SME

Nissan GT-R pre rok 2013 ladili k dokonalosti

Nový modelový rok 2013 omladil aj mladučkú legendu GT-R od Nissanu. Technici vozidlo vyladili aj vďaka skúsenostiam z 24 hodinových vytrvalostných pretekov.

Nissan s modelom GT-R má na svojom konte aj Guinnessov rekord za najrýchlejšiu akceleráciu z pokoja na 100 km/h, medzi štvorsedadlovými vozidlami.Nissan s modelom GT-R má na svojom konte aj Guinnessov rekord za najrýchlejšiu akceleráciu z pokoja na 100 km/h, medzi štvorsedadlovými vozidlami. (Zdroj: Nissan)

Nový modelový rok 2013 omladil aj mladučkú legendu GT-R od Nissanu. Napriek tomu, že motor a prevodové ústrojenstvo ostalo takmer nedotknuté, technici vozidlo vyladili aj vďaka skúsenostiam z 24 hodinových vytrvalostných pretekov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Medzi najznámejšie japonské športové vozidlá môžeme pokojne zaradiť Nissan a jeho model Skyline GT-R. Napriek tomu, že Skyline sa medzi mladými stal naozaj populárny až svojou piatou generáciou, už tá prvá z roku 1969 bola veľmi podarená, s dvojlitrovým benzínovým motorom, výkonom 120 kW (160 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Japonci to s nástupcom legendy na domácom trhu skúsili v roku 2007 a vyšlo to. Dnes Nissan GT-R už bez označenia Skyline prichádza vo svojom ďalšom, v poradí treťom vydaní. Podľa tlačovej správy – s evolučnými úpravami dizajnu a konštrukčnými vylepšeniami.

Za zmienku stojí najmä vylepšená odozva motora v stredných i vyšších otáčkach, vyššia tuhosť karosérie, zmeny parametrov tlmičov, pružín a predného stabilizátora. Výsledkom by malo byť zlepšenie celkového výkonu vozidla a lepšia stabilita vo vysokých rýchlostiach.

Z mechanických vylepšení, medzi tie podstatnejšie, patria nové vstrekovače s presnejším riadením vstrekovania paliva, či špeciálne vyvinuté hrdlo poistného ventilu obtoku turbodúchadla - potláčajúce rýchly pokles tlaku.

Podvozok nového GT-R je znížený, upravené boli parametre tlmičov i nastavenie predného stabilizátora. Karoséria dostala na dvoch miestach nové výstuhy.

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľko, pre vozidlo s písmenami GT-R, nepodstatných zmien sa objaví aj v interiéri. Zmena farby prešívania a použitie silnejších švov na obložení prístrojového panelu a dverí, je vraj cesta k zvýšeniu kvalitu interiéru. Karbónové sedačky Recaro vo verzii Black Edition, budú ponúkané ako variant inštalovaný priamo v továrni.

Srdcom vozidla naďalej ostane 3,8 litrový V6 motor s označením VR38DETT, prepĺňaný twin-turbom. V modelovom roku 2013 bude produkovať výkon 404 kW (550 k). Automobil disponuje aj naďalej šesťstupňovou automatickou prevodovku s dvoma spojkami a možnosťou sekvenčného radenia pádlami pod volantom. Nissan GT-R ostáva štvorkolka s pohonom 4WD.

Začiatok predaja je v Japonsku nastavený na 19. novembra tohto roka, v cenovom rozpätí po prepočte od 86 070 až po takmer 150 000 eur. V tesnom závese dostanú vozidlá aj cenníky Severná Amerika a Európa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 431
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 687
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 722
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 889
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 562
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 431
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 861
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu