Nová generácia Hondy Civic Type-R bude poháňaná dvojlitrovým, turbom prepĺňaným motorom, ktorý by mohol vyprodukovať výkon na hranici 300 konských síl. Cieľom je poraziť Megane RS v zelenom pekle.
BRATISLAVA. Podľa predchádzajúcich informácií chcela Honda použiť 1,6-litrový motor aplikovaný aj v pretekárskych vozidlách značky. Nakoniec došlo k rozhodnutiu, že prepĺňaný dvojliter je nutnosť, aby zaistil výkon vyšší, akým disponuje Renault Megane RS - pre portál Autoexpress to potvrdil Yasuhisa Arai z americkej divízie Honda R&D.
Honda použila Megane RS 265 ako meradlo výkonu a sľúbila, že nový Civic Type R po nastúpení na trh v roku 2015 - porazí najrýchlejšie kolo prednopohonovky Meganu RS.
„Máme predstavu, aké produkty vyvíjajú naši rivali a bez ohľadu na to, čo vyrobí ktokoľvek iný, naše auto bude najrýchlejšie s pohonom prednej nápravy na nemeckom Nürburgringu, keď príde do predaja. Urobíme všetko čo bude potrebné, aby sme to dosiahli.“ povedal Yasuhisa Arai.
Arai ďalej uviedol, že napriek použitiu prepĺňania, ostane agregátu pôvodná naturálnosť neprepĺňaného motora i-VTEC, ktorý Honda používa. Spoločnosť pracuje tiež na úprave prednej nápravy, ktorá minimalizuje prenos nežiaducich síl do riadenia a ďalších „výkon podporujúcich“ vylepšení.
Novému modelu Hondy Civic Type-R by nemal chýbať mechanický samosvorný diferenciál. Hovorí sa aj o natáčaní kolies zadnej nápravy, čím disponuje napríklad Renault Laguna GT.
Zrejme najväčšou výzvou pre spoločnosť Honda bude ponúknuť atraktívnu cenovku na úrovni Renault Megane RS. Dosiahnutie oboch cieľov – „rovnaká“ cena a rýchlejšie kolo v zelenom pekle – sú prinajmenšom veľmi odvážne predsavzatia. Čas ukáže s čím dovtedy príde Renault Sport.