Nový modelový rok 2013 omladil aj mladučkú legendu GT-R od Nissanu. Napriek tomu, že motor a prevodové ústrojenstvo ostalo takmer nedotknuté, technici vozidlo vyladili aj vďaka skúsenostiam z 24 hodinových vytrvalostných pretekov.
BRATISLAVA. Medzi najznámejšie japonské športové vozidlá môžeme pokojne zaradiť Nissan a jeho model Skyline GT-R. Napriek tomu, že Skyline sa medzi mladými stal naozaj populárny až svojou piatou generáciou, už tá prvá z roku 1969 bola veľmi podarená, s dvojlitrovým benzínovým motorom, výkonom 120 kW (160 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Japonci to s nástupcom legendy na domácom trhu skúsili v roku 2007 a vyšlo to. Dnes Nissan GT-R už bez označenia Skyline prichádza vo svojom ďalšom, v poradí treťom vydaní. Podľa tlačovej správy – s evolučnými úpravami dizajnu a konštrukčnými vylepšeniami.
Za zmienku stojí najmä vylepšená odozva motora v stredných i vyšších otáčkach, vyššia tuhosť karosérie, zmeny parametrov tlmičov, pružín a predného stabilizátora. Výsledkom by malo byť zlepšenie celkového výkonu vozidla a lepšia stabilita vo vysokých rýchlostiach.
Z mechanických vylepšení, medzi tie podstatnejšie, patria nové vstrekovače s presnejším riadením vstrekovania paliva, či špeciálne vyvinuté hrdlo poistného ventilu obtoku turbodúchadla - potláčajúce rýchly pokles tlaku.
Podvozok nového GT-R je znížený, upravené boli parametre tlmičov i nastavenie predného stabilizátora. Karoséria dostala na dvoch miestach nové výstuhy.
Niekoľko, pre vozidlo s písmenami GT-R, nepodstatných zmien sa objaví aj v interiéri. Zmena farby prešívania a použitie silnejších švov na obložení prístrojového panelu a dverí, je vraj cesta k zvýšeniu kvalitu interiéru. Karbónové sedačky Recaro vo verzii Black Edition, budú ponúkané ako variant inštalovaný priamo v továrni.
Srdcom vozidla naďalej ostane 3,8 litrový V6 motor s označením VR38DETT, prepĺňaný twin-turbom. V modelovom roku 2013 bude produkovať výkon 404 kW (550 k). Automobil disponuje aj naďalej šesťstupňovou automatickou prevodovku s dvoma spojkami a možnosťou sekvenčného radenia pádlami pod volantom. Nissan GT-R ostáva štvorkolka s pohonom 4WD.
Začiatok predaja je v Japonsku nastavený na 19. novembra tohto roka, v cenovom rozpätí po prepočte od 86 070 až po takmer 150 000 eur. V tesnom závese dostanú vozidlá aj cenníky Severná Amerika a Európa.