlo to. Dnes Nissan GT-R už bez označenia Skyline prichádza vo svojom ďalšom, v poradí treťom vydaní. Podľa tlačovej správy – s evolučnými úpravami dizajnu a konštrukčnými vylepšeniami.

Za zmienku stojí najmä vylepšená odozva motora v stredných i vyšších otáčkach, vyššia tuhosť karosérie, zmeny parametrov tlmičov, pružín a predného stabilizátora. Výsledkom by malo byť zlepšenie celkového výkonu vozidla a lepšia stabilita vo vysokých rýchlostiach.

Z mechanických vylepšení, medzi tie podstatnejšie, patria nové vstrekovače s presnejším riadením vstrekovania paliva, či špeciálne vyvinuté hrdlo poistného ventilu obtoku turbodúchadla - potláčajúce rýchly pokles tlaku.

Podvozok nového GT-R je znížený, upravené boli parametre tlmičov i nastavenie predného stabilizátora. Karoséria dostala na dvoch miestach nové výstuhy.

Niekoľko, pre vozidlo s písmenami GT-R, nepodstatných zmien sa objaví aj v interiéri. Zmena farby prešívania a použitie silnejších švov na obložení prístrojového panelu a dverí, je vraj cesta k zvýšeniu kvalitu interiéru. Karbónové sedačky Recaro vo verzii Black Edition, budú ponúkané ako variant inštalovaný priamo v továrni.

Srdcom vozidla naďalej ostane 3,8 litrový V6 motor s označením VR38DETT, prepĺňaný twin-turbom. V modelovom roku 2013 bude produkovať výkon 404 kW (550 k). Automobil disponuje aj naďalej šesťstupňovou automatickou prevodovku s dvoma spojkami a možnosťou sekvenčného radenia pádlami pod volantom. Nissan GT-R ostáva štvorkolka s pohonom 4WD.

Začiatok predaja je v Japonsku nastavený na 19. novembra tohto roka, v cenovom rozpätí po prepočte od 86 070 až po takmer 150 000 eur. V tesnom závese dostanú vozidlá aj cenníky Severná Amerika a Európa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  5. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  8. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 521
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 813
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 806
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 826
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 789
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 748
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 690
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  3. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  4. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  5. Ľubomír Maretta: Samota
  6. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  7. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  8. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 11 289
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 094
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 954
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 516
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 641
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 639
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 548
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 370
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu