Nový Renault Clio RS bude zábavnejší

Viac sme sa o ňom dozvedeli na stretnutí s produktovým manažérom pre nové Clio RS, Jean-Maxime Boulangerom, ktorý prišiel na Slovensko.

Na prvý pohľad vyzerá nové Clio R.S. menej ostrým dojmom ako predchodca s rozšírenými blatníkmi. Automobilka tvrdí, že teraz sa sústredila na ostrenie pod kapotou.(Zdroj: Renault)

Veľa vecí o novom Cliu RS už poznáme, ale mnoho podstatných informácií stále chýba. Viac sme sa dozvedeli na stretnutí s produktovým manažérom pre nové Clio RS, Jean-Maxime Boulangerom, ktorý prišiel na Slovensko.

BRATISLAVA. Clio RS s atmosférickým dvojlitrom je už pár dní minulosťou. Mnohí ho považovali dokonca za ešte zábavnejšie auto než Mégane RS, ktorý je stále najrýchlejšou predokolkou na Nürburgringu a korunovaným kráľom rýchlych hatchbackov. Jeho nástupca teda vzbudzuje veľké očakávania.

Príde o veľa

V rýchlosti zhrňme známe: atmosférický dvojliter ustúpil prepĺňanej jednašestke, kratučký šesťstupňový manuál nahradili dvojspojkovým automatom s rovnakým počtom stupňov, pribudli dvoje dvere, zmizli rozšírené blatníky, brzdy už neponesú označenie Brembo a vnútri sedačky Recaro tiež nenájdete.

Jean-Maxime Boulanger ukázal konkurentov a zároveň skupinu, v ktorej treba hľadať cenový interval Clia R.S.. Pokiaľ ide o výkon, tak by mal konkurovať iba Peugeot GTi, ale pomerom zábavy a ceny vraj nikto. Uvidíme. FOTO-TOMÁŠ KELEMENT

Namiesto toho dostanete tlačidlo na prepínanie jazdných režimov (NORMAL-SPORT-RACE) a syntetické zvuky (napríklad aj) formule 1 do reproduktorov.

Mokré sny automobilových nadšencov sa v okamihu zmenili na vlnu rozhorčenia. Jean-Maxime Boulanger nám ale tajuplným úsmevom vlial do žíl veľkú dávku nádeje a zvedavosti, aké vlastne nové Clio RS bude.

Mnoho nejasností

Nepoznáme hmotnosť, zrýchlenie (či iné výkonnostné parametre) a netušíme ani cenu. Na veľmi otvorenú otázku či by sme sa mohli niečo dozvedieť o váhe auta sme dostali rovnako otvorenú odpoveď "nie".

Pri úbytku hmotnosti 100 kilogramov pre bežné verzie nového Clia ale logicky očakávame nejakú diétu aj pri verzii RS.

O cene sme sa dozvedeli iba to, že si máme pozrieť cenníky konkurencie a hľadať niekde v ich rozsahu. Boulanger má o konkurencii pre nové Clio RS jasnú predstavu - v prezentácii ukázal Polo GTI, Ibizu Cupra, Fiestu ST, Mini Cooper S a 208 GTI.

Multimediálna platforma nového Clia vie vytiahnuť z R.S. monitora viac údajov, než tomu bolo v minulosti. Hlavne, že budú dostupné offline, aby vodič nepozeral na monitor ale na cestu a po jazde vyhodnotil svoj výkon. GRAF-RENAULT.

A všetky tieto autá vraj pomerom hmotnosť/výkon a najmä zábavou za volantom prevýši. A Clio RS má možno nachystané aj iné prekvapenia - dočasne označené v prezentácii písmenkami XXX.

Čo skrývajú sa vraj dozvieme približne vo februári, kedy by sme sa konečne mohli na novinárskom predstavení dostať aj za jeho volant.

Po všetkých stránkach lepšie

Hoci je to pre nás len ťažko predstaviteľné, Clio IV RS má vylepšiť každý atribút jeho predchodcu. Napríklad brzdy narástli na 320 mm a pochádzajú z modelu Mégane GT.

Vraj brzdia v malom Cliu ešte lepšie než brzdy Brembo, ktoré nahrádzajú. Prevodovka EDC pochádza z rovnakých dielní firmy Getrag ako toľko ospevované DSG a v najostrejšom režime Race má dokonca radiť o 20 milisekúnd rýchlejšie než napríklad Volkswagen Scirocco R (práve testujeme), ktoré to dokáže za 170 ms.

Motor ponúka síce takmer totožný výkon 147 kW (200 koní), no navýšil sa krútiaci moment na hodnotu 240 Nm pri súčasnom poklese spotreby o 2 litre.

RS Monitor je momentálne vďaka veľkej obrazovke multimediálneho systému R-Link oveľa informatívnejší a výstupy telemetrie si dokonca môžete po jazde nahrať na USB kľúč a napríklad prekryť doma v počítači cez videozáznam z jazdy.

Konečne ostrejšie Gordini

Budúcnosť modelu Clio RS nás ale na novinku navnadila asi najviac. Približne o rok totiž pribudnú napríklad aj spomínané sedačky Recaro, tentokrát ale vraj budú oveľa ľahšie než sériové, čo pri minulej generácií platilo v opačnom garde.

A na rozdiel od minulých budú tieto škrupiny Recaro exkluzívne pre divíziu Renaultsport. Takisto sme sa dozvedeli pár maličkostí aj o verzii Gordini, ktorá má konečne aj okrem dizajnových a zmien vo výbave zahŕňať aj zlepšenie výkonnostných parametrov. A možno bude časom aj nejaká ešte ostrejšia verzia R.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 312
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 092
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 856
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 198
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 014
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 911
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 783
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 659
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 324

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.