Veľa vecí o novom Cliu RS už poznáme, ale mnoho podstatných informácií stále chýba. Viac sme sa dozvedeli na stretnutí s produktovým manažérom pre nové Clio RS, Jean-Maxime Boulangerom, ktorý prišiel na Slovensko.
BRATISLAVA. Clio RS s atmosférickým dvojlitrom je už pár dní minulosťou. Mnohí ho považovali dokonca za ešte zábavnejšie auto než Mégane RS, ktorý je stále najrýchlejšou predokolkou na Nürburgringu a korunovaným kráľom rýchlych hatchbackov. Jeho nástupca teda vzbudzuje veľké očakávania.
Príde o veľaV rýchlosti zhrňme známe: atmosférický dvojliter ustúpil prepĺňanej jednašestke, kratučký šesťstupňový manuál nahradili dvojspojkovým automatom s rovnakým počtom stupňov, pribudli dvoje dvere, zmizli rozšírené blatníky, brzdy už neponesú označenie Brembo a vnútri sedačky Recaro tiež nenájdete.
Jean-Maxime Boulanger ukázal konkurentov a zároveň skupinu, v ktorej treba hľadať cenový interval Clia R.S.. Pokiaľ ide o výkon, tak by mal konkurovať iba Peugeot GTi, ale pomerom zábavy a ceny vraj nikto. Uvidíme. FOTO-TOMÁŠ KELEMENT
Namiesto toho dostanete tlačidlo na prepínanie jazdných režimov (NORMAL-SPORT-RACE) a syntetické zvuky (napríklad aj) formule 1 do reproduktorov.
Mokré sny automobilových nadšencov sa v okamihu zmenili na vlnu rozhorčenia. Jean-Maxime Boulanger nám ale tajuplným úsmevom vlial do žíl veľkú dávku nádeje a zvedavosti, aké vlastne nové Clio RS bude.
Mnoho nejasnostíNepoznáme hmotnosť, zrýchlenie (či iné výkonnostné parametre) a netušíme ani cenu. Na veľmi otvorenú otázku či by sme sa mohli niečo dozvedieť o váhe auta sme dostali rovnako otvorenú odpoveď "nie".
Pri úbytku hmotnosti 100 kilogramov pre bežné verzie nového Clia ale logicky očakávame nejakú diétu aj pri verzii RS.
O cene sme sa dozvedeli iba to, že si máme pozrieť cenníky konkurencie a hľadať niekde v ich rozsahu. Boulanger má o konkurencii pre nové Clio RS jasnú predstavu - v prezentácii ukázal Polo GTI, Ibizu Cupra, Fiestu ST, Mini Cooper S a 208 GTI.
Multimediálna platforma nového Clia vie vytiahnuť z R.S. monitora viac údajov, než tomu bolo v minulosti. Hlavne, že budú dostupné offline, aby vodič nepozeral na monitor ale na cestu a po jazde vyhodnotil svoj výkon. GRAF-RENAULT.
A všetky tieto autá vraj pomerom hmotnosť/výkon a najmä zábavou za volantom prevýši. A Clio RS má možno nachystané aj iné prekvapenia - dočasne označené v prezentácii písmenkami XXX.
Čo skrývajú sa vraj dozvieme približne vo februári, kedy by sme sa konečne mohli na novinárskom predstavení dostať aj za jeho volant.
Po všetkých stránkach lepšieHoci je to pre nás len ťažko predstaviteľné, Clio IV RS má vylepšiť každý atribút jeho predchodcu. Napríklad brzdy narástli na 320 mm a pochádzajú z modelu Mégane GT.
Vraj brzdia v malom Cliu ešte lepšie než brzdy Brembo, ktoré nahrádzajú. Prevodovka EDC pochádza z rovnakých dielní firmy Getrag ako toľko ospevované DSG a v najostrejšom režime Race má dokonca radiť o 20 milisekúnd rýchlejšie než napríklad Volkswagen Scirocco R (práve testujeme), ktoré to dokáže za 170 ms.
Motor ponúka síce takmer totožný výkon 147 kW (200 koní), no navýšil sa krútiaci moment na hodnotu 240 Nm pri súčasnom poklese spotreby o 2 litre.
RS Monitor je momentálne vďaka veľkej obrazovke multimediálneho systému R-Link oveľa informatívnejší a výstupy telemetrie si dokonca môžete po jazde nahrať na USB kľúč a napríklad prekryť doma v počítači cez videozáznam z jazdy.
Konečne ostrejšie GordiniBudúcnosť modelu Clio RS nás ale na novinku navnadila asi najviac. Približne o rok totiž pribudnú napríklad aj spomínané sedačky Recaro, tentokrát ale vraj budú oveľa ľahšie než sériové, čo pri minulej generácií platilo v opačnom garde.
A na rozdiel od minulých budú tieto škrupiny Recaro exkluzívne pre divíziu Renaultsport. Takisto sme sa dozvedeli pár maličkostí aj o verzii Gordini, ktorá má konečne aj okrem dizajnových a zmien vo výbave zahŕňať aj zlepšenie výkonnostných parametrov. A možno bude časom aj nejaká ešte ostrejšia verzia R.