SME

Nový Renault Clio RS bude zábavnejší

Viac sme sa o ňom dozvedeli na stretnutí s produktovým manažérom pre nové Clio RS, Jean-Maxime Boulangerom, ktorý prišiel na Slovensko.

Na prvý pohľad vyzerá nové Clio R.S. menej ostrým dojmom ako predchodca s rozšírenými blatníkmi. Automobilka tvrdí, že teraz sa sústredila na ostrenie pod kapotou.Na prvý pohľad vyzerá nové Clio R.S. menej ostrým dojmom ako predchodca s rozšírenými blatníkmi. Automobilka tvrdí, že teraz sa sústredila na ostrenie pod kapotou. (Zdroj: Renault)

Veľa vecí o novom Cliu RS už poznáme, ale mnoho podstatných informácií stále chýba. Viac sme sa dozvedeli na stretnutí s produktovým manažérom pre nové Clio RS, Jean-Maxime Boulangerom, ktorý prišiel na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Clio RS s atmosférickým dvojlitrom je už pár dní minulosťou. Mnohí ho považovali dokonca za ešte zábavnejšie auto než Mégane RS, ktorý je stále najrýchlejšou predokolkou na Nürburgringu a korunovaným kráľom rýchlych hatchbackov. Jeho nástupca teda vzbudzuje veľké očakávania.

SkryťVypnúť reklamu

Príde o veľaV rýchlosti zhrňme známe: atmosférický dvojliter ustúpil prepĺňanej jednašestke, kratučký šesťstupňový manuál nahradili dvojspojkovým automatom s rovnakým počtom stupňov, pribudli dvoje dvere, zmizli rozšírené blatníky, brzdy už neponesú označenie Brembo a vnútri sedačky Recaro tiež nenájdete.

Jean-Maxime Boulanger ukázal konkurentov a zároveň skupinu, v ktorej treba hľadať cenový interval Clia R.S.. Pokiaľ ide o výkon, tak by mal konkurovať iba Peugeot GTi, ale pomerom zábavy a ceny vraj nikto. Uvidíme. FOTO-TOMÁŠ KELEMENT

Namiesto toho dostanete tlačidlo na prepínanie jazdných režimov (NORMAL-SPORT-RACE) a syntetické zvuky (napríklad aj) formule 1 do reproduktorov.

Mokré sny automobilových nadšencov sa v okamihu zmenili na vlnu rozhorčenia. Jean-Maxime Boulanger nám ale tajuplným úsmevom vlial do žíl veľkú dávku nádeje a zvedavosti, aké vlastne nové Clio RS bude.

SkryťVypnúť reklamu

Mnoho nejasnostíNepoznáme hmotnosť, zrýchlenie (či iné výkonnostné parametre) a netušíme ani cenu. Na veľmi otvorenú otázku či by sme sa mohli niečo dozvedieť o váhe auta sme dostali rovnako otvorenú odpoveď "nie".

Pri úbytku hmotnosti 100 kilogramov pre bežné verzie nového Clia ale logicky očakávame nejakú diétu aj pri verzii RS.

O cene sme sa dozvedeli iba to, že si máme pozrieť cenníky konkurencie a hľadať niekde v ich rozsahu. Boulanger má o konkurencii pre nové Clio RS jasnú predstavu - v prezentácii ukázal Polo GTI, Ibizu Cupra, Fiestu ST, Mini Cooper S a 208 GTI.

Multimediálna platforma nového Clia vie vytiahnuť z R.S. monitora viac údajov, než tomu bolo v minulosti. Hlavne, že budú dostupné offline, aby vodič nepozeral na monitor ale na cestu a po jazde vyhodnotil svoj výkon. GRAF-RENAULT.

SkryťVypnúť reklamu

A všetky tieto autá vraj pomerom hmotnosť/výkon a najmä zábavou za volantom prevýši. A Clio RS má možno nachystané aj iné prekvapenia - dočasne označené v prezentácii písmenkami XXX.

Čo skrývajú sa vraj dozvieme približne vo februári, kedy by sme sa konečne mohli na novinárskom predstavení dostať aj za jeho volant.

Po všetkých stránkach lepšieHoci je to pre nás len ťažko predstaviteľné, Clio IV RS má vylepšiť každý atribút jeho predchodcu. Napríklad brzdy narástli na 320 mm a pochádzajú z modelu Mégane GT.

Vraj brzdia v malom Cliu ešte lepšie než brzdy Brembo, ktoré nahrádzajú. Prevodovka EDC pochádza z rovnakých dielní firmy Getrag ako toľko ospevované DSG a v najostrejšom režime Race má dokonca radiť o 20 milisekúnd rýchlejšie než napríklad Volkswagen Scirocco R (práve testujeme), ktoré to dokáže za 170 ms.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor ponúka síce takmer totožný výkon 147 kW (200 koní), no navýšil sa krútiaci moment na hodnotu 240 Nm pri súčasnom poklese spotreby o 2 litre.

RS Monitor je momentálne vďaka veľkej obrazovke multimediálneho systému R-Link oveľa informatívnejší a výstupy telemetrie si dokonca môžete po jazde nahrať na USB kľúč a napríklad prekryť doma v počítači cez videozáznam z jazdy.

Konečne ostrejšie GordiniBudúcnosť modelu Clio RS nás ale na novinku navnadila asi najviac. Približne o rok totiž pribudnú napríklad aj spomínané sedačky Recaro, tentokrát ale vraj budú oveľa ľahšie než sériové, čo pri minulej generácií platilo v opačnom garde.

A na rozdiel od minulých budú tieto škrupiny Recaro exkluzívne pre divíziu Renaultsport. Takisto sme sa dozvedeli pár maličkostí aj o verzii Gordini, ktorá má konečne aj okrem dizajnových a zmien vo výbave zahŕňať aj zlepšenie výkonnostných parametrov. A možno bude časom aj nejaká ešte ostrejšia verzia R.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu