V budúcnosti by z dielne Land Rover mohol odísť i jeho väčší, ale i menší súrodenec.
BRATISLAVA. Vynovený Range Rover Evoque dostane do konca roka 2012 novú deväťstupňovú automatickú prevodovku od spoločnosti ZF. Pridaním systému stop-štart, by mala ušetriť približne 16% pohonných hmôt oproti súčasne používanej.
Práve spotreba vozidla je kritizovaná v Európe najviac. Novou prevodovkou v kombinácii s dieslovým motorom, by mala klesnúť na 5,65 litra na 100 km.
Deväťstupňový automat nebude mať vplyv len na spotrebu. Zlepší aj zrýchlenie naftového motora z pôvodných 8,5 sekundy na približne sedem sekúnd. Land Rover zároveň sľubuje aj vysoko výkonnú verziu s výkonom okolo 300 koní.
Verzia bez strechy sa prvý krát objavila na medzinárodnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve 2012 ako koncept, z ktorého sa sériové vozidlo stane do dvoch rokov. Spoločnosť sa sústreďuje na práve expandujúci trh s vozidlami SUV. Verí, že v roku 2020 má na svetových trhoch šancu predávať viac, ako 20 miliónov vozidiel.
V ďalších piatich rokoch sa Land Rover zameria na natiahnutie platformy LR-MS, na ktorej stojí aj Evoque. Automobilka má v pláne pripraviť viac praktický a priestrannejší model, ktorý by sa zaradil medzi Evoque a Range Rover Sport.
Spoločnosť zároveň naznačila, že názov Evoque by mohlo niesť aj menšie vozidlo. Veľkostne by bolo namierené napríklad proti Nissanu Juke.